Gå til innhold

Anmeldelse: Cognition: An Erica Reed Thriller: Episode 2 (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke spesielt enig i anmeldelsen av første episode, og er ikke det av denne heller.

 

men det gjør mange av hovedpersonens handlinger tilsynelatende helt meningsløse. Erica har ingen grunn til å drasse med seg et helt lass med tilfeldige gjenstander hun har funnet på forskjellige steder, bortsett fra at de kanskje vil bli nødvendige ved et senere tidspunkt.

 

Dette er greit nok, bortsett fra at det er direkte feil. De få gjenstandene som man finner i denne episoden kan man stort sett ikke plukke opp før man faktisk får bruk for det. Kan faktisk ikke huske en eneste gjenstand som kan plukkes opp med mindre du har gjort noe annet først. Kanskje noe på kontoret til rektoren..... Gleder meg til 6/10-anmeldelsen til Monkey Island 2 forøvrig.

 

Det hadde også vært moro å se Ericas krefter bli brukt til mer kjedelige og hverdagslige ting.

 

Nei det hadde det virkelig ikke vært.

 

Spillets ikke-lineære oppbygging virker ikke helt gjennomtenkt og fører til at hovedpersonen ofte må gjøre mye rart som vil vise seg å ha effekt ved en senere anledning

 

Dette skjønner jeg ingenting av. Du gjør jo ikke ting i hulter til bulter, men kritikken går kanskje på at du kan dra hvor du vil når du egentlig bare ville hatt muligheten til å gå et sted? Gleder meg til 6/10 anmeldelsen til Gabriel Knight.....

 

Det som faktisk er kritikkverdig i denne episoden er stemmeskuespillet og dialogen i noen av de virkelige dramatiske hendelsene i spillet. Samtalen Erica har med faren sin blir totalt ødelagt av hans forferdelige stemmeskuespill, og dermed faller scenen helt i grus. Heldigvis gjør Raleigh Holmes en fantastisk jobb som Erica nok en gang. En kommentar som omhandler Russlands størrelse i et annen dramatisk situasjon er Skyrim-dårlig. En del av bikarakterene er også ganske svake, og når Erica blir sendt alene inn i det dramatiske høydepunktet etter nok en håpløs samtale med sin såkalte partner (for en fyr..... ), så begynner man å lure på hva de har tenkt på, selv om det selvsagt er for å kunne servere det de gjør. Episoden er også mye kortere enn den første, noe som trekker litt ned for min del.

 

7/10 fra meg denne gangen, og les heller Adventuregamers anmeldelse, som jeg føler treffer mye bedre.

 

http://www.adventuregamers.com/articles/view/23909

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Var ikke spesielt enig i anmeldelsen av første episode, og er ikke det av denne heller.

men det gjør mange av hovedpersonens handlinger tilsynelatende helt meningsløse. Erica har ingen grunn til å drasse med seg et helt lass med tilfeldige gjenstander hun har funnet på forskjellige steder, bortsett fra at de kanskje vil bli nødvendige ved et senere tidspunkt.
Dette er greit nok, bortsett fra at det er direkte feil. De få gjenstandene som man finner i denne episoden kan man stort sett ikke plukke opp før man faktisk får bruk for det. Kan faktisk ikke huske en eneste gjenstand som kan plukkes opp med mindre du har gjort noe annet først. Kanskje noe på kontoret til rektoren..... Gleder meg til 6/10-anmeldelsen til Monkey Island 2 forøvrig.

 

Case in point: den tomme kassetten du må bruke til å gjøre et opptak av en demo-CD. Da jeg fikk tak i denne brukte jeg den med én gang til å gjøre nevnte opptak, men jeg trengte aldri selve opptaket før mot slutten av spillet. Da jeg fikk Erica til å gjøre opptaket viste hun enda ikke (fra historiens lineære perspektiv) at hun kom til å få bruk til den senere. Så hvorfor skulle hun gjøre noe så tilfeldig som å ta opp en demo-CD på kassett når hun ikke vet hva hun skal bruke den til enda?

 

Spillets ikke-lineære oppbygging virker ikke helt gjennomtenkt og fører til at hovedpersonen ofte må gjøre mye rart som vil vise seg å ha effekt ved en senere anledning
Dette skjønner jeg ingenting av. Du gjør jo ikke ting i hulter til bulter, men kritikken går kanskje på at du kan dra hvor du vil når du egentlig bare ville hatt muligheten til å gå et sted? Gleder meg til 6/10 anmeldelsen til Gabriel Knight.....

 

Det er nettopp det man gjør: man løper rundt hulter til bulter og følger opp ymse tråder. Noen mindre subplot nøstes opp ganske fort, men det meste i spillet løses på en ikke-lineær basis.

 

Episoden er også mye kortere enn den første, noe som trekker litt ned for min del.7/10 fra meg denne gangen, og les heller Adventuregamers anmeldelse, som jeg føler treffer mye bedre.http://www.adventuregamers.com/articles/view/23909

 

Syntes en kortere episode var til spillets fordel. Episoden føles langt mer fokusert og målrettet enn tidligere og det var mindre meningsløs roting fram og tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...