Gå til innhold

Surface Pro utsolgt på få timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Microsoft har trikset på samme tidligere med andre produkter også, så denne "utsolgt-suksessen" tar jeg med en klype salt.

 

Remember the Zune HD? That was just over three years ago in 2009, back before Microsoft scrambled to port Windows 7 to the ARM architecture for the Surface RT. It was widely reported to have “sold out” from Amazon to Newegg to BestBuy. Two years later it was discontinued because in reality it never sold well.

 

http://www.roughlydr...hd-did-in-2009/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Feil i artikkelen. Det er Surface RT som kommer til Norge om to dager, ikke Surface Pro.

 

Det er fullt mulig at de er utsolgt for Surface Pro, men så spørs det hvor mange som var tilgjengelig ved lansering.

Lenke til kommentar

Jeg har selv Ipad og er kjempe fornøyd med den. Men jeg har lekt meg litt med surface hos en venn og jeg må si jeg er såpass imponert at jeg fikk lyst på en. Om den ikke er perfekt så er de på riktig vei. Jeg skjønner ikke at den har fått så mye pepper, det en av de beste jeg har prøvd utenom ipad.

2 ting å utsette batteritid og lagringsplass internt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 ting å utsette batteritid og lagringsplass internt.

 

Skjermoppløsningen er også småtrist på de fleste Windows-paddene. Mulig det er fordi de trenger å spare der for å få ned prisen, hører også det kan være fordi Windows generelt skalerer dårlig. Føles uansett litt teit at en 10" til 4k skal ha samme skjermoppløsning som en 7" til 2k.

Lenke til kommentar

Skjermoppløsningen er også småtrist på de fleste Windows-paddene. Mulig det er fordi de trenger å spare der for å få ned prisen, hører også det kan være fordi Windows generelt skalerer dårlig. Føles uansett litt teit at en 10" til 4k skal ha samme skjermoppløsning som en 7" til 2k.

 

Ja, for 1920 x 1080 på en 10 tommer er jo dårlig.....

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, for 1920 x 1080 på en 10 tommer er jo dårlig.....

 

På en 10" som kjører Windows desktop er det faktisk helt katastrofe fordi det er klin umulig å bruke grensesnittet med bittebittesmå knapper og en finger/penn.

 

Metro-programmer skalerer bra, så der funker det fint, men hvorfor ha en Surface pro for å kjøre kun Metroprogrammer?

Lenke til kommentar

På en 10" som kjører Windows desktop er det faktisk helt katastrofe fordi det er klin umulig å bruke grensesnittet med bittebittesmå knapper og en finger/penn.

 

Metro-programmer skalerer bra, så der funker det fint, men hvorfor ha en Surface pro for å kjøre kun Metroprogrammer?

Bra du kan skru ned oppløsningen da.

Macbook Retna kan heller ikke kjøres i native oppløsning, oppløsningen er ikke dårlig, hadde jeg hatt noe mer på min 13.3'' (1920x1080) måtte jeg ha skrudd ned for å kunne lese tekst i normal størrelse.

Lenke til kommentar

Ja, for 1920 x 1080 på en 10 tommer er jo dårlig.....

 

Hvilken 10" med Windows 8 får du for 4k?

 

Standardoppløsningen på de rimeligere Windows-paddene er 1366x768. Det er forsåvidt kurant sammenlignet med billige laptops, men svært dårlig i forhold til tilsvarende prisede iOS- og Android-tablets.

Lenke til kommentar

Bra du kan skru ned oppløsningen da.

Macbook Retna kan heller ikke kjøres i native oppløsning, oppløsningen er ikke dårlig, hadde jeg hatt noe mer på min 13.3'' (1920x1080) måtte jeg ha skrudd ned for å kunne lese tekst i normal størrelse.

 

Helt sant, og derfor er operativsystemet på Retinamaskiner tilpasset oppløsningen, i motsetning til desktopprogrammer på Windows 8. Det er ingenting galt med høy oppløsning, men software må være tilpasset til å kjøre på den.

Lenke til kommentar

 

Bra du kan skru ned oppløsningen da.

Macbook Retna kan heller ikke kjøres i native oppløsning, oppløsningen er ikke dårlig, hadde jeg hatt noe mer på min 13.3'' (1920x1080) måtte jeg ha skrudd ned for å kunne lese tekst i normal størrelse.

 

Anbefaler deg å sette deg halvveis inn i hvordan skaleringen på MacBook Pro Retina faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Helt sant, og derfor er operativsystemet på Retinamaskiner tilpasset oppløsningen, i motsetning til desktopprogrammer på Windows 8. Det er ingenting galt med høy oppløsning, men software må være tilpasset til å kjøre på den.

Tilpasset og tilpasset, de har gått fra helt elendig skalering, til middels minus skalering, windows som har dårlig skalering var før bedre, men nå dårligere. De har begge MYE å hente.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv Ipad og er kjempe fornøyd med den. Men jeg har lekt meg litt med surface hos en venn og jeg må si jeg er såpass imponert at jeg fikk lyst på en. Om den ikke er perfekt så er de på riktig vei. Jeg skjønner ikke at den har fått så mye pepper, det en av de beste jeg har prøvd utenom ipad.2 ting å utsette batteritid og lagringsplass internt.

 

Hvor mye fritt minne sitter du igjen med når Windows 8 har tatt sitt?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...