Gå til innhold

Den lille Cydia-tråden


Lami

Anbefalte innlegg

Cydia-App-Icon-220x220.jpg

 

 

Tenkte det var lurt med en liten tråd med snakk rundt Cydia applikasjonen.

I denne tråden diskuterer vi rundt Cydia generelt, sources og applikasjoner under tweaks, utilities og resten av av seksjonene (altså packages).

 

Del gjerne dine kilder (sources) med resten av oss andre - hva du anbefaler av applikasjoner, eller packages.

 

--- ---

 

Regelen som gjelder i denne tråden er som følgende:

Det skal IKKE være snakk om jailbreak i denne tråden. Hvordan du jailbreaker og alt rundt det får du bruke google til.

 

--- ---

 

Er dette første gang du tar i bruk Cydia?

De første kildene du burde legge til for å få flere packages (utilities, tweaks-programmer osv), er:

 

BigBoss: http://atp.thebiggbo...repofiles/cydia

Cydia/Telesphoreo: http://apt.saurik.com

Dev Team: http://repo666.ultrasn0w.com/

Modmyi.com: http://apt.modmyi.com/

Xsellize: http://cydia.xsellize.com/

PwnCenter: http://apt.pwncenter.com/

 

En av de appene som er et must etter min mening er:

SBSettings: gjør at du kan skru på/av WiFi, GPS, stille lysstyrken eller ta i flymodus - kjapt! Du kan også endre operatør-navnet, nummerisk WiFi signal, batteri osv!

 

 

sbsettings-454x440.png

 

 

iFile: lar deg surfe gjennom filsystemet på telefonen.

 

ifile-236x440.jpg

 

 

Winterboard: er et must for har du Winterboard kan du installere hvilket som helst theme og bytte til det!

 

Elite-Pro-Winterboard-Theme.jpg

 

 

Five Icon Dock: lar deg ha 5 ikoner på dock'en.

 

Har du en iPhone 5 (eller forsåvidt eldre modell), så ta en titt på artikkelen til RedmondPie som nettopp ble publisert:

iPhone 5 Jailbreak Tweaks You Should Try Right Now!

 

 

Hvis vi fokuserer bort fra packages, source og det, så har det vært litt trafikkproblemer på Cydia. Dette skyldes evasi0n som nettopp slapp jailbreak til A4 enheter med iOS 6.x. Her ser det nå greit ut men kan være problemer hos andre fortsatt.

 

SÅ - la oss snakke om Cydia!

 

 

Du kan også følge Cydia / saurik på Facebook og Twitter for siste nytt:

facebook-icon-small.jpgCydia

icon_twitter_small.gifsaurik

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker suave hd, litt usikker på om det ligger i cydia dog, jeg fant det på et eller annet forum i sin tid husker jeg. Den tråden ble kontinuerlig oppdatert med nye ikoner til nye apps osv. Men har ikke peiling på hvordan det står til med den tråden nå :p

 

Legger ved et bilde, jeg synes at ikonene er fine, i tillegg er de litt mindre, så det ser helt ok ut med 5 ikoner i bredden.

 

post-38549-0-29547100-1360101421_thumb.png

Lenke til kommentar

Tweaks/program som kan vere interessante for mange:

 

NCSettings: Lar deg ha såkalla "toggles" i notification center, der ein kan slå av og på wifi, bluetooth, airplane mode, osv. i iOS-stil.

 

ncsettings-cydia-FSMdotCOM.jpg

 

 

Auxo: Total redesigning av multitaskinga. Ein bruker gestures opp og ned for å lukke apps, ein får nye kontrollar til musikk, og mykje anna.

Bilde og video:

 

 

 

Browser changer: Lar deg velge standardnettleser, slik at når du klikker på en link i en app, vil den opnast i f eks Chrome istadenfor Safari.

 

f-lux: Gir skjermen varmare fargar etter kvart som det blir seinare på dagen. Spesielt nytting om kvelden/morgonen, då ein ikkje har vendt seg til lyset endå.

 

MapsOpener: Endrer standard karttjeneste fra f eks Apple Maps til Google Maps

 

NoNewsIsGoodNews: Fjerner Newsstand

 

Zeppelin: Fjerner operatørnamnet, og erstatter det med en logo (f eks windows- aperture- batman- stormtrooper- eller icloud-logo, og mange andre). Operatørnamnet kan og fjernast heilt, utan å bruke andre ikon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvorfor i all verdens skal det ikke være tillatt å snakke om "jailbreak", folk kan gjøre hva faen de vil med sin egen telefon som de har kjøpt og betalt for med sine egne penger som de har jobbet for.

 

Og at de skal måtte møte ekstern fremmed motstand er bare tragisk.

Lenke til kommentar

Hvordan setter man opp themes? Bare winterboard også laste ned random themes fra cydia? Er det noen sted man finner "topp 10" themes på cydia da?

ja, det bør ikke være helt random da ettersom noen fungerer bedre enn andre. og til å finne themes så har du jo "themes" knappen på forsiden til cydia, eller så tror jeg det beste er å bruke google :)

 

Hvorfor i all verdens skal det ikke være tillatt å snakke om "jailbreak", folk kan gjøre hva faen de vil med sin egen telefon som de har kjøpt og betalt for med sine egne penger som de har jobbet for.

 

Og at de skal måtte møte ekstern fremmed motstand er bare tragisk.

det Lami sa pluss at denne tråden er om cydia, som du har ETTER at du har jailbraket :p

Endret av 1BlueAnd1White
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bruke Winterboard fremfor Dreamboard? Trodde sistnevnte var å se på som bedre på stortsett alle områder disse dager? Hvordan er det med themes til iPhone 5? Ingen er vell oppdatert for iPhone 5 sin høyere skjerm, skaper det problemer eller skalerer ting automatisk helt korrekt?

 

 

Videre så koster vell ting som Auxo penger, jeg ser ikke engang ut til å kunne installere en liten trial... Liker helst å teste ut ting før jeg eventuelt kjøper det, spesielt det å kjøpe ting som krever jailbreak er jeg litt sånn lunken til da det fort kommer en oppdatering eller to som vil ødelegge jailbreak støtte som gjerne kan inneholde en eller to ting jeg ser meg nødt til å ha uansett.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke Winterboard fremfor Dreamboard? Trodde sistnevnte var å se på som bedre på stortsett alle områder disse dager? Hvordan er det med themes til iPhone 5? Ingen er vell oppdatert for iPhone 5 sin høyere skjerm, skaper det problemer eller skalerer ting automatisk helt korrekt?

 

 

Videre så koster vell ting som Auxo penger, jeg ser ikke engang ut til å kunne installere en liten trial... Liker helst å teste ut ting før jeg eventuelt kjøper det, spesielt det å kjøpe ting som krever jailbreak er jeg litt sånn lunken til da det fort kommer en oppdatering eller to som vil ødelegge jailbreak støtte som gjerne kan inneholde en eller to ting jeg ser meg nødt til å ha uansett.

auxo (for eksempel) er gratis på den kilden nevnt over. Repo.biteyourapple.net
Lenke til kommentar

Flott, aktivitet! :)

Fin liste MFS, takk.

 

Tricell: Forsåvidt enig, men etter administratorens ønske skal det ikke diskuteres. Ingen videre diskusjon på dette med mindre en administrator kommenterer.

 

Kanskje kontakte en admin å spørre han om det er greit enn å vente på at en tilfeldig admin titter innom? :p

Lenke til kommentar

Bolt - Fjerner batteriikonet. Viser kun prosenten

Activator - Mulighet for å sette shortcuts til programmer og tjenester. feks: Klikker jeg inn volum opp/ned så skrur jeg på flashlight

AndroidLock XT - Raskere unlocking av telefonen med passord. Samme unlock som android har. -> Bilde

Copic - Viser avatar på kontaktlisten, telefonsamtaler, SMS. -> Bilde

FolderEnhancer - Gjør app mapper visuelt større, og man kan legge inn flere apps en iOS grensen tillater.

Safari Download Manager - Mulighet til å laste ned filer i Safari. Lager et hjemområde for media, musikk osv som man kan finne ved hjelp av iFile,

Bars - Bedre oversikt over hvor sterkt signal man har på telefonen

Wifi Booster - Viser mer informasjon i wifi listen. Mac adresser, signalstyrke osv

MultiStorey - 2 rader i multitaskingen

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...