Gå til innhold

Ta opp fag fra vgs


Surviver

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om noen vet hvordan der er når du ønsker å ta opp fag fra Vgs. Jeg har bestått, men trenger et høyrere snitt for å komme inn på det studiet jeg ønsker å studere. Er det mulig å gå på en videregående skole og ta opp fagene jeg ønsker? Jeg vet at det går med slike nettstudier og å ta det som privatist osv. Men er det mulig å søke meg inn på vgs igjen og følge fagene jeg ønsker å ta der? Og evt om det koster noe/hvor mye det koster?

 

Søker litt på nettet, men har hittil ikke funnet noe som har gitt meg noe klart svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre dersom du føler deg trygg i faget, er å ta det aktuelle faget opp igjen som eksamensprivatist. Da melder du deg opp til eksamen.Dersom karrakteren din på denne/de eksamen(ene) er høyere enn det du allerede har i faget fra før, så går den nye karakteren din og erstatter både standapunkt og eventuell tidligere eksamenskarakter.

 

Du slipper å ha undervisning i faget om du ikke ønsker det. Har selv meldt meg opp i flere eksamener uten undervisning utover det jeg fikk ordinært på VGS. Jeg har betalt rundt 800,- i eksamensavgift for de eksmene jeg har tatt, men det er noe billigere dersom det er mindre enn et år siden du var elev på VGS (rundt 300 eller 400 tror jeg)

 

https://www.privatis...eb/start.action

Les mer her. PS! Frist for oppmelding våren 2013 var desvrre 31. janauar nå, men du kan melde deg opp høst 2013 ved en senere anledning.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre dersom du føler deg trygg i faget, er å ta det aktuelle faget opp igjen som eksamensprivatist. Da melder du deg opp til eksamen.Dersom karrakteren din på denne/de eksamen(ene) er høyere enn det du allerede har i faget fra før, så går den nye karakteren din og erstatter både standapunkt og eventuell tidligere eksamenskarakter.

 

Du slipper å ha undervisning i faget om du ikke ønsker det. Har selv meldt meg opp i flere eksamener uten undervisning utover det jeg fikk ordinært på VGS. Jeg har betalt rundt 800,- i eksamensavgift for de eksmene jeg har tatt, men det er noe billigere dersom det er mindre enn et år siden du var elev på VGS (rundt 300 eller 400 tror jeg)

 

https://www.privatis...eb/start.action

Les mer her. PS! Frist for oppmelding våren 2013 var desvrre 31. janauar nå, men du kan melde deg opp høst 2013 ved en senere anledning.

 

Jeg tenkte mer på å ta opp fag og følge med i undervisningen. Er noen av fagene jeg ikke er helt sikker på. Men kontakter jeg da en videregående skole dersom jeg ønsker det.

 

Studerer for øyeblikket ernæring og PT, ønsker å ta en bachelor i ernæring og er ikke sikker på m jeg kommer inn.. Såndersom jeg ikke kommer inn til sommeren så skal jeg ta opp fag. Tror det hadde blitt lettere for meg å studere dersom jeg hadde hatt muligheten til å følge med i undervisningen på fagene :)

 

 

Lenke til kommentar

Du sparer veldig mye på å ha en strukturert hverdag å ta fagene selv, eller møte opp på en offentlig VGS enn som privat VGS. (snakker 1xx.000kr pr år.)

 

ps, kommer ikke alle inn på ernæring? Det er vel atlantis ol. som utdanner de?

 

Er ikke på atlantis jeg skal.. Skal gå på UiA ser du :)

Lenke til kommentar

Er ikke på atlantis jeg skal.. Skal gå på UiA ser du :)

Altså. Det koster enormt mye penger om du skal ta opp igjen fag med undervisning og hele pakka. Vi snakker om rundt 10.000 PER fag!

Er det ikke da bedre å prøve seg på en eksamen? Man kan jo ha flaks på muntlig, og om jeg ikke tar feil, så får du jo et tema og har 48 timer til å lage en representasjon på maks 30 minutter. Alle klarer å få bra karakter da om de ønsker.

 

Jeg presterte å stryke i faget "Tekst" (gikk media) og klarte å få en sterk 5 på eksamen. Læreren var helt imponert og kunne ikke fatte hvordan jeg strøyk i dette faget tidligere. Tok da opp igjen eksamen på en annen skole enn hva jeg gikk på.

 

Jeg ville gitt en eksamen et forsøk før du spyr ut tusenlapper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...