Gå til innhold

Microsoft angriper Gmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker virkelig ikke MS, men dette like jeg. Bevisstgjøring rundt private opplysninger og overvåkning på nett er alltid bra. Anbefaler forøvrig GMX som et gitrende altenativ som bla. støtter IMAP_idle m.m. Du får opp en reklame i flere av bildene om du er logget inn på web og ikke bruker adblock, men hvem bruker vel web-UIet lenger? Smartmobiler, tablets og Thunderbird ftw.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk at Microsoft går så langt bare for og få flere brukere at de angriper Google. Dette er jo det samme med Samsung og Apple. Helt idiotisk, selv om Google driver med noe dritt betyr da ikke at de har rett til og gjøre det.

 

I andre ord KUTT UT og krangle hele tiden, det er ikke til noe nytte

Lenke til kommentar

Tenk at Microsoft går så langt bare for og få flere brukere at de angriper Google. Dette er jo det samme med Samsung og Apple. Helt idiotisk, selv om Google driver med noe dritt betyr da ikke at de har rett til og gjøre det.

 

I andre ord KUTT UT og krangle hele tiden, det er ikke til noe nytte

Så lenge de angriper Google med fakta, så er det i forbrukernes favør at en retter pekefingeren mot endel av de tilfellene der Google roter i brukernes mer eller mindre "privat" informasjon.

 

 

De burde kanskje gå litt i seg selv først...

 

1802.gif

Klart begge synder på dette, men jeg vil påstå det er vesensforskjell på et sosialt-nettverk og epost når det gjelder lesing av innhold for diverse tjenester.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tenk at Microsoft går så langt bare for og få flere brukere at de angriper Google. Dette er jo det samme med Samsung og Apple. Helt idiotisk, selv om Google driver med noe dritt betyr da ikke at de har rett til og gjøre det.I andre ord KUTT UT og krangle hele tiden, det er ikke til noe nytte
Så lenge de angriper Google med fakta, så er det i forbrukernes favør at en retter pekefingeren mot endel av de tilfellene der Google roter i brukernes mer eller mindre "privat" informasjon.
De burde kanskje gå litt i seg selv først...1802.gif
Klart begge synder på dette, men jeg vil påstå det er vesensforskjell på et sosialt-nettverk og epost når det gjelder lesing av innhold for diverse tjenester.

 

Som sagt, kanskje de burde se på seg sjøl. Er helt sikker at Microsoft driver på med noe snik sjøl som bare ikke har blitt oppdaget ennå. Men det og lage en kampanje mot Google og deretter bruke dette til og reklamere for sine egne produkter er dårlig gjort. Men men, business idag handler bare om penger og slå ut konkurrentene med sleipe triks

Lenke til kommentar

Må si nye Outlook.com er digg å bruke. Grensesnittet er ryddig og ikke i veien, og har samme støtte som Gmail for å bruke flere kontoer/eposter samtidig.

 

Selv driver jeg og migrerer fra Gmail over til Outlook. For det første fordi jeg synes tjenesten er bedre. MEN tror ikke jeg hadde giddi om det ikke var fordi Google siste månedene har gjort alt de kan for å plage brukerne sine. Fjerna støtte slik at jeg ikke kan bruke Gmail på telefonen min, hindrer WP på youtube, redirecter oss vekk fra google maps, fjernet støtte for forskjellige google services på kontoen min osv.

 

"Don't be evil" var Googles motto i mange år, synd de gikk bort i fra det. Men om denne kampanjen er en god idé, er en annen ting...

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Nåja... MS er bare sure fordi Google er ekstremt mye flinkere til å bruke lokasjondata og annet en dem selv. MS er ikke akkurat en engel i denne sammenhengen og MS vil fort stå nakne og ribbet tilbake. Nettopp fordi MS gjør nøyaktig det samme som Google, de bare får det ikke til like bra. Og som kjent fra Scientologene, angrep er det beste forsvar. for da får du oppmerksomhet vekk fra din egen skitne butikk og binder opp motstanderen sine ressurser.

 

Når det kommer til skanning av privat informasjon så er det ingen som er råere på dette en Ansiktboka. MS driter i eget reir rett og slett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Må si nye Outlook.com er digg å bruke. Grensesnittet er ryddig og ikke i veien, og har samme støtte som Gmail for å bruke flere kontoer/eposter samtidig.Selv driver jeg og migrerer fra Gmail over til Outlook. For det første fordi jeg synes tjenesten er bedre. MEN tror ikke jeg hadde giddi om det ikke var fordi Google siste månedene har gjort alt de kan for å plage brukerne sine. Fjerna støtte slik at jeg ikke kan bruke Gmail på telefonen min, hindrer WP på youtube, redirecter oss vekk fra google maps, fjernet støtte for forskjellige google services på kontoen min osv."Don't be evil" var Googles motto i mange år, synd de gikk bort i fra det.

 

Jaha? Og nøyaktig hvordan kan du ikke bruke gmail på telefonen din? Og, hvorfor flytte vekk fra et selskap som prøver å ikke være onde til et selskap som helt bevisst og uten skrupler ER onde?

Lenke til kommentar

Google fjernet støtten for EAS 1. februar, er svar nok. GMail sine proprietære løsninger funker dårlig uten en spesialisert klient, mens resten av verdens emailservere er generiske og kan virke med alle typer klienter over flere protokoller. Fjerningen av EAS monger opp kalender, kontakter og mail.

 

Hadde vært greit om de i utgangspunktet ikke støttet EAS, men når de har det men velger å skru det av for å tvinge brukere over på deres platform gidder jeg ikke være der mer. Som sagt er man avhengig av en klient laget for GMail for å få en ok opplevelse, det trenger jeg ikke med Outlook.com, yahoo, eller tusener av andre servere.

Lenke til kommentar

Jeg liker virkelig ikke MS, men dette like jeg. Bevisstgjøring rundt private opplysninger og overvåkning på nett er alltid bra. Anbefaler forøvrig GMX som et gitrende altenativ som bla. støtter IMAP_idle m.m. Du får opp en reklame i flere av bildene om du er logget inn på web og ikke bruker adblock, men hvem bruker vel web-UIet lenger? Smartmobiler, tablets og Thunderbird ftw.

 

Privacy policien til GMX er vel ikke så mye bedre da. De logger både navn og IP og selger informasjon videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...