Gå til innhold

Vil ikke kalles svindlere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare tull denne forklaringen fra Mcare. Har selv en venn som leverte inn en sony ericsson telefon til dem og fikk bare melding tilbake om at det var fukt skade på den. Da hun ba om bevis/forklaring fikk hun et bilde av innsiden av telefonen uten noe mer forklaring. Var ikke mulig å se noe tegn til fuktskade på det bildet. Så da er det jo ikke bevis fra deres side slik de hevder.

 

Forøvrig hadde hun ikke utsatt telefonen for noe spessielt heller som burde resultert i fuktskaden.

 

Har ellers flere dårlig erfaringer med servicen fra mcare. Svært arogant holdning og svært høy sjangse for at du får beskjed om at reparasjonen dekkes av garantien. Og då må betale for å få tilbake den defekte telfonen din igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så er vi i gang. JohoOOO, næhæÆi, JohoOOO, næhæÆi...

 

Jeg har selv fått denne meldingen på en mobiltelefon og et kamera, og ingen av disse har selvfølgelig vært i kontakt med vann, eller høy fuktighet for den saks skyld.

 

Det er mange problemer relatert til dette. Om du leverer inn mobilen for sjekk og får beskjed om at den er vannskadet, må du betale for å få "vraket" tilbake. Dermed koster det en del penger å få etterprøvd påstanden fra servicesenteret selv. Dette fører til enda mer usikkerhet, og du føler deg lurt.

 

Det neste problemet er så klart hva man skal kunne forvente av slike dingser. Her påstår man at man kan ha mobilen på badet mens man dusjer, eller at man kan legge en fuktig klut på mobilen. I så fall kan ikke jeg fatte å begripe at min mobil skulle vært fuktskade. Nå varierer dette sikkert fra mobil til mobil, men forskjellen er ikke så stor at noen kan bades i damp der andre blir skadet av at det regner ute.

 

Jeg skulle gjerne likt å kjøpe det som sies her, og mulig det ikke er slik i dag som for fem/seks år siden da dette skjedde med meg, men jeg får ikke dette helt til å stemme med hvordan jeg og mange opplever dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jobber selv i bransjen og sender daglig telefoner til mcare. Ved tilfeller som det er skrevet om her, så får vi tilsendt bildene som dokumenterer fuktskadene. Klart er det antageligvis ikke alle som skjønner seg på bildene, derfor er vi som forhandlere tilgjengelig til å forklare. Og det gjør vi i alle tilfeller. Mcare har jeg bare fantastiske erfaringer med!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dårlig erfaring her også.Moben sluttet å ta lading,leverte den inn,fikk beskjed om at ladekontakten var knekt fra hovedkortet inne i telefonen,fysisk skade påført av bruker....dekkes ikke av garantien..Skal ikke telefonen tåle at du setter ladepluggen i ladekontakten.

Opplever bransjen som useriøs og bra at forbrukerrådet har våknet.Er viktig å rapportere inn.Heretter blir det billigtelefon på meg.

Lenke til kommentar

Dårlig erfaring her også.Moben sluttet å ta lading,leverte den inn,fikk beskjed om at ladekontakten var knekt fra hovedkortet inne i telefonen,fysisk skade påført av bruker....dekkes ikke av garantien..Skal ikke telefonen tåle at du setter ladepluggen i ladekontakten.

Opplever bransjen som useriøs og bra at forbrukerrådet har våknet.Er viktig å rapportere inn.Heretter blir det billigtelefon på meg.

 

Du må også huske at det er mange useriøse forbrukere der ute som forlanger nye produkter etter at de selv har opptredd uforsiktig enten ut av uvitenhet eller uhell. Husker jeg var på Digital Impuls i Oslo en gang for mange år siden og overhørte en kunde som ga butikkpersonalet huden full fordi de ikke ville gi han ny prosessor. Det han hadde gjort var å prøve å tvinge inn prosessoren feil vei, slik at pinnene til slutt hadde bøyd seg og muligens brukket av også..

 

Dette gir ikke reparatørene frikjennelse men jeg tror virkeligheten er noe mer balansert enn det enkelte skal ha det til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jobber selv i bransjen og sender daglig telefoner til mcare. Ved tilfeller som det er skrevet om her, så får vi tilsendt bildene som dokumenterer fuktskadene. Klart er det antageligvis ikke alle som skjønner seg på bildene, derfor er vi som forhandlere tilgjengelig til å forklare. Og det gjør vi i alle tilfeller. Mcare har jeg bare fantastiske erfaringer med!

Da er du heldig. Og sikkert ganske alene...

Ny bruker laget ene og alene for å gi skryt til mcare og bransjen. Litt tynt grunnlag for å endre min oppfatning av hvordan dette egentlig henger sammen gitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jobber selv i bransjen og sender daglig telefoner til mcare. Ved tilfeller som det er skrevet om her, så får vi tilsendt bildene som dokumenterer fuktskadene. Klart er det antageligvis ikke alle som skjønner seg på bildene, derfor er vi som forhandlere tilgjengelig til å forklare. Og det gjør vi i alle tilfeller. Mcare har jeg bare fantastiske erfaringer med!
Da er du heldig. Og sikkert ganske alene...
Ny bruker laget ene og alene for å gi skryt til mcare og bransjen. Litt tynt grunnlag for å endre min oppfatning av hvordan dette egentlig henger sammen gitt.

 

Ny bruker, ja. Enkelt og greit fordi jeg leste dette og rett ble irritert over hvor uvitende folk egentlig er. Ikke for å skryte over noe, men rett og slett for å poengtere at de fleste ikke vet hva de ser på når de får se bildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
På iPhone feks?
Ja.. IMEI.. Tro det eller ei, iPhone har også et IMEI nummer.
Hmmok..
Er klar over at iPhone har imei nr., selger trossalt disse tlf. Men det du sier er at imei nr også sitter inni tlf? altså bak deskelet?

 

Du kan da vel umulig selge telefoner om du ikke vet at IMEI finnes også på innsiden av telefonen? Der er både serie nummer og IMEI:-)

 

Aldri vært borti at verkstedet har funnet ut at noen har levert inn en svart iPhone på service, men i utgangspunktet har den vært hvit? imeiet står på chassiet;)

 

 

Lenke til kommentar

Synes dere skulle ta dere en tur til Deltaservice også! Her har jeg sett tre tilfeller der Galaxy S II som er levert inn med korrupt NAND-minne på grunn av en KJENT, IBOENDE firmwarefeil i selve NAND-brikken, innrømt av Samsung, som gjør at en "factory reset" gjør telefonen om til en svært kostbar brevvekt, har blitt avvist med "fuktskade" og nekt av reparasjon.

Deltaservice var fullstendig klar over at den påståtte fuktskaden ikke i noe tilfelle kunne ha noe som helst med feilen å gjøre (i hvert fall etter første mail fra kunde), men gav seg likevel ikke før etter fem mailvekslinger og trusler om forbrukerrådet og FTU. Selv om jeg riktignok ikke kjenner til mcare, kan jeg i hvert fall si en ting helt klart, uten dårlig samvittighet: Deltaservice svindler enten forbrukere bevisst som en del av en intern policy, eller så er de så ufattelig udugelige at de ikke har livets rett som servicepartner for noen seriøse aktører.

 

Forøvrig er det selvfølgelig fullt mulig for virkelige svindlere å tjene penger på å lyve om fuktskade. Da kan man jo selge hele eller bruke deler fra telefonene folk ikke gidde å betale for å få tilbake ureparert - det er sikkert ikke få. NB: sier ikke at hverken mcare, Deltaserice eller andre gjør dette! Men ville bare påpke at selvfølelig er mulig å tjene penger på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...