Gå til innhold

Reiseforsikring (Travel link vs ER)


MMSK1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg ønsker noen råd og tips, med tanke på at jeg ikke kan så mye om dette siden jeg reiser svært lite.

 

Om noen få uker skal jeg reise på ferie ned til Thailand, skal være der i ca 4 uker. Reiseforsikting er da et "must" for meg uansett reise og pris er ikke viktig.

 

Jeg bestilte billettene gjennom Travel Link med reiseforsikting derfra for ca 300 kr (Multi-risk forsikring - Kombinert avbestillingsforsikring og reiseforsikring), dette var grei nok i pris.

 

Det jeg lurer på da er dette et bra valg? Eller dekker den svært lite i forhold til andre reiseforsikring? Har tidligere bare bestilt gjennom Europeiske Reiseforsikring, siden de er store på dette.

 

Hva mener dere?

 

Vet at dobbel reiseforsikring har ingen mening, men greit å ha en som er god, ulykker kan forekomme.

 

Takk for alle svar!

 

Link tik Travel Link sin forsikring:

http://www.juniper.es/seguros/PDF/TLSWESBOT011482ECNOIV.pdf

 

Legger også filen i vedlegg

travel link reiseforsikring.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du til utlandet og spessielt "den tredje verden"bør du ha reiseforsikring. Burde vært lovbestemt - så mange dumme folk.

 

Uansett reiseforsikring, så må du sjekke selv at den dekker deg, dine "ting" og ditt formål, på aktuell tur. Mange reiseforsikringer har også en begrensning på 3 uker.

 

Jeg gidder ikke å lese linkene dine. Dette er ditt ansvar og kun du (og eventuelt dine nærmeste), som kjenner deg og turen. Det er viktigere at du er dekket, i en forsikring, enn noen få hundrelapper!

 

Et skrekkens eksempel var på nyhetene i går. En ungdom på besøk i Thailand, ble skadet i en bilulykke og hans reiseforsikring var utgått!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Jeg ønsker noen råd og tips, med tanke på at jeg ikke kan så mye om dette siden jeg reiser svært lite.

 

Om noen få uker skal jeg reise på ferie ned til Thailand, skal være der i ca 4 uker. Reiseforsikting er da et "must" for meg uansett reise og pris er ikke viktig.

 

Jeg bestilte billettene gjennom Travel Link med reiseforsikting derfra for ca 300 kr (Multi-risk forsikring -

 

Hei!

 

Jeg håper du ikke har reist ennå - beklager sent svar.

 

Det absolutt viktigste med en reiseforsikring er dekningen ved sykdom under reise i utlandet. Det kan være svært dyrt å bli sykehusinnlagt i utlandet, også i et lavkostland som Thailand.

 

I vilkårene for din forsikring står det:

"Forsikringsgiver garanterer for et beløp opptil 78 318 NOK per Forsikrede og reise, ved

følgende utgifter: - Legehonorar, legemidler som foreskrives av lege eller kirurg, utgifter ved

sykehusopphold, utgifter til ambulanse rekvirert av lege for lokaltransport"

 

Beløpet på 78 318 NOK er ALT FOR LAVT til at du kan føle deg trygg på at du får god behandling dersom du skulle være uheldig å bli rammet av sykdom/ulykke som krever sykehusinnleggelse.

 

Jeg jobber med reiseforsikring i et av de store forsikringsselskapene, vi har hver eneste dag mange saker der sykehusregningene er langt over 100 000 kroner.

 

Min klare anbefaling til deg er å kjøpe en reiseforsikring der det ikke er noen maksimalgrense ved utgifter til behandling av skader/sykdom - de fleste helårsforsikringene på det norske markedet har ingen øvre beløpsgrense ved behov for akutt medisinsk hjelp.

 

Her er VGs test av reiseforsikringer i fjor: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10050459

 

Jeg ville ikke reist på ferie med den forsikringen du har kjøpt - jeg ville ikke følt meg trygg nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...