Gå til innhold

Gaming PC, 11K - forslag?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bygge en gaming PC med skjerm til ca 11000 totalt.

 

Skal brukes hovedsaklig til gaming av spill som BF3, WoW, Starcraft, Path of Exile, etc.

Vil en gaming PC med budget på 11 tusen klare å kjøre disse spillene på 60 fps med max grafikk?

Gjerne kom med forslag til lister eller deler!

 

tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lite peiling folk har da

 

Hvorfor 1920x1200 skjerm? Der kan man spare litt med å gå for en 1920x1080 og bruke mer på et litt dyrere 7970 og overklokke det

1920x1200 er en mye bedre arbeidsoppløsning, selv om jeg er uenig i skjermvalget.

 

Med TN-Panel :nei2:

Hva er galt med TN-panel? Til spilling er TN-panel absolutt å anbefale, og et godt TN-panel har farger på nivå med et rimelig IPS-panel. Ingen LCD-paneler er raske nok til å vise 60 FPS uten etterslep, så 120 Hz har ikke så mye for seg. De færreste er klar over at skjermene bruker heftig med overdrive for å vise bilder i 120 Hz, som betraktelig reduserer bildekvaliteten, spesielt farger.

 

Jeg anbefaler en ordentlig skjerm: EIZO FLEXSCAN EV2416W 24.1" WIDE TFT LED BLACK

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Så lite peiling folk har da

 

1920x1200 er en mye bedre arbeidsoppløsning, selv om jeg er uenig i skjermvalget.

 

Hva er galt med TN-panel? Til spilling er TN-panel absolutt å anbefale, og et godt TN-panel har farger på nivå med et rimelig IPS-panel. Ingen LCD-paneler er raske nok til å vise 60 FPS uten etterslep, så 120 Hz har ikke så mye for seg. De færreste er klar over at skjermene bruker heftig med overdrive for å vise bilder i 120 Hz, som betraktelig reduserer bildekvaliteten, spesielt farger.

 

Jeg anbefaler en ordentlig skjerm: EIZO FLEXSCAN EV2416W 24.1" WIDE TFT LED BLACK

Og hva er poenget med 120Hz med en 7970?
Lenke til kommentar

Kommer ann på hva du spiller og om det er en god eller dårlig konsollport. 680/7970 klarer lett 120fps på diverse spill, bare ikke de aller nyeste

Joda, feks. Dirt 3, CSS ol. går jo fint med 120FPS, men dersom su spiller spill som WoW, LoL ol. er det ikke noe poeng med 120Hz, da bedre farger, og flere piksler gir en bedre opplevelse.
Lenke til kommentar

Igjen, takk for forklaring av 120hz vs 60hz. Kjører definitivt 60hz, da jeg knapt spiller FPS-spill, kommer kanskje til å titte innom BF3 og CSS men det blir mest WoW/LoL/SC2.

 

Har satt opp foreløpig slik: http://gyazo.com/b3cebebec98a8f6e5c4aa7e1b669fa3f

 

Vet jeg mangler CPU-Cooler, er det nødvendig? Why/why not, og kan du foreslå noen CPU coolere som passer til mitt setup?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...