Gå til innhold

Mann truet kvinner til å strippe på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo snakk om ting som kan ødelegge (noens) liv, da... Hvordan hadde du likt det om noen hadde nakenbilder av deg, og kunne legge dem ut på nettet (hvor de alltid vil være)?

 

Jeg har aldri forsvart handlingen men å få 105 år for noe sånt kan du vel si deg enig i at er for dumt?

 

For å sammenligne kan vi se på gjennomsnittsdommen for mordere i USA(Florida som jeg fant statistikk på), den er på 20år[1][2]. I Norge er den strengeste straffen 21 år. Her får altså en mann som har hacket noen emails og drevet med utpressing over internett der ingen har tatt direkte skade av dette 105år.

 

Riktig nok er det forskjell på hva dommen blir og hva man faktisk soner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri forsvart handlingen men å få 105 år for noe sånt kan du vel si deg enig i at er for dumt?

 

For å sammenligne kan vi se på gjennomsnittsdommen for mordere i USA(Florida som jeg fant statistikk på), den er på 20år[1][2]. I Norge er den strengeste straffen 21 år. Her får altså en mann som har hacket noen emails og drevet med utpressing over internett der ingen har tatt direkte skade av dette 105år.

 

Riktig nok er det forskjell på hva dommen blir og hva man faktisk soner.

Jeg antar at de prøver å lage et eksempel av han, nei jeg mener ikke han fortjener 105 år, men et sted mellom 5-20 definitivt. Han har ikke blitt dømt enda, så det gjenstår å se ;) En annen ting er at i USA tar man ofte hver dom, og legger sammen årene, dvs. 5 drap = 100 år ;) Eks: Id tyveri = 5År = 5*21 = 105 (uten utpressingen osv... ;))
Lenke til kommentar

Å voldta noen det er helt fint her i landet, får vel kanskje noen års straff om man blir tatt. Men å hacke noen jenters konto for å hente frem noen bilder / screenshotte på skype, da får man 105.... Vel vel...

 

Og si meg, utpressing med å legge ut bilder ved å strippe på skype? Dafuq? Nesten så de fortjener det de jentene som gikk med på noe slikt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å voldta noen det er helt fint her i landet, får vel kanskje noen års straff om man blir tatt. Men å hacke noen jenters konto for å hente frem noen bilder / screenshotte på skype, da får man 105.... Vel vel...

 

Og si meg, utpressing med å legge ut bilder ved å strippe på skype? Dafuq? Nesten så de fortjener det de jentene som gikk med på noe slikt....

 

Norge er sånn til informasjon ikke samme land som USA.

 

AtW

 

Det er jo snakk om ting som kan ødelegge (noens) liv, da... Hvordan hadde du likt det om noen hadde nakenbilder av deg, og kunne legge dem ut på nettet (hvor de alltid vil være)?

 

Ødelegge noens liv? Det skal vel holde hardt? De fleste klarer nok å leve et fint liv selv med slike skjær i sjøen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er jo ikke om disse bildene blir lagt ut men at det finnes holdninger som gjør at nakenbilder oppleves som skjemmende. Uten tabuer rundt kropp og sex ville luften gått ut av denne formen for seksuell utpressing og det ville vært like meningsløst som å true noen med å legge ut bilder av at de spiser pasta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...