Gå til innhold

[Løst] Sapphire Radeon HD 7870 og crossfire


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har et Sapphire Radeon HD 7870 GHz 2GB GDDR5 grafikkort, og jeg lurer på hvilke kort som er kompatible med dette, når det gjelder crossfire. Crysis 3 nærmer seg og jeg vil gjerne kunne kjøre dette på ultra, med 2-3 skjermer...

Takk på forhånd

 

Pc info:

Intel® Core i5-3570K Processor

ASUS P8Z77-V, Socket-1155

Sapphire Radeon HD 7870 GHz 2GB GDDR5

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Corsair TX 650W PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ka du he røyka? :p 4 grafikkort, 8k?

Veit Crysis 3 kreve, men so mykje kreve de NEPPE

Nå har det seg slik at 2x 7970 ikke klarte BETAen på Very High 8xMSAA på 1920x1080, tre skjermer er tre ganger så mange piksler og tre ganger så mye jobb for skjermkortene. Gitt at Titan blir 50% kraftigere enn 7970 i multi-monitor-oppløsninger med 8xMSAA aktivert vil du fortsatt være avhengig av at Crytek ikke har implementert en Ultra-setting og klarer å optimalisere ytelsen så Very High 8xMSAA krever 20-30% mindre ytelse, og at Titan skalerer knallbra i quadSLI.

Lenke til kommentar

Så den lanserer allerede mandag?

Er det verdt det å bytte ut mitt 680 med titan?

Vil pci-e 2.0 klare å utnytte kortet fullt ?

18. februar er den eneste datoen, så mandag er datoen vi får høre noe.

Om det blir verdt å oppgradere kommer an på om du trenger mer ytelse og ikke er villig til å rote med SLI/CFX.

PCIe 2.0 er vanskelig å vite noe om nå.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

18. februar er den eneste datoen, så mandag er datoen vi får høre noe.

Om det blir verdt å oppgradere kommer an på om du trenger mer ytelse og ikke er villig til å rote med SLI/CFX.

PCIe 2.0 er vanskelig å vite noe om nå.

Har jo tenkt litt på 680sli, Har et coolermaster haf-x big tower nvidia edition, så skulle vel tro det er plass nok på mitt asus sabertooth p67 hovedkort.

Har jo sett at mange klager på SLI, og mener det ikke er noe å satse på. Hva er fordelene/ulempene med å kjøre SLI, og vil min 750W strømforsyning kunne drive begge 680 kortene om jeg skaffer ett til? Har msi gtx 680 twin frozr II :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Etter min erfaring fungerer SLI helt fint, men du kommer ikke utenom microstuttering, tidvis trege driveroppdateringer og inkompabilitet i enkelte spill. Microstutter har jeg personlig ikke sett stort til så det varierer nok etter hvilke kort man bruker og hvilke innstillinger man setter i spillet. I tillegg kommer økt varmeutvikling og eventuelt støy.

 

Ett GTX680 trekker vel i utgangspunktet ca. 170W så 750W skal holde, med forbehold om at forsyningen er av OK kvalitet. Det er vel også heller sjeldent at et av dagens spill stresser to stk. GTX680 maksimalt, med mindre du har deaktivert Vsync eller har en 120Hz skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...