Gå til innhold

[Løst] 3-retter - hva skal jeg lage?


Vegard-K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket nivå tenker du å legge deg på?

 

Nå spør du vanskelig :innocent:

Er ikke poenget å ta bilder av maten som igjen skal imponere læreren nok til å gi deg en god karakter? Smeltet sjokolade på en pære er ikke akkurat imponerende.

 

Riktig - jeg skal ta bilder og skrive fremgangsmåte etc - også får jeg en karakter. Jeg skal ha en 6er :p

Lag noe lett til forrett, som f.eks noe salat, suppe eller lignende.

Til hovedrett kan du ha kjøtt som du foretrekker/har tilgjengelig, med passende tilbehør.

Og til dessert kan du lage f.eks panna cotta.

 

Bare ett lite forslag.

 

Takker! Jeg har ca null erfaring når det kommer til å steke kjøtt, bortsett fra kylling og kjøttdeig etc, så jeg tror jeg dropper det.

 

Jeg tror kanskje jeg skal satse på å lage lasagne m/ focaccia, og crème brûlée til dessert, samt en forrett..

Endret av Kjerneluft
Lenke til kommentar

Til dessert støtter jeg panna cotta. Det er veldig enkelt, og ser flott ut i et glass og med en liten sitonmelissekvast i midten og melis strødd over. Kanskje til og med inkludere noen friske bær.

 

Edit:

Selv om lasagne er godt, og det å lage en god (og fin) lasagne kan være imponerende nok, så syns jeg ikke det er det beste valget om en skal ha 6er. I så fall bør du lage den 100% fra bunn av (kverne kjøttet selv, lage pastaen fra bunn av osv), og dokumentere godt med bilder.

 

Jeg tror du kan imponere minst like mye med langt enklere retter. Hva med en bulgur og kikertsalat med laks? Det er i hvert fall mindre tidkrevende enn en skikkelig lasagne, og legger du litt i det ser det veldig friskt ut med fine farger.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg skal lage en "3-retter" hjemme i regi av skolen - også er jeg veldig usikker på hva jeg skal lage...

 

Er det noen som har tips?

 

Det du trenger er noe enkelt men samtidig fargerikt.

Forett: Kjøp noen lomper, smør med snøfrisk , legg på en skive røket laks, hakk litt løk over. Rull sammen og skjer opp. Stikk en tannpirker ( uten smak) gjennom hver bit.

Hovedrett: Kyllingfileter som du steker, ris,salat og Kylling Bretagnesaus.

Dessert: bringebærpannacotta

Lenke til kommentar

Jeg tror du kan imponere minst like mye med langt enklere retter. Hva med en bulgur og kikertsalat med laks? Det er i hvert fall mindre tidkrevende enn en skikkelig lasagne, og legger du litt i det ser det veldig friskt ut med fine farger.

 

Høres bra ut! Er egentlig ganske enig i det du sier :)

 

 

Det du trenger er noe enkelt men samtidig fargerikt.

Forett: Kjøp noen lomper, smør med snøfrisk , legg på en skive røket laks, hakk litt løk over. Rull sammen og skjer opp. Stikk en tannpirker ( uten smak) gjennom hver bit.

Hovedrett: Kyllingfileter som du steker, ris,salat og Kylling Bretagnesaus.

Dessert: bringebærpannacotta

 

Takker! Forretten høres hvertfall knall ut!

 

Jeg tror nok den hovedretten blir litt for simpel og litt for lite sexy, men takk!

 

Ser ut til at dessert blir bringebærpannacotta :w00t:

Lenke til kommentar

Høres bra ut! Er egentlig ganske enig i det du sier :)

 

 

 

 

Takker! Forretten høres hvertfall knall ut!

 

Jeg tror nok den hovedretten blir litt for simpel og litt for lite sexy, men takk!

 

Ser ut til at dessert blir bringebærpannacotta :w00t:

Regnet med at du ikke er så bevandret på kjøkkenet og valgte derfor noe som er enkelt, umulig å misslykkes med og godt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...