Gå til innhold

Release Your Potential, erfaringer?


johan1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2.8k dagen holder. Du skal ligge på rundt 2g protein, 1g fett og 5g carb per kg/dag. Du får legge på 1g til med carb hvis du merker at du ikke går opp i vekt.

Hmmm, på en vanlig fotballtrening legger jeg bak meg 3-5KM, bør ikke dette tas med når jeg skal regne sammen forbrenning?

Lenke til kommentar

Ok prøv med 3k å se hvor mye du går opp hver uke fremover.

 

Husk at å legge på seg mye masse er ikke gunstig hvis du har planer om å satse på fotball.

Jeg er 100% klar over at trening for muskelbygging ikke er optimalt for fotball. Men jeg vil likevel prøve å oppnå litt mer tyngde. Etter hvert vil jeg gå over til å trene for å bli sterk. En stor muskel er en sterk muskel, eller, den har potensialet til å bli sterk. Sant?

Lenke til kommentar

Man har forskjellige typer muskelfibre etter hva man trener for som jeg ikke orker å gå inn i detaljer på nå men hovedfokuset ditt for fotball bør være eksplosivitet og maksstyrketrening etter hvert. For å si det sånn kan du ikke både være kroppsbygger og pro fotballspiller på en gang(duh) men å bygge litt masse i tillegg til styrke skader ikke. RYP er en fin kombo av begge deler, volum i starten og maksstyrke/eksplosivitet på slutten. Fokuser på eksplosivitet i alle fasene med rolige negativer som jeg har begrunnet her.

Lenke til kommentar

Hvis du aldri har trent før kan du kjøre grunnprogrammet en runde til og så gå over til EM. Hvis ikke er det bare å kjøre EM en runde eller to før du bytter til et annet program. F.eks Upper/lower eller push/pull. Å kjøre RYP sammenhengende lengre enn 3 runder vil være vanskelig å ha god progresjon med.

Lenke til kommentar

Man har forskjellige typer muskelfibre etter hva man trener for som jeg ikke orker å gå inn i detaljer på nå men hovedfokuset ditt for fotball bør være eksplosivitet og maksstyrketrening etter hvert. For å si det sånn kan du ikke både være kroppsbygger og pro fotballspiller på en gang(duh) men å bygge litt masse i tillegg til styrke skader ikke. RYP er en fin kombo av begge deler, volum i starten og maksstyrke/eksplosivitet på slutten. Fokuser på eksplosivitet i alle fasene med rolige negativer som jeg har begrunnet her.

Tusen takk for hjelpen. Jeg vil jo som fotballspiller ha litt tyngde og, siden min sterkeste side ikke er hurtighet. Spiller på juniorlaget til en adeccoligaklubb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...