Gå til innhold

Guide: Slik bytter du fra iPhone til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin guide, som helt sikkert er til hjelp for mange som velger å bytte fra iPhone til Android. :) Selv gjorde jeg dette i fjor sommer, men utifra personlige erfaringer vil jeg i grunn fraråde folk å kopiere noe særlig over, da det for min del bare skapte krøll. Spesielt overføring av SMS, som fikk hele Galaxy S3-en til å gå i lås. Nå var det riktignok VELDIG mange meldinger, men. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin guide, men iExplorer er da absolutt ikke gratis, som det står oppgitt i artikkelen...

 

Hei, beklager - så nå at det kun er demoversjon som kan lastes ned gratis, trodde først det var en begrenset - men brukbar - versjon. Men jeg kjøpte Mac-versjonen av iExplorer for noen måneder siden, og etter min mening er den absolutt verdt de i underkant av 200 kronene den koster.

 

Har oppdatert artikkelen (takk for tilbakemelding) :-).

Lenke til kommentar

En ting som er det viktigste for meg er kontaktene. Det jeg gjør er å knytte de opp med google epostkontoen min. Slik at når jeg oppretter eller fjerner kontakt på telefonen min, opprettes eller fjernes de på google kontoen. Dette virker både på android og iPhone. Bildene er jo bare til å koble til en datamaskin, så dra de ut. SMS er virkelig en sak jeg bryr meg lite om, så det har jeg ingen løsninger for :) Så når jeg bytta ifra iOS til Android i januar, så var alle kontaktene der med engang når jeg tasta inn google- brukernavn og passord :)

 

Apper eller programmer som er innstallert på telefonen går nok ikke ann å dra over på noen som helst måte, men det finnes nok en identisk app eller erstatning i GooglePlay eller AppStore :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kontakter via Google og Exhange.

Kalender via Google og Exhange.

Mail Google og Exhange. Jeg skiller på mitt privat og arbeidsliv.

Bilder/video via Dropbox.

SMS via SMS Backup+ (legges automagisk arkivert på Gmail, usikker om det finnes for iOS) - enig i at SMS ikke er viktig, men noen MMS vil jeg gjerne beholde. Eks bilder fra besteforeldre når har passet ungene. :)

 

Mistet min forrige mobil. Da var det utrolig digg å bare fyre opp en ny Android. Og det meste var på plass bare via Google kontoen. Eneste jeg mistet var fremgang i noen spill, og det kan jeg lett leve med.

Lenke til kommentar

Fin guide, som helt sikkert er til hjelp for mange som velger å bytte fra iPhone til Android. :) Selv gjorde jeg dette i fjor sommer, men utifra personlige erfaringer vil jeg i grunn fraråde folk å kopiere noe særlig over, da det for min del bare skapte krøll. Spesielt overføring av SMS, som fikk hele Galaxy S3-en til å gå i lås. Nå var det riktignok VELDIG mange meldinger, men. :p

 

Og hvorfor i ALL verden skulle jeg ville det da??? :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...