Gå til innhold

Apple dumper prisen på Retina-Macbook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toppmodellen av 15" retina har allerede 2.7GHz CPU. Mener dere at 2.6-versjonen har blitt sløyfet og byttet ut med 2.7?

 

Topp-grunnmodellen, altså den sterkeste av de to standardvalgene, hadde 2,6 GHz frem til klokka 15.15 i dag. Den er nå byttet ut med en prosessor som kjører på 2,7 GHz.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Hmm.. Spørs om dette ikke ødelegger min normale syklus hvor jeg normalt kan selge MacBook Pro som jeg kjøper med studentrabatt til nesten tilnærmet samme pris brukt året etter da jeg plukker opp en ny modell.

 

Jeg har lenge regnet på dette, og har klart i to år nå og faktisk selge og kjøpe MacBook Pro årlig og da ha en såpass lav investering hvert år at dette faktisk er mer lønnsomt enn å beholde en MacBook Pro i 4-5 år og da selge / kaste ned og skaffe en nå, kontra det å bytte årlig.

 

 

Det at de nå skal begynne å redusere prisene, og øke spesifikasjonene hver 4-5mnd kan fort ødelegge for denne herlig syklusen jeg har hatt gående..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Fortsatt dyrt for en 13 tommer. Går heller for en av asus sine ultrabooks med dårligere skjerm for 5k mindre

 

Så du vil kjøpe noe dårligere for mindre penger ? Så ikke helt hva som var så oppsiktsvekkende med det men..

 

Kunne du være så vennlig å vise meg den tilsvarende ultrabooken som er 5k billigere, jeg fant den ikke..?

Lenke til kommentar
Fortsatt dyrt for en 13 tommer. Går heller for en av asus sine ultrabooks med dårligere skjerm for 5k mindre
Så du vil kjøpe noe dårligere for mindre penger ? Så ikke helt hva som var så oppsiktsvekkende med det men..Kunne du være så vennlig å vise meg den tilsvarende ultrabooken som er 5k billigere, jeg fant den ikke..?

 

Hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761548¨

 

Den koster "bare" 3500 mindre men har GeForce gt 620, intel i7 og 500 gb ssd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Fortsatt dyrt for en 13 tommer. Går heller for en av asus sine ultrabooks med dårligere skjerm for 5k mindre
Så du vil kjøpe noe dårligere for mindre penger ? Så ikke helt hva som var så oppsiktsvekkende med det men..Kunne du være så vennlig å vise meg den tilsvarende ultrabooken som er 5k billigere, jeg fant den ikke..?
Hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761548¨Den koster "bare" 3500 mindre men har GeForce gt 620, intel i7 og 500 gb ssd

 

Harddisken er ikke en fullverdig ssd, men en hybrid. Men den er allikevel et bedre kjøp imo :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med denne http://www.komplett....spx?sku=761548¨

 

Den koster "bare" 3500 mindre men har GeForce gt 620, intel i7 og 500 gb ssd

Så...litt dårligere CPU, litt bedre GPU, mye tregere men større disk (hybrid 5200 rpm HDD + 24GB flash), og usle 4GB RAM (mot 8GB på MBP Retina), langt dårligere skjermoppløsning. Alt i alt er Zenbooken din en vesentlig tregere, varmere og mer støyende maskin med dårligere batteritid..."alt dette" for 3500 kr mindre. Er ikke imponert...

MBP Retina med 8GB, 128 GB SSD, bedre skjerm, samt "goodies" som Thunderbolt og MagSafe, framstår da som et godt kjøp tatt i betraktning at man får såpass mye mer ytelse og kvalitet for pengene.

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...