Gå til innhold

12000 Gamer PC Hjelp/kommentarer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har spart en god stund nå og har tenkt til å skaffe meg en god stasjonær PC jeg kan ha lenge. Ønsket er å kunne spille Starcraft II på maks og BF3 og lignende på høye innstillinger.

 

Jeg har ingenting av ekstra tilbehør som mus, tastatur, skjerm, høytalere.

 

Her er det jeg har sett på så langt:

 

Case - Cooler Master HAF X Big Tower (1000 kr)

Motherboard – ASUS P8Z77-V PRO (1300 kr)

CPU – Intel i5 3570k (1600 kr)

Video Card – GeForce GTX 660 (1600 kr)

Harddrive – Seagate Barracuda 1TB (500 kr) + crucial m4 SSD (500 kr)

Memory – Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz 8GB (400 kr)

Strøm – Cooler Mater GX 750W PSU (900 kr)

Optical Drive – Samsung DVD writer, SH-224BB (220 kr)

Ekstra CPU-vifte – Cooler master Hyper 212 EVO CPU kjøler (260 kr)

Tastatur – ROCCAT Arvo Gaming Keyboard (500 kr)

Skjerm– Aner ikke

Høytalere - Aner ikke

 

TOTALT: 9700 kr uten skjerm og høytalere

 

Setter stor pris på innspill og konstruktive tilbakemeldinger!! :)

Endret av JayArell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller valgt i5 3570K. Ca samme pris, men en del bedre.

 

Ville også byttet ut ssd til samsung 840.

 

Av skjermer finnes det mye forskjellig. Det varierer fra 60-144hz og samme med prisen.

http://www.dustinhom...-tft-led-black/

http://www.dustinhom...-tft-led-black/ - 60hz

http://www.dustinhom...ed-120hz-black/ - 120hz

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/liste/138615

 

Her er det skjermen det er spart penger på.

Du kan evt velge 2x4GB RAM og non-Pro versjon av Samsung 840 og et billigere tastatur for å få skjerm med IPS panel eller en harddisk i tillegg, eller om du kommer litt for høyt over budsjettet.

 

Er GTX 670 verdt de ekstra kronene? :) Og hva er forbedringene fra en i5 2500k til en i5 3570k prossessor??

Lenke til kommentar

Er GTX 670 verdt de ekstra kronene? :) Og hva er forbedringene fra en i5 2500k til en i5 3570k prossessor??

 

Det er det nok bare du som kan svare på ;) Les litt reviews osv... Er ikke all verdens forskjell på dem, 660Ti er definitivt et veldig bra kort og koster lite. Så du blir nok ikke misfornøyd om du velger det.

Hvis du senere kommer til å skaffe en skjerm med høyere oppløsning/flere skjermer vil GTX 670 være å foretrekke.

 

Når det gjelder CPUen, de to koster så å si det samme og 3570K yter bedre (1-10 frames), så hvorfor velge en eldre modell...

Lenke til kommentar

Det er det nok bare du som kan svare på ;) Les litt reviews osv... Er ikke all verdens forskjell på dem, 660Ti er definitivt et veldig bra kort og koster lite. Så du blir nok ikke misfornøyd om du velger det.

Hvis du senere kommer til å skaffe en skjerm med høyere oppløsning/flere skjermer vil GTX 670 være å foretrekke.

 

Når det gjelder CPUen, de to koster så å si det samme og 3570K yter bedre (1-10 frames), så hvorfor velge en eldre modell...

 

Forstår meg ikke altfor mye på skjermoppløsning, men tror jeg går med 660Ti pga prisen, har ikke tenkt til å skaffe flere skjermer.

 

Takk for svaret med CPU, bytter det ut nå.

Lenke til kommentar

Ta en titt på specsa mine. Om du ønsker, kan jeg sende deg "handlelista" mi. :wee:

 

Hvor mye penger har du tilgjengelig? :hmm:

 

- Bytt ut skjermkortet med et GTX 670

 

- Bytt til Corsair Dominator RAM (+ 150 kr)

 

- Velg heller Intel i7-3770 CPU

 

Når det kommer til skjerm, osv., så går du bare på Komplett, trykker på skjerm, og så ser du "Anbefalte" på toppen. :wee:

 

BenQ 24" LED XL2411T er absolutt å anbefale! Er på tilbud, i tillegg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvor mye penger har du tilgjengelig? :hmm:

 

- Bytt til Corsair Dominator RAM (+ 150 kr)

 

- Velg heller Intel i7-3770 CPU

 

Han har 12k, det står i tittelen.

3770K må du forklare, for det ser jeg ingen grunn til.

Dominator DHX 8GB har samme timings og MHz, og Vengeance er helt ok til overklokking, så det ser jeg heller ingen grunn til, annet enn det er tøft :p

Men siden han må holde et budsjett ser jeg heller at pengere går andre steder.

 

TS, ta GTX660 Ti, er forskjell på vanlig og Ti.

Og Roccat Arvo er ikke å anbefale.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Han har 12k, det står i tittelen.

3770K må du forklare, for det ser jeg ingen grunn til.

Dominator DHX 8GB har samme timings og MHz, og Vengeance er helt ok til overklokking, så det ser jeg heller ingen grunn til, annet enn det er tøft :p

Men siden han må holde et budsjett ser jeg heller at pengere går andre steder.

 

TS, ta GTX660 Ti, er forskjell på vanlig og Ti.

Og Roccat Arvo er ikke å anbefale.

 

1. Jeg sa aldri 3770K

 

2. Så du tror de selger dem som to forskjellige merker, uten noe forskjell? L-o-L

 

3. Om du ønsker BF3 på max. med 140 fps; ta GTX 670 - hvis ikke, kos deg med 660, du.

Lenke til kommentar

Du kan også spare opptil 500 kr på hovedkortet. ASUS P8Z77-V PRO som du har valgt er helt på linje med andre hovedkort med Z77-brikkesett, men du får identisk ytelse med et kort til rundt kr 800. Selv om du ville prøve deg på overklokking vil ikke prisen holde deg tilbake. Et greit alternativ finner du på denne lista. Av disse tror jeg Asus P8Z77-V LX vil fungere helt utmerket til ditt bruk.

 

Jeg anbefaler deg å gå for en gull- eller platinaspesifisert PSU . Ifølge Tomshardware er Antec Earthwatts veldig god til prisen.

Lenke til kommentar

Velg noe annet enn CoolerMaster GX. Så og si samtlige enheter i GX-serien feiler mer eller mindre i tester pga. høy rippel og vaklende spenningsregulering. At en PSU starter opp og gjør jobben sin betyr ikke nødvendigvis at den er kjempebra ;)

 

XFX Proseries, Corsair TX, Corsair CX, Antec Eartwatts og NZXT Hale 80 er alle gode valg til en ikke alt for ublu pris.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

Har LX-versjonen innebygd wifi?? synes det så kjempepraktisk ut da jeg så på diverse reviews :)

 

Da har du gjort en vurdering av utstyrsnivå, kjør på :) Wifi mangler stort sett på rimelige hovedkort så om du vil ha det innebygd ser jeg verdien av det. Men om du må kutte ned på noe for å holde deg innenfor budsjett har du muligheten til å kjøpe USBbasert trådløstilkopling . Rimelig hovedkort og 130 for trådløsenhet er likevel bortmot 400 billigere enn hk med integrert WiFi.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

1. Jeg sa aldri 3770K

 

2. Så du tror de selger dem som to forskjellige merker, uten noe forskjell? L-o-L

 

1. Sorry, så ikke at K'en manglet, uansett kan interessen for overklokking vekkes fort med ny PCc, så skjønner fortsatt ikke den anbefalingen.

 

2. Var strengt tatt ikke det jeg sa. Da får du som sagt forklare hvorfor Dominator er verdt det for TS. Nå er jeg spent.

Lenke til kommentar

En gamer bør alltid gå for en K. Hvorfor han skulle gått for en i7 3770 må du forklare, når en i5 3570K er billigere, like god på spill, og har mulighet for OC.

 

"En gamer bør alltid gå for en K" - Virkelig? :nei2:

 

For jeg kjører spill som FSX, BF3, Crysis og ARMA på MAX uten noen som helst problemer.

Mye av dette ligger nok i GPU-en, men JA, jeg kan LOOOVE deg at CPU-en spiller en stor rolle her, også! :tease:

 

Om dere som tidligere argumenterer med "Han holder seg til et budsjett", så hvorfor sier dere nå "Han bør gå for den dyreste"? Jeg har Intel i7-3770 uten K, og greier meg fint!

 

 

1. Sorry, så ikke at K'en manglet, uansett kan interessen for overklokking vekkes fort med ny PCc, så skjønner fortsatt ikke den anbefalingen.

2. Var strengt tatt ikke det jeg sa. Da får du som sagt forklare hvorfor Dominator er verdt det for TS. Nå er jeg spent.

 

Om de selger Dominator og Vengeance til to forskjellige priser, så MÅ du vel forstå at det er forskjell? :huh:

 

Og kjære deg, Kakeshorma, ikke bli så høy i hatten! Han ønsker våre egne meninger ang. forskjellige datakomponenter, Ikke arrogante svar fra folk som kun er ute etter å ha rett i enhver diskusjon! :yes:

Endret av HenningSkj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...