Gå til innhold

kjøp av nettbrett? (hva er best/anbefales)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er ute etter å investere i et nettbrett, der jeg ikke har hatt det før, så lurer litt på hva folk mener her inne.

 

Jeg kan tenke meg et android nettbrett, der jeg har sett litt på samsung sine.

Kan tenke meg et med:

-god batteritid

- at den er ganske så rask

- bra med minne (32-64gb)

- bra kamera

-osv..

 

Jeg kan tenke meg å gi rundt 4000-5000 kroner for det. Og vil da tro jeg kan få et ganske så bra nettbrett for de pengene?

 

Spørsmålet mitt er:

1.hva mener dere er det beste ?

2. Kommer det noen nye nettbrett om 1-2 mnd jeg burde vente på som kan være bedre på noen måter?

 

Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 Samsung galaxy note 10"

2 Ja, men de har Win8

Du vet at det er forskjell på Minne og lagring?

 

takk for svar.

 

Ja,jeg mente selvfølgelig lagring og ikke minne:)hehe

 

Men win8 er noe jeg virkelig ikke er begeistret over.

 

De 2 beste på markedet i android sammenheng er vell da Samsung Ativ tab 10.1 og Samsung Galaxy Note 10.1?

 

Men hva er den største forskjellen egentlig?

 

Jeg skulle som sagt helst htt android.

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt si at Samsung Aktiv Tab og Galaxy Note ikke kan sammenlignes med Nexus 10, som også er produsert av Samsung/Google. :) Får mitt imorgen, og alle tester sier at det for øyeblikket er det beste nettbrettet på markedet, med mindre du skal spille mye, da har muligens Apple iPad mer utvalg. :)

Som sagt får jeg mitt imorgen, og jeg gleder meg veldig! Hehe :) Eneste dumme med Nexus 10 er at der IKKE er 64gb, men bare 32- og 16gb utgaver. Men dette fikser jeg via MiniSD kort leser gjennom miniUSB til USB kabel. Fungerer vel som en miniharddisk jeg kan ta med meg. :)

 

Men ikke misforstå meg, både Galaxy Tab og Aktiv er gode nettbrett! Jeg vurderte de selv. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan det ikke sammenlignes med nexus 10 , når det koster dobbelt så mye blant annet?

 

Det kan godt hende du har rett,men syns du kan komme med utdype deg litt,der dette ikke sier meg så mye.

 

 

Av tester også så virker Galaxy Tab å være blant de beste.

Lenke til kommentar

Samsung Ativ = Win8

Samsung Note = Android ;)

Jeg ville valgt Note, pga kraften den leverer, skjermen og at den har MicroSD plass ;) Men dette er hvis du "må" ha Android, jeg personelig ville kjøpt Microsoft Surface Pro (Veldig bra, men dobbel pris...)

Både Nexus 10 og Note 10 har samme skjerm, men Nexus har MANGE flere piksler ;)

Lenke til kommentar

Samsung Ativ = Win8

Samsung Note = Android ;)

Jeg ville valgt Note, pga kraften den leverer, skjermen og at den har MicroSD plass ;) Men dette er hvis du "må" ha Android, jeg personelig ville kjøpt Microsoft Surface Pro (Veldig bra, men dobbel pris...)

Både Nexus 10 og Note 10 har samme skjerm, men Nexus har MANGE flere piksler ;)

jeg trives veldig godt med Andorid må jeg innrømme

 

Men hva vil dere si er bedre på en NOTE enn en Nexus?

 

Noe sted det går an å sammeligne disse brettene?

Lenke til kommentar

jeg trives veldig godt med Andorid må jeg innrømme

 

Men hva vil dere si er bedre på en NOTE enn en Nexus?

 

Noe sted det går an å sammeligne disse brettene?

1: Note kan man kjøpe i Norge

2: Note har flere "Smarte" Funksjoner ;)

3: Nexus 10 har ikke Hardware nok til skjermen...

Håper dette hjelper deg :)

Lenke til kommentar

1: Note kan man kjøpe i Norge

2: Note har flere "Smarte" Funksjoner ;)

3: Nexus 10 har ikke Hardware nok til skjermen...

Håper dette hjelper deg :)

 

takker for svar Marius.

Jeg er ikke veldig inn i dette med nettbrett, så virker som svaret er en Note noe jeg hadde lyst på før jeg stilte spørsmålet mitt her inne :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan det ikke sammenlignes med nexus 10 , når det koster dobbelt så mye blant annet?

 

Det kan godt hende du har rett,men syns du kan komme med utdype deg litt,der dette ikke sier meg så mye.

 

 

Av tester også så virker Galaxy Tab å være blant de beste.

 

Nexus 10 har den beste skjermen av alle nettbrett som eksisterer for øyeblikket, prosessoren er lynkjapp, å surfe går raskt, retinaskjerm, utrolig godt utvalg av apps, anbefalt av utallige nettsider og elektronikkbaserte magasin osv.. Også usedvanlig bra kamera for å være nettbrett. :)

 

Men Aktiv Tab og Galaxy Tab er bra de også, men jeg vil si at Nexus 10 ligger i samme klasse som iPad. :)

Lenke til kommentar

Nexus 10 har den beste skjermen av alle nettbrett som eksisterer for øyeblikket, prosessoren er lynkjapp, å surfe går raskt, retinaskjerm, utrolig godt utvalg av apps, anbefalt av utallige nettsider og elektronikkbaserte magasin osv.. Også usedvanlig bra kamera for å være nettbrett. :)

 

Men Aktiv Tab og Galaxy Tab er bra de også, men jeg vil si at Nexus 10 ligger i samme klasse som iPad. :)

Note og Nexus har samme skjerm, men Nexus har flere piksler (Har ikke HW til å drive den i spill, video osv... :() Nexus 10 (16 GB) koster 3600,- + Frakt
Lenke til kommentar

Med mer PPI blir Nexus skarpere, sammen med flere piksler som du selv sier. :) MEN, du vil ikke se så stor forskjell på de to nettbrettene da skjermene er for små til å se store forskjeller.. Med mindre du er perfeksjonist og ekstremt detaljert. :) Men begge nettbrettene er forsåvidt ekstremt bra, men jeg hadde valgt N10. Lykke til med valget uansett! Du blir fornøgd med begge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...