Gå til innhold

System Shock 2 til GOG? (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Rykter som har spredd seg raskere enn ild i tørt gress. Jeg er skeptisk, men hypen later til å ikke ta noen enda. Alt som skal til er én artikkel skrevet av en "blodfan" av spillet, og en overbevisende overskrift på f.eks Reddit så vips har man tusenvis av overbeviste lesere.

 

Et effektivt PR-stunt fra Flesh Eating Zipper tør jeg i beste fall kalle dette.

 

Om det viser seg å faktisk stemme så er jeg glad for det, men frykter at jeg vil bli skuffet over spillet dersom jeg kjøper det. Spillet har gjennom årene blitt hypet opp så voldsomt at selv D3-hypen virker som en pissdråpe i havet. For all del det er sikkert knall for de som opplevde det for første gang, men nostalgi kan være giftig.

Lenke til kommentar

SS2 er ikke så gammelt at det er vanskelig å komme inn i i dag. Kontrollene er gode, grafikken er grei. Omtrent som Deus Ex, ikke som Thief. Veldig stemningsfullt, og alle som har spilt Bioshock vil kjenne seg igjen i mange elementer. Eneste problemet er at det er litt utilgivelig når det kommer til å bygge karakteren din. Du er ikke garantert å komme deg gjennom spillet.

 

System Shock 1, derimot, er ikke så enkelt å sette seg inn i i dag, selv om det finnes mods som gjør det bedre.

Lenke til kommentar

Faktisk aldri spilt eneren, men toeren er veldig DX-aktig hva gjelder grafikk og kontroller og slikt (som nevnes over). Grafikken var ikke akkurat ny når jeg spilte SS2, men det la aldri noen demper på opplevelsen. Er uansett lyden som er hovedgodsaken der. :)

Og det finnes mer high-res textures og slikt gjennom fan mods.

 

Og om det ikke kommer på GOG nå etter nyhetsartikler og greier så blir det heksejakt på han Kick-fyren! Om det faktisk kommer på GOG så må han nesten eleveres opp til tormentmann-nivå. Men bare nesten da.

 

 

Edit: Tenkte akkurat på de stakkars tirsdags-sakene som kommer på GOG i dag. Kommer til å bli en skuffelse nesten uansett hva det er nå. :p

Endret av Godsaker
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lastet ned nå, men får ikke gamle mods til å virke, og da gidder jeg ikke spille den utgaven med kjedeligere lyd. De la heller ikke med et skikkelig kontrolloppsett, men om du allerede har SS2 så er det ikke noe problem å kopiere over.

Hva mener du med kontrolloppsett ? Jeg skjønte ikke den helt..

Men så er jeg ikke helt på planeten heller da jeg er superhappy over å spille ss2 igjen.

Lenke til kommentar

Standardoppsettet man får i GoG-utgaven er ganske dårlig. Ingen shortcuts til våpen, strafe med Q og E. Men det er ikke et problem altså, det var bare det at originalen jeg har hatt en stund (riktignok lagret på en harddisk med diverse mods) hadde litt flere presets å velge mellom, blant annet et FPS-oppsett. Men som sagt, bare en bitteliten hake, tar jo sikkert ikke lang tid å lage oppsettet manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...