Gå til innhold

Er dette et godt kjøp? (trenger hjelp)


danos909

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker bra til spilling den. Er det gavekort som kun kan brukes på Elkjøp? Tror nok du finner bedre PCer til samme pris hos komplett.no eller dustinhome.no. Men PCen du har linket til klarer nok Crysis 3 på high settings og det er et nokså krevende spill.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Er det først og fremst god spillytelse du vil ha?

 

Her er aktuelle laptoper hos Komplett, ikke over 11 tusen.

 

Den ene av dem, MSI GX60, har en spillytelse som er meget merkbart høyere enn de andre. Ulempen er at HD 7970M grafikkortet har hatt en del problemer, og jeg er ikke sikker på om AMD har fikset alle barnesykdommene ennå. Dessuten har den AMD prosessor, der de fleste nok ville ha hatt en Intel i stedet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Har aldri eid en pc som jeg kan benytte som spillmaskin. Så er vel mest aktuelt med den pc man får mest for pengene:)

(standar svar sikkert)

 

Sett litt på MSI GE70 og ASUS G55. Men Asus pc'en ligger litt over det jeg hadde tenkt å betale, men hva mener du er det beste kjøpet:?

 

=)=)=)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke insisterer på å handle hos Komplett, så er Omnithunder's forslag til maskiner bedre. Men OBS! Du må kjøpe OS (Windows) til Multicom'ene i tillegg, hvis du ikke eier en lisens fra før. Men uansett så blir totalprisen kontra ytelse bedre. Spesiellt den med SSD inkludert. (For du får W350 eller W370 i enda billigere versjoner også, men da f.eks uten SSD, og/eller i5 prosessor i stedet for i7).

En ekstra fordel med Multicom'ene er at de kommer helt fri for ferdiginstallert crap-/bloatware ... der Asus har en del sånt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg personlig ville ha gått for Asus G55VW av disse. Da får du en maskin som har høy ytelse for nær sagt alt mulig, samtidig som den fint klarer de fleste spill fra greit til meget bra. Men den er ganske tung og stor til å være en 15-tommer.

 

Har den maskinen der, veldig god maskin og en helt utrolig kjøleløsning.

 

Som andre sier her så får du mer igjen for multicom maskinene, bang for buck wise altså. Jeg hadde valget mellom disse selv, men endte på asusen rett og slett fordi det er en stor og trygg produsent og det veier opp en del for meg + godt kjølesystem. Skjønner jo at dette ikke er tilfelle for alle, så her må du nesten ta en vurderingssak.

 

Jeg er ihvertfall utrolig fornøyd med min asus, så kan godt anbefale den videre. Forøvrig er det noen som påpeker at det er en del bloatware osv. Har hatt acer, hp og asus, og asusen er ikke i NÆRHETEN av de andre hva gjelder bloatware installert. Ja, det var definitivt noen greier der, men det tok meg maks 15 min å rydde opp i, kontra de 2 andre hvor jeg måtte installere ny windows.

 

Forøvrig, maskinen er TUNG, noe som burde tas med i vurderingen. Jeg flytter min rundt en del, ikke noe problem med en god sekk :)

 

Edit:

 

http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-363QMe-12GBe-120GB-SSD-750GB-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10621663

 

Er en svært god maskin, og er på mange måter bedre enn asusen minus kjølesystemet. Faen at det tilbudet der ikke eksisterte da jeg kjøpte min, da hadde jeg lett gått for den isteden. Skal nevnes at min g55 har 16 gb ram, og hybriddisk, så den er vel "litt" bedre enn den som komplett fører nå.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Win 7. Jeg kan ikke se at Win 8 byr på noen fordeler for oss som ikke bruker touch-skjerm. Derimot har det ulempen at det har et brukergrensesnitt som er ganske så annerledes enn det jeg er vant med ... så; ser ingen grunn til å "oppgradere".

 

@ Fiskerdigg: Godt mulig at Asus har mindre bloatware enn en del andre. Men poenget mitt er at Multicom-laptopene ikke har noe, der alle andre har. Og også valget om du vil ha OS eller ikke; Her synes jeg andre forhandlere burde følge i Multicom's fotspor, og tilby kundene frihet til ikke å betale for noe de ikke trenger. Og hvis du vil ha med OS, så la kundene i hvert fall få med seg Windows-plata, og ikke bare en recovery-partisjon, som vil innebære ulemper hvis man senere vil bytte harddisk, eller flytte OS'et over til en annen maskin.

Bloatware bidrar jo til å gjøre maskinene billigere, det er så. Alt fra et par hundrelapper og opp til et par tusen, faktisk, avhengig av maskin. Likevel så kan altså ikke konkurrentene til Multicom konkurrere på pris/ytelse,

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å forvirre deg for mye, men som thomit nevnte tidligere, så finnes W350 og W370 i enda billigere versjoner. Hvis du velger Core i5 kan du spare vel kr 800, og fortsatt beholde SSD. Eksempelvis:

http://www.multicom....00561/p10620636

http://www.multicom....101123/p5431416

Du "mister" 250GB diskplass og 4GB ram. Forskjellen på Core i5 og Core i7 vil du nok ikke merke særlig til, med mindre du skal drive med tung video- eller bildebehandling.

 

Edit:

Den maskinen er forøvrig på lager hvis pengene "brenner" i lommen, og du har hastverk med å få ny pc. Men da må du bestille fort, for de har kun 2 stk på lager pr nå.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...