Gå til innhold

Steam er lansert for Linux (Linux)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jau, du får kose det med de 10 Linux spillene på steam, så får de resterende 98% av de som spiller kose ser med en trilliard spill å velge blant

 

 

AllFather, slutta å vera så negativ. Det fins ca. +50 spill tilgjengelig på Steam for Linux no. Selv eier eg 8 av dei, og ser på dette som bare positivt! Blizzard skal lansere til linux i nermaste fremtid, og det er nok å forvente dei nyaste spilllanseringene til Valve også snart. For meg som bare spiller Starcraft 2 og Dota 2 for tiden. Lyder dette svært godt!

 

Nå må ingen glemme at når Windows lanserte, var det svært få spill tilgjengelig også. Ein av dei store fps-slagerene Doom var ikkje porta før Gabe Newell (og fleire?) gjor det for ID Software gratis.

Source: http://www.youtube.com/watch?v=bh1-4oZVxoo

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med slike tåpelige innlegg?

 

Lurer litt på det samme selv. En nyhet som enten øker potensiell brukerbase eller gir eksisterende brukere flere muligheter burde da være positivt på alle måter? Likevel er det alltid enkelte som skal komme med flåsete, nedlatende kommentarer, eller oppføre seg som om dette skulle ha såret dem på sjela. Rimelig merkelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

...En nyhet som enten øker potensiell brukerbase eller gir eksisterende brukere flere muligheter burde da være positivt på alle måter?...

 

Jeg kan bare spekulere i hva andre kommer til å foreta seg men jeg kan i allefall bekrefte at vi her i huset ønsker dette veldig velkommen.

Har kjørt Linux Mint 9-14 de siste åra og

 

Nå holder jeg meg helst til simulatorer som X-Plane men også Minecraft, Braid, Trine, Trine 2, Portal, Portal 2 (coop) er flittig brukt på maskinen av andre. Jeg trenger liksom ikke et overveldende antall spill på Win når jeg likevel får noe det beste rett på LM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøper du ein kopi av Team Fortress 2 vil då få med ein Linux-maskot på kjøpet.

Men TF2 er 'free to play', og du får Linux maskotten om du speler TF2 på Linux, ikkje ved å kjøpe eit gratis spel... :)

 

Jau, du får kose det med de 10 Linux spillene på steam, så får de resterende 98% av de som spiller kose ser med en trilliard spill å velge blant

Igår var det 90titlar for Linux, idag er det hundre, for ei veke sidan var det berre rundt 50, så det vert fleire og fleire for kvar dag som går... :)

Eg skjønar ikkje kvifor du verkar negativ mot at Linux og får steam support...?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AllFather, slutta å vera så negativ. Det fins ca. +50 spill tilgjengelig på Steam for Linux no. Selv eier eg 8 av dei, og ser på dette som bare positivt! Blizzard skal lansere til linux i nermaste fremtid, og det er nok å forvente dei nyaste spilllanseringene til Valve også snart. For meg som bare spiller Starcraft 2 og Dota 2 for tiden. Lyder dette svært godt!

 

Det er positivt, men poenget står allikevel til en viss grad, utvalget er veldig smalt. Og det er noe helt annet å få windows-spill som eksisterer innpå steam, enn å lage en linux-utgave av ett windows-spill.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn, fikk lagt inn Steam og et par spill på atomboksen jeg bruker som HTPC, men ytselsen var som forventet så som så. :p Trine på 1280x720 gikk akkurat for tregt til å være spillbart, og resten av titlene jeg så på manglet kontrollerstøtte. Half-Life funker som fett, men sitte med mus og tastatur ved stuebordet er litt ugreit.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...