Gå til innhold

Hvordan er det å studere sivilingeniør bygg og anlegg ved NTNU?


NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg går 1.året på vgs, I matte T fikk jeg bare strake firere forrige semester, fikk nå 5+ på siste prøve i sannsynlighet og ekspoential funksjoner. Målet mitt er 5,jeg jobbet ikke veldig hardt med matte forrige semester, men skal jobbe mer dette semestret.

 

i 10.klasse skriftlig matte eksamen fikk jeg 4, vil bare nevne dette for å utpeke at jeg ikke alltid har vært god i matte, og i 9.klasse 3.

 

Jeg synes matte er intressant, og tenker at jeg vil bli sivilingeniør i bygg og annlegg.

hvordan er det med dere som studerer til å bli siv ing innen bygg og annlegg, er matten vannskelig?

 

Tror dere en som meg vil klare seg der inne?

 

Og hvordan er studentlivet? gjør dere matte fra dere våkner til dere legger dere?

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt normale dødelige greier fint å komme seg igjennom ingeniørutdanning på NTNU, du trenger ikke å være en Gauss for å få det til. Jobb jevnt med matematikken på videregående, slik at du starter med et godt fundament på NTNU. Fortsett med å jobbe jevnt der også. Og folk jobber ikke med matte fra morgen til kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du har disiplinen til å være på universitetet (og store deler av tiden, på lesesal) fra 8-4 på hverdager, slik som en normal arbeidsdag, så bør det ikke være noe problem å komme seg gjennom det og få brukbare karakterer. Dette er ihvertfall det jeg har hørt fra de jeg kjenner som går på NTNU/Gløshaugen.

 

Unntatt eksamenstiden (ca 1. måned til eksamen). Da blir det ofte lengre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tillegg til det Lothaur sier:

 

....Hvis du er relativt kjapp til å lære og tilegne deg mye ny kunnskap, så trenger du heller ikke å måtte sitte 8-4 hver dag på universitetet. Studiet kan godt gjennomføres med en halv/tre kvart dag på skolen/universitetet.

 

Og ikke glem; ja du får mye fritid :). Selv om du tar et siving-studie. Skulle du ta et samfunnsvitenkapelig studie i stedet, så får du enda mer fritid!. Å studere er vanligvis chille saker, ikke altfor mye press, og du er veldig fri (spes på universitet sammmenlignet med høyskole).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...