Gå til innhold

Ny gaming-pc til rundt 6500,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har satt opp ett oppsett av pc, lurer på om noen har noen innvirkninger?

Har ingen erfaring med skjermkortet... Noen som har tips til et evt. bedre skjermkort i samme prisklasse?

 

Pcen skal brukes til alt fra nyere fps spill til mmo

 

Takker for hjelp! :D

 

Du får 1 tb harddisk for 65 kr mer.

Lenke til kommentar

Ta gjerne en revurdering på kabinett men velg et billigere om du kan. Du får ikke høyere fps av dyrere kabinett :) 60GB SSD er noe marginalt og du bør absolutt tenke litt større disk. For eksempel en Samsung 840 på120 GB - dobbelt så stor men bare 150 kr dyrere. Flere modeller finner du på prisjakt.no. Forøvrig ser jeg NetonNet sender fraktfritt, jeg ville sjekket om de kan konkurrere på noen av prisene.

 

Sist og minst, prøv å finne en gull eller platinum spesifisert PSU. Høyere effektivitet gir mindre spillvarme og viftestøy i maskinen (og sparer litt strøm over tid). I linken vil du finne Antec earthwatts på 550W til 650kr, denne prøvde jeg å finne info om for litt siden. Det jeg fant var nok til å sette den opp som mitt hovedvalg på enkle oppsett :)

Lenke til kommentar

Forslag til 6855 kr eks frakt på deal.no:

  • Kingston HyperX 3K SSD SH103S3 120GB (Solid State Disk (SSD))
  • Seagate Barracuda ST1000DM003 64MB 1TB (3,5" S-ATA harddisk)
  • Corsair Carbide 200R (Sort) (Kabinett)
  • XFX Core Edition P1-550S-XXB9 550W (Strømforsyning)
  • Gigabyte GeForce GTX 660 Ti TWF2 HDMI DisplayPort Dual-DVI 2GB (Grafikkort (PCI Express))
  • Crucial Ballistix Tactical LP DDR3 PC12800/1600MHz CL8 2x4GB (DDR3-minne)
  • Asus P8Z77-V LX (Hovedkort)
  • Intel Core i5 3570K 3,4Ghz Socket 1155 Box (Prosessor)

CPU:

3570 K er den beste CPU'en du får til gaming i dag, du kan også vurdere en i3 3240 om du vil spare 600 kr. Men den er ikke like fremtidsrettet og oppdrageringsbehov vil melde seg.

 

GPU:

660Ti - et overraskende bra tilbud til den prisen. Det plasserer seg i dag rett over et 7870 og rett under et 7950 kort.

 

Evnt finnes det HD7950 kort til nesten samme pris, men da med dårligere kjøler på: http://www.prisjakt....t.php?p=1105785

 

SDD/HDD:

Doblet til 120gb + 1Tb ;)

Endret av Irathi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...