Gå til innhold

Slikfår søknaden din best oppmerksomhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv ført opp 1 års backpacking på cven min. Ikke sikkert det er relevant alltid men det kan skille seg ut noe

 

Man skiller seg jo ut med ett år i fengsel også :)

 

Heldigvis har jeg ett yrke der det ikke er så viktig å skille seg ut i søknaden med alt mulig sprell som ikke har med faglig kompetanse å gjøre.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Har selv ført opp 1 års backpacking på cven min. Ikke sikkert det er relevant alltid men det kan skille seg ut noe
Hos oss (softwareutviklerfirma) hadde det vært et stort salgspunkt. Hvem som helst kan kode eller lære seg å kode, ditt år som backpacker viser at du kan ha egenskaper som å kunne ta ansvar, være selvstendig, være glad i utfordringer, har livserfaringer som kan ha gjort deg mer moden og har erfaring med kommunikasjon både på flere språk og mot personer med ukjente kulturer. Det hadde også vært et punkt jeg hadde tatt opp på intervju for å få deg til å snakke og høre hvordan du fører dialog om noe du er engasjert i for å teste din verbale kommunikasjon på et punkt hvor du er autoriteten.

 

Har du gjort noe spennende som få andre har gjort hadde jeg absolutt tatt det med på søknaden (send søknad, ikke CV), i det minste for å åpne for dialog på intervju.

Endret av JohndoeMAKT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg søker nå jobber innenfor IKT og finner det svært vanskelig å skille seg ut når man er nyutdannet uten å ha fått mulighet til noen relevant arbeidserfaring. Det er også problematisk når mange av de jeg søker jobb hos har nettbaserte CV løsninger hvor man kun plotter inn punktvis (eks: Utdanningsnivå: Fra/til: Fra hvilken høgskole/universitet etc..). Det gjør personligheten for en CV umulig, og uten noe spesielt å nevne i starten av en søknad så føler jeg at det er lite jeg kan gjøre for å skille meg ut. Jeg har også fått tilbakemelding på min CV om at den ikke er "standardisert" nok. At de ikke ønsket å måtte sette seg inn i ett nytt design eller oppsett hver gang de leser en CV/Søknad.

 

Skulle ønske at det var enklere å komme på intervju slik at man faktisk kan vise frem og fortelle hvem man er uten triste papirer med ord som kan tolkes fritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...