Gå til innhold

Test: Chieftec Dragon DX-02B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.

 

Mener du at Fractal Design ikke er kvalitet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.

 

Tja, ganske enig. Fleste kabinetter ser litt "fjortis" ut.

 

Kjøpte meg nylig Coolmaster 600T Graphite. Ganske flott kabinett i min meining.

Lenke til kommentar

Så nå noe rotete med kabelen dere strakk rett over bildet der monteringen var ferdig, synes samtidig at løsningen visuellt sett ser langt bedre ut i en 800D. Ikke at det er så viktig, maskinen står nede på gulvet. Men greit å ha et ryddig kabinett for bytte av hardware og for lett støvfjerning.

 

Lyd er vel også noe som er viktig for min del, og ser Chieftec har bommet litt her.

Design er jo som dere selv sa en subjektiv sak, men av og til er det greit at fortidens design blir nettopp der, i fortiden.

 

Fortsatt åpen for å prøve ut andre kabinetter, men denne chieftecen blir det nok ihvertfall ikke :p

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.

 

Silverstone <3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.
Tja, ganske enig. Fleste kabinetter ser litt "fjortis" ut.Kjøpte meg nylig Coolmaster 600T Graphite. Ganske flott kabinett i min meining.

 

Kjøpte meg 600t jeg også da det er det eneste kabinettet på lenge som ser bra ut, uten at det er veldig "fjortiss" Liker godt at det er litt rundt i kantene også

 

Lenke til kommentar
Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.
Tja, ganske enig. Fleste kabinetter ser litt "fjortis" ut.Kjøpte meg nylig Coolmaster 600T Graphite. Ganske flott kabinett i min meining.

 

Du mener vel Corsair?

Lenke til kommentar

Har 800D og blir snart gal. Er sykt varmt(selv med vannkjøling og fult ut med bra vifter) og sinnsykt tungt. Men det ser nydelig ut da :p Noen som kan gi meg et seriøst råd om et kabinett som kan ha en 360 radiator som er dobbelt so tykk som vanlige radiatorer?

 

Du har jo alltids det nye Corsair 900D som skal komme snart, som skal ha plass til 2x480 radiatorer internt. Og skal kunne ta 60mm radiatorer i P/P konfigurasjon i toppen av kabinettet. Personleg så er det det eg venter på :D

 

OT: Så ser det ut som Chieftec prøver å lage eit kabinett med 90-talls utsjåande. Er nok sikkert eit marked for det, men synes dei gjorde ein tabbe med hotswap kontrollerne som lyser opp grønt i det ellers svarte kabinettet. Og at ledningane som ikkje er svarte. Men til den prisen så kan ein ikkje forvente alt. Og virker som eit solid kabinett for dei som er på eit budsjett og vil ha god luftkjøling.

Lenke til kommentar

Kjære Gud. Jeg kastewt mitt helt støkne Dragon BX kabinett for to uker siden,med glassdør. Men det var såvidt jeg klarte å bære "skiten" til bossplassen.(Om jeg legger på litt.) ;)

 

Et flott kabinett, så lenge man har de spesielle holderne for disker osv, og ikke bryr seg om at den stasjonære veier 135kg når vannkjøingen er satt inn. ;)

 

Men i år er det 2013, og kabinettet er fortsatt 13-14Kg. Helt utrolig!

 

Vil ikke ha det om jeg får det gratis engang, selv om det nok er praktisk... ;)

Lenke til kommentar

Hjelp til å bytte kabinett!

 

Har per i dag et HAF X kabinett hvor jeg har satt inn vannkjøling til prosessor og skjermkort. Har en 2x140 rad i toppen og en 120 festet bakpå. Jeg bruker også 200 mm vifte i front og på siden, samt to 140 til rad i topp, og en 120 til rad bak og en til å kjøle RAM. (Er det overkill med vifter ?)

 

Nå har jeg lyst til å bytte til et kabinett som ser litt mer stilrent ut og ikke så prangende som Haf. Har noen av dere noen gode kjøpstips å gi meg?

Lenke til kommentar
Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.
Silverstone <3

 

Agree! Lian Li og Silverstone har den beste kvaliteten og de beste kabinettene på markedet. De er stilrene og bruker aluminium som er kjølig og lett. Silverstone har en tendens til å f.eks. ha 5mm i front og 1-2 mm ellers, eller kanskje et annet materiale, mens Lian Li stort sett alltid har "all aluminium" 1-2mm eller mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjelp til å bytte kabinett!Har per i dag et HAF X kabinett hvor jeg har satt inn vannkjøling til prosessor og skjermkort. Har en 2x140 rad i toppen og en 120 festet bakpå. Jeg bruker også 200 mm vifte i front og på siden, samt to 140 til rad i topp, og en 120 til rad bak og en til å kjøle RAM. (Er det overkill med vifter ?)Nå har jeg lyst til å bytte til et kabinett som ser litt mer stilrent ut og ikke så prangende som Haf. Har noen av dere noen gode kjøpstips å gi meg?

 

Hvis du kan kutte litt ned på viftene er det mange alternativer. Anbefaler high-end tower-kabinetter siden det er noe ala det samme du har, bare mye mer stilrent. Bare google disse forslagene av kabinetter:

Lian Li PC-D8000

Lian Li PC-V2120X

Lian Li PC-V2120B

Lian Li PC-P80NB

Lian Li PC-A76

Lian Li PC-A75

Lian Li PC-A71FB

 

"Silverstone Temjin"-serien er også bra.

 

PS: Sjekk prisjakt.no for pris og 3dgameman.com for reviews.

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bah, kan de ikke lage strømlinjeformede kabinetter? Det er så få som ser bra ut, og de som klarer å lage kabinetter som ser bra ut er Fractal Design og Lian-Li. Skal man ha kvalitet i tillegg, er det kun Lian-Li jeg vet om som kan levere, men de koster osgå en del. Ellers er det bare masse søppel der ute som ser ut som romskip.

 

NZXT Switch 810

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...