Gå til innhold

Allergisk mot fisk, farlig med tunfisk?


Anbefalte innlegg

I November startet familien med å spise fisk en gang i uken, de første gangene syntes jeg at det var VELDIG godt, men etter 4-5 uker klarte jeg ikke å få det ned. Jeg fant ut at jeg ikke tåler fisk. Vi spiste da laksefilet, fiskekaker og torsk hovedsakelig. Jeg er ikke så allergisk at jeg blir syk. Tror dere at det kan gå greit å ha tunfisk på brødskiva en gang i blant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GULOST ER GULOST. Eller vent.

 

Fisk er ikke fisk. Om du mistenker en allergi, gå til legen og ta blodprøve. Å ikke klare å få ned noe er forøvrig ikke et symptom på allergi, men på aversjon. Får du derimot konsekvent elveblest, kløe, hovne øyne e.l og magevondt etter inntak, er jeg mer tilbøyelig til å tro på en mulig allergi.

Lenke til kommentar

GULOST ER GULOST. Eller vent.

 

Fisk er ikke fisk. Om du mistenker en allergi, gå til legen og ta blodprøve. Å ikke klare å få ned noe er forøvrig ikke et symptom på allergi, men på aversjon. Får du derimot konsekvent elveblest, kløe, hovne øyne e.l og magevondt etter inntak, er jeg mer tilbøyelig til å tro på en mulig allergi.

Har tatt sånn test hos legen, og fikk da konstatert mild fiskeallergi, og den visste jeg om før jeg begynte å spise fisk til middag. Greia er den at siden jeg klarte fisk i flere uker før jeg slet, vil jeg da tåle tunfisk i små menger, og ikke hver dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...