Gå til innhold

SOS Skadet NTFS partisjon - beste recovery program?


Stigma

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en disk med en tilsynelatende skadet NTFS partisjon med noe viktig data som skal reddes fra. Disken virker å være ok i seg selv (både "system reserved" parisjonen og acer sin recovery parisjon fungerer men hovdpartisjonen viser som "raw").

 

Jeg anntar dette betyr at partisjonsinfrmasjonen er skadet, og jeg trenger derfor et program som kan scanne og hente ut filene derfra.

 

Fortrinnsvis ser jeg etter en gratisløsning, og helst noe GUI basert så jeg ikke må bruke hele dagen på å lese dokumentasjon på hvordan det skal brukes.

 

Hva annbefales til dette?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig Recuva kan hjelpe deg.

http://www.hardware....rddisker/116959

 

- har ikke erfaring med verktøyet selv men det får skryt, også her på forumet

 

Det er et godt verktøy, men slik jeg forstår det så hjelper det bare på eksisterende partisjoner der filer har blitt slettet. Siden min partisjon ikke er i orden så tror jeg ikke recuva kan hjelpe i dette tilfellet. Jeg takker for forslaget dog.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

You are right!

 

Hårek har en link til MBRlister i sin signatur som kanskje kan gi deg noen svar. Han linker også til TestDisk, et gratisverktøy som bl. a. kan gjenoprette tapte/skadede partisjoner.

 

Hvis du har tilgang til et program for blokkbasert (ikke filbasert) imaging av disk/partisjoner kan du få tatt en backup før du gjør (destruktive) endringer på disken din.

 

Mulig en av disse også kan være til hjelp.

Paragon Rescue Kit Free Edition

Acronis TrueImage, de har en 30 dagers trial på sine sider.

Parted Magic

Best Free Drive Imaging Program

Lenke til kommentar

Da ser det ut som det ordner seg. Det tok omtrent hele dagen å tygge seg gjennom dataene men det ser ut som mesteparten blir lestbart.

 

Setter som løst for denne gang, og takker for forslagene. Det virker litt som om gratis-muligheter for software som reparerer/rekonsruerer skadede partisjoner ikke er så enkelt å finne (bortsett fra trial versjoner med diverse begrensninger).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...