Gå til innhold

Skytjeneste lover uendelig lagringsplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Mega virker mye tryggere enn de andre pga kryptering og siden ingen har tilgang til filene dine. Får de ordentlig kryptering vil det være et godt alternativ.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mega virker mye tryggere enn de andre pga kryptering og siden ingen har tilgang til filene dine. Får de ordentlig kryptering vil det være et godt alternativ.

 

[bitcasa] krypterer all data du laster opp, slik at det bare er du som skal ha tilgang til filene dine.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De skor seg på det faktum at folk flest kun bruker cloud storage til dokumenter som ikke tar så mye plass, men som det er viktig at de ikke mister. Er utrolig mange som betaler for 50gb cloud tilgang og bruker kanskje 500mbyte i rene office docs. De få som faktisk laster opp 300gbyte med musikk og film utgjør da så liten prosent at de kan tilby "evig" plass.

Endret av Eldrach
Lenke til kommentar

Bruker Norske Jotta til backup av alle mine viktige filer, type konto med uendelig mye backup. Jeg ligger vel rundt 100GB totalt inkl bilder i raw.

 

De skal da også følge norsk lov og føler jeg stoler mer på dem enn ymse andre tjenester. Såklart, om man skulle vært helt sikker, burde man kryptert ting før de lastes opp.

 

Til random bruk, type småfiler det ikke er så farlig med, og som det er nesten mer viktig at det er enkelt å dele og flytte rundt på, brukes dropbox. Synces da imellom flere enheter.

 

Dropbox får man enkelt 10GB plass på gratis om man ønsker. Og dette holder for min del lenge til random bilder og dokumenter som brukermanualer m.m.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De er svært vage med tanke på krypteringen. På sidene sier de kun at det blir kryptert lokalt før det lastes opp.

Hvordan løser de da deling til andre personer?

 

Tar de sikkerhet seriøst så forklarer de hvilke valg de har tatt. Dette blir bare useriøst.

 

Minner litt om dropbox som i sin tid garanterte at data var kryptert, men "glemte" å si at de også lagret dekrypteringsnøkkel sammen med dataene.

 

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter nevne ingenting om at den største fordelen med Bitcasa framfor dei andre er at du har ein ekstern harddisk som du kan STREAME data i frå.

 

Har du ein film, så kan du laste den opp i nettskyen og sjå på den over internettlinja di.

 

Ellers bruker Bitcasa same form for kryptering som Mega, ergo om du har same fil som andre så vil det bli oppretta referanser til same fil for å spare plass.

Lenke til kommentar

Er det noen som har satt seg inn i krypteringa til Mega og Bitcasa ? Jeg skjønner ikke hvordan mine data blir trygge hos f.eks. Mega om også Mega har dekrypteringsnøkkelen ? Noe som de faktisk må ha siden jeg ihvertfall ikke aner hvor den er .. :S

 

Jeg mener at deduplisering og personlig kryptering med egen nøkkel er gjensidig utelukkende, og hvis tilbyder'n har nøkkelen så er det i mine øyne det samme som at data er ukryptert.

 

Jeg sjekket for en tid tilbake sånne div online backupløsninger og der var det vel bare en tilbyder som klart å tydelig sa at jeg måtte passe på min egen nøkkel, for uten den var dataene umulig å gjenopprette.

Lenke til kommentar

Jeg har vært med på dette en stund, og har litt blandede følelser. I starten var det klin umulig å få spilt av musikk med den, uten at jeg forsto hvorfor. Ei heller gir Windows-klienten noen fornuftig forklaring på hva den holder på å laste opp, og hvor lang tid det vil ta. Potensiale er der, men enn så lenge er den dårligere enn Dropbox på synkronisering og brukervennlighet, og dårligere enn Spotify på avspilling. Tror nok jeg venter til 'hele' Google Drive (inkludert Music) er på plass får jeg tar et endelig valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...