Gå til innhold

[Løst] Får ikke installert Java. Problemer også med sletting


HenrikMan

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke lenger inn på nettbank pga Java. Når jeg skal installere det får jeg opp dette hver gang:

 

"Installation failed

The wizard was interrupted before Java 7 Update 13 could be completely installed. To complete installation at another time, please run setup again."

 

Jeg har forsøkt både online og offline installasjon.

 

PROBLEMER MED SLETTING AV JAVA

Når jeg skal slette Java via kontrollpanel blir det ikke borte (version 7 update 7). Jeg finner ingen spor til Java når jeg søker på verken "java" eller "oracle".

 

Har også forsøkt detect java version på java.com. Den finner ikke Java på PC'n.

 

Så da er det tydeligvis slettet? Men merkelig at Java greie blir liggende på Kontrollpanel/programmer.

Endret av HenrikMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Start med å avinstallere den på vanlig måte i windows. Enkelte ganger vil oppføringer bli værende etter avinstallasjonen, men da kan man normalt avinstallere på ny, og da skal de komme opp melding om at det allerede er avinstallert og om man ønsker å slette oppføringen, som man jo vil.

 

Velg da å vise skjulte filer (start-søk på vis skjulte-velg treffet, og huk av på vis skjulte filer og mapper).

Klikk deg inn på c:\brukere\brukernavn\appdata og sjekk de tre mappene som pleier ligge der om det er noen sun (med java mappe ) eller java mapper der, og slett dem.

Slett også installasjonsmappe fra pc, og sun mappa fra programdata.

 

Last ned offline java versjonen herfra:

http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Bruk bitversjonen som nettleseren har, dvs 32-bit om du har 32-bit nettleser.

 

Innstaller på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mulig, men bitversjonen går vel på nettleseren og ikke os, og kun avinstallering uten å fjerne sun mapper er vel ikke alltid nok. Har aldri hatt behov for å restarte maskinen etter java oppdatering, men for all del, det skader ikke. Med både utfyllende, retting og presisering så valgte jeg å ikke quote denne gangen.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke fått til å laste ned Java. De samme problemene som jeg har beskrevet tidligere.

 

Har gjort som dere sier. Er imidlertid usikker på hvordan jeg velger 32bits (Google Chrome er vel 32 bits?) når jeg laster ned. Tror den velger det automatisk men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

For windows kan man bare velge online eller offline.

 

Selv om du bruker Windows, så får du ulike nedlastingssider alt etter hvilken nettleser du bruker.

Når jeg nå f.eks. går inn via Firefox på http://java.com/en/download/manual.jsp så får jeg:

 

Windows Offline (32-bit)

filesize: 30 MB Instructions

Windows Offline (64-bit)

filesize: 31.4 MB

 

Men det er veldig enkelt:

 

IE9 64 bit => 64 bit Java

IE9 32 bit /IE8/Firefox/Chrome/Opera => 32 bit Java.

Endret av Quevaal
Lenke til kommentar

Mulig, men bitversjonen går vel på nettleseren og ikke os, og kun avinstallering uten å fjerne sun mapper er vel ikke alltid nok. Har aldri hatt behov for å restarte maskinen etter java oppdatering, men for all del, det skader ikke. Med både utfyllende, retting og presisering så valgte jeg å ikke quote denne gangen.

 

Å slette Sun-mappa er normalt ikke nødvendig, men i gjenstridige tilfeller bør det gjøres.

Spesielt hvis du får "The publisher can not be verified" når du prøver å logge inn i nettbanken.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til å fungere:)

 

Jeg har imidlertid ikke helt peiling på hvorfor. Forsøkte det samme om igjen og om igjen. Slettet alle spor av java (også Sun) og forsøkte både online og offline installasjoner. Slettet disse igjen ettersom de ikke fungerte.

 

Til slutt ville den installere seg. Som jeg nevnte først ville ikke Java 7 Updt. 7 fjerne seg fra programmer på kontrollpanel, sjøl om jeg klikket avinnstaller (har aldri hadde dette problemet når jeg har slettet programmer før). Sist gang jeg forsøkte å installere Java, oppdaget den at Java var på maskinen og jeg kunne klikke for at gammel versjon skulle avinnstalleres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...