Gå til innhold

Dette er alle TV-ene Panasonic slipper i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper at årets plasma-modeller fortsetter med å presse bildekvaliteten til nye nivåer.

 

Det som var veldig bra med fjorårets serie var at mellomklassemodellen ST50 hevet bildekvaliteten for klassen til et nytt nivå. ST50 lå veldig nær toppmodellen VT50 i bildekvalitet, og kunne fint måle seg med LCD-paneler som var dobbelt så dyre. Jeg håper at ST60 fortsetter denne trenden slik at flere hjemmebrukere får nye god bildekvalitet, og at det godt bilde ikke skal være forbehold entusiaster.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I artikkelen blandes panelfrekvens og scanning backlight. Det er ikke det samme! Jeg tipper de raskeste LCD-panelene i bruk her er 200 Hz.

 

Plasmaskjermenes subfielddrive er mer riktig å kalle en panelfrekvens, men er en gråsone siden det ikke på snakk om bildefrekvens (plasmaskjermene interpolerer vel fortsatt til 100 fps?)

 

Mer info: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1288865091

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper at årets plasma-modeller fortsetter med å presse bildekvaliteten til nye nivåer.Det som var veldig bra med fjorårets serie var at mellomklassemodellen ST50 hevet bildekvaliteten for klassen til et nytt nivå. ST50 lå veldig nær toppmodellen VT50 i bildekvalitet, og kunne fint måle seg med LCD-paneler som var dobbelt så dyre. Jeg håper at ST60 fortsetter denne trenden slik at flere hjemmebrukere får nye god bildekvalitet, og at det godt bilde ikke skal være forbehold entusiaster.

 

Det er kun Sharp Pro-X5FD av LCD TVer som i det heletatt kan måle seg med Panasonic ST50 (og oppover). Den er dog nesten 3 ganger dyrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Kunne en eller flere av disse fungert bra som pc-skjerm ?

 

Hvis du hovedsaklig skal se film eller lignende er det en mulighet, hvis ikke ville jeg ikke brukt en TV som monitor. TVer er optimalisert for bilder, og tekst er ofte mindre tydelig. Du får ikke like høy oppløsning som på en monitor, de har høyere responstid, etc

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Noen som har formening om hva prisen på en Samsung UE55D7005 med 5" wifi nettbrett og 4 stk 3D-briller kan være?Tror jeg har lyst på plasma-tv igjen...

 

Har ingen anelse, ikke vil jeg vite det eller.

 

For en IDIOTISK plass og spørre om Samsung.. Hva med å prøve forumet under Samsung

 

JESUS..............

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er de så raske? Hvorfor plages pc skjermer med IPS på 60hz?

Jepp, 200 Hz paneler er ganske vanlig i TV-verden for toppmodeller (også IPS, LG). Philips toppmodell (9-serien, produsert av Sharp - dog ikke IPS) har faktisk 400 Hz panel. Panelene i bruk i PC-skjermer er stort sett av en rimeligere kvalitet, enn hva du finner i TVer. Grunnen til det er til dels bakenliggende elektronikk, og at de fleste ikke er villige til å betale premium i samme grad for PC-skjermer som for TVer. Det gjør at fabrikkene som produserer disse ikke kjører like kostnaddseffektivt (det er ikke fabrikker av samme generasjon som produserer TVer og som produserer mindre skjermer). Du får i dag kjøpt IPS PC-skjermer med hvertfall 120 Hz panel, men de koster gjerne litt ekstra.

Lenke til kommentar

Du får i dag kjøpt IPS PC-skjermer med hvertfall 120 Hz panel, men de koster gjerne litt ekstra.

Nei, det eneste ikke-TN 120hz har vært noen batcher IPS paneler fra LG som har kunnet bli OC til 120hz. Dette har det vært koreanske bakgårdsselskaper som har gjort (Yamakazi den mest kjente).

Pdd er det nesten umulig å få tak i IPS++ 120hz til PC.

Lenke til kommentar

Nei, det eneste ikke-TN 120hz har vært noen batcher IPS paneler fra LG som har kunnet bli OC til 120hz. Dette har det vært koreanske bakgårdsselskaper som har gjort (Yamakazi den mest kjente).

Pdd er det nesten umulig å få tak i IPS++ 120hz til PC.

Det ser ut til at du har rett i at utvalget (på forbrukermarkedet) for 120 Hz (ikke-TN) er svært lite. Det har nok med at hurtighet gjerne ikke er førsteprioritet for de som oftest bruker høykvalitetsskjermer. For gamere er typisk bang-for-the-buck viktigere. Desverre er det slik at det krever et ganske stort volum for å få kostnaddene på et fornuftig nivå - for teknologien er helt klart der. For ordensskyld kan det nevnes at heller ingen TVer har høyere enn 60 Hz input.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...