Gå til innhold

Ubuntu-telefonene klare allerede i oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det godt over ett år siden canonical "åpnet" siden hvor dette prosjektet ble fortalt om. Problemet deres har vel heller vært å få med noen produsenter. Selve operativsystemet har de jobbet med i flere år.

 

Av hensyn til sammarbeidspartnere har ikke Cononical kunnet gå ut med mere informasjon om hvordan telefonen vil fungerer før nå.

 

 

Lenke til kommentar

> to viktige markeder.Da snakker vi sikkert billigtelefoner i India og Brasil.

 

Vi snakker nok om billigtelefoner for Kina og India eller Brasil. Canonical vil nok ri en hest av gangen, og satse på billigtelefoner i første omgang. I første omgang vil det nok være mobiler uten muligheter for dokking.

 

I neste omgang vil det være mere avanserte mobiler, med muligheten til dokking, og der du får kjøpt dokkingstasjon som tilbehør. Så er det bare å plugge inn en skjerm, og et tastatur så har du en fullverdig PC. (Muligheten er allerede bevist med konseptet "Ubuntu for Android", men først må ressursbruken til Ubuntu ned (Noe Canonical arbeider med nå).

 

 

Disse mobilene vil kanskje komme med to sett av prosessorer, der du har et strømgjerrig prosessorsett som kjører normalt, og et annet mer krevende prosessorsett tar over når du dokker mobilen.

 

Strøm vil ikke være et problem, siden mobiltelefonen vil få ekstra strøm når den er dokket.

Lenke til kommentar

"Selv med røtter i utvikling på Windows platformen, finner jeg dette prosjektet intereessant. Kanskje det blir en døråpner for flere folk mot Ubuntu/Linux?!"

 

Med røtter i utvikling på Windows-plattformen foreslår jeg at du konverterer til Qt, eller et annet rammeverk fra <a href="http://www.embarcadero.com/products">Embarcadero</a>. Dette vil ikke gjøre det enklere å programmere, men vil hjelpe deg med konvertering til en annen plattform, hvis du senere skulle ønske dette.

 

"Jeg "må" prøve WP8 fordi jeg er svært hypp på Surface Pro, men nå må jeg inrømme at jeg har veldig lyst å oppleve/prøve dette også."

 

Surface Pro er OK, men bare det. Hvis du ønsker "Pro" utgaven av Windows 8, bør du heller skaffe deg en ordinær PC fra f.eks. Acer der du kan koble fra skjermen, og bruke denne som et nettbrett.

Lenke til kommentar

Svært spennende. Jeg vil absolutt ha en mobil som også er min PC via dokking, og gleder meg til lanseringen. Dersom beta'en som lanseres i slutten av måneden får gode omtaler, går jeg nok til kjøp av en Nexus med en gang.

 

Du kan nok ikke regne med at beta-en vil få de beste omtalene. Denne betaen vil ikke ha alle optimaliseringene som Canonical har arbeidet med i det siste.

 

Men nå som Canonical har fått klarsignal fra sine sammarbeidspartnere med å gå ut med kildekoden, kan vi regne med flere oppdateringer; etterhvert som den første telefonen slippes i begynnelsen av oktober.

Lenke til kommentar

Surface Pro er OK, men bare det. Hvis du ønsker "Pro" utgaven av Windows 8, bør du heller skaffe deg en ordinær PC fra f.eks. Acer der du kan koble fra skjermen, og bruke denne som et nettbrett.

 

Hva baserer du det på — at Surface Pro bare er OK?!

 

Så vidt meg bekjent kjører den Windows 8 Pro 64-bit, og jeg har enda tilgode å se noe alternativ som frister (mer). Å eventuelt ha en Atom/ARM tablet i skjermen (kjenner ikke Acer produktet du nevner), så er det totalt uinteressant. Like uinteressant som Surface RT, Android "bærbare" ...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...