Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det er helt SYKT.. !


Misamisa

Anbefalte innlegg

Jeg er fanget på en psykriatisk avdeling uten å være syk. Herregud, det er helt sykt. Det er helt forferdelig :( Jeg er helt frisk, og fanget her??? hva faen?? HJELP MEG! Vurderer å ringe politiet. Si de har fanget meg.

 

Jeg kommer ikke ut herfra :(

Den eneste måten å komme ut herfra er å dø. Det er helt sykt. De lar friske mennesker være her. Vet faen meg ikke hva jeg skal gjøre. Dette er et MARERITT! Ekte forferdelig mareritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er faktisk riv ruskende gal og jeg er glad du er der. Stadig vekk poster du helt syke tråder og innlegg, det er opplagt at noe er galt i toppetasjen hos deg. Prøv å innse det selv og vær medgjørlig så kommer du ut igjen.

 

Om det er noen som er gal her så er det DEG! Hvem er det som bestemmer hva som er galt og ikke? Ikke deg ialfall. jeg er helt normal men opplever bare litt anneledes enn andre. Det er mange som gjør det. Så snakk til deg selv. Men faen. Bare glem alt sammen. what ever uansett.. livet mitt er over

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har de fleste psykiatriske poster på norske sykehus frivillig innlegging. Dersom du er der uten at du selv vil det er du vurdert til å ha en risiko for å skade andre eller deg selv. Tenk gjennom hvilke uttalelser du har kommet med i den retningen. Behandlere er faktisk helt ok å snakke med. Men ikke om du ser på dem som dine fiender. Da er ingen ok å snakke med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fanget på en psykriatisk avdeling uten å være syk. Herregud, det er helt sykt. Det er helt forferdelig :( Jeg er helt frisk, og fanget her??? hva faen?? HJELP MEG! Vurderer å ringe politiet. Si de har fanget meg.

 

Jeg kommer ikke ut herfra :(

Den eneste måten å komme ut herfra er å dø. Det er helt sykt. De lar friske mennesker være her. Vet faen meg ikke hva jeg skal gjøre. Dette er et MARERITT! Ekte forferdelig mareritt.

 

Ah. Denne er klassisk. Tror du vi har råd til å bare hive folk inn på psykiatriske avdelinger i Norge som ikke er syke? De prøver å bli kvitt deg så fort du er frisk _nok_, bare så du vet det.

Endret av barry
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være litt konstruktiv. Du bør i alle fall styre unna slike formuleringer:

 

[...]Den eneste måten å komme ut herfra er å dø.[...]

 

Det skal svært lite til før nokon tolker dette som at du har selvmordstanker. Dermed har du oppfyllt kravet om at du utgjer ein fare for seg sjølv eller andre, som igjen gir hjemmel i lov om at du kan tvangsinnleggast mot din vilje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dessverre så er vel trådstarter så syk, at hun selv ikke vet at hun er syk.

Første steg er å innse sine problemer, og å prøve å løse problemene.

De har ikke stengt trådstarter inne for å være slemme mot henne.

Når hun vet at det kun er for hennes beste, så vil dagene og bli bedre.

 

Det finnes dessverre mange personer som har problemer de selv ikke vet om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre så er vel trådstarter så syk, at hun selv ikke vet at hun er syk.

Første steg er å innse sine problemer, og å prøve å løse problemene.

De har ikke stengt trådstarter inne for å være slemme mot henne.

Når hun vet at det kun er for hennes beste, så vil dagene og bli bedre.

 

Det finnes dessverre mange personer som har problemer de selv ikke vet om.

 

Hva faen? Jeg vet godt om jeg er syk eller ikke. og jeg er IKKE syk. De har stengt meg inne fordi detror jeg er syk. noe som er helt feil!!

 

For å være litt konstruktiv. Du bør i alle fall styre unna slike formuleringer:

 

 

 

Det skal svært lite til før nokon tolker dette som at du har selvmordstanker. Dermed har du oppfyllt kravet om at du utgjer ein fare for seg sjølv eller andre, som igjen gir hjemmel i lov om at du kan tvangsinnleggast mot din vilje.

 

Herregud, er det ulovlig å ha selvmordstanker? virker sånn .. de straffer folk om de vil dø. helt sykt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, er det ulovlig å ha selvmordstanker? virker sånn .. de straffer folk om de vil dø. helt sykt

 

Nei det er ikkje ulovleg å ha selvmordstanker, men helsearbeidere har både rett og plikt til å hindre deg i å gjere noke med desse tankane.

 

Det er litt som når du er full og går mot bilen din. Dersom du blir observert av politiet så grip dei inn og gir deg bot for å ha forsøkt å fyllekjøyre, sjølv om du endå ikkje har starta bilen. Dette fordi hensynet på di eiga og andres liv og helse er meir tungtvegande enn hensynet på at du kanskje berre skulle hente noke i bilen og ikkje hadde tenkte å kjøyre i påvirka tilstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om dette er bare trist, trolling eller begge deler. Jeg trodde forøvrig ikke at tilgang til internett var vanlig på lukkede slike avdelinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...