Gå til innhold

Nå kan du søke i Mega-arkivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at Mega har en stab som går gjennom alle mulige nettsider som linker til Mega i jakt på brudd på opphavsrett. Jeg har sett flere som har kritisert Megas påståtte sikkerhet og vern om privatlivet, og jeg har en sterk mistanke om at krypteringsnøklene utveksles til Mega. Har noen finkjemmet all javascripten for å se hva den faktisk gjør? Hvorfor skal vi stole på Mega?

Lenke til kommentar

Ved å sjekke kjapt på første siden, finner jeg mange ting som ikke er lov å laste ned, men er like fullt tilgjengelig.

 

Er ikke nødvendigvis tilgjengelig bare fordi det syns i oversikten. Jeg for min del har ikke fått lastet ned ei eneste fil, og nå har jeg sittet å klikket en del ganger.

 

Det blir vel bare et kortlivet jippo som ingen gidder kaste bort tid på

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at Mega har en stab som går gjennom alle mulige nettsider som linker til Mega i jakt på brudd på opphavsrett. Jeg har sett flere som har kritisert Megas påståtte sikkerhet og vern om privatlivet, og jeg har en sterk mistanke om at krypteringsnøklene utveksles til Mega. Har noen finkjemmet all javascripten for å se hva den faktisk gjør? Hvorfor skal vi stole på Mega?

 

Om du ikke stoler på dem så kan du jo bare la være å bruke dem. Så enkelt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så Mega gjør det de kan for å hindre lovbrudd, men for å generere klikk på artikkelen så lager dere en overskrift som tilsier at det er Mega selv som legger til rette for fildeling... Godt jobbet.

 

Nå vet jeg ikke om tittlen er endret, men uansett: Fildeling er 100% lovling. Warez/Piratkopiert fil er på den andre siden ikke lovlig.

- Mega legger til rette for fildeling.

 

Åogså nå mener jeg å ha lest at mega fungerer som før, de sletter ikke materiale, de med opphvsrett har tilgang til å slette sitt materiale, om det er delt på siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke nødvendigvis tilgjengelig bare fordi det syns i oversikten. Jeg for min del har ikke fått lastet ned ei eneste fil, og nå har jeg sittet å klikket en del ganger.

 

Det blir vel bare et kortlivet jippo som ingen gidder kaste bort tid på

 

MÅ bruke google sin nettleser her iaff.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om tittlen er endret, men uansett: Fildeling er 100% lovling. Warez/Piratkopiert fil er på den andre siden ikke lovlig.

- Mega legger til rette for fildeling.

 

Åogså nå mener jeg å ha lest at mega fungerer som før, de sletter ikke materiale, de med opphvsrett har tilgang til å slette sitt materiale, om det er delt på siden.

 

Overskriften var den samme som nå:

"Nå kan du søke i Mega-arkivet

Nytt søk lar brukere fritt dele innholdet."

 

Det som irriterer meg er at de i den overskriften indirekte sier at "Meg har laget søkefunksjon sånn at du nå kan leke pirat på siden deres" når det ikke engang er Mega selv som har laget funksjonen:

 

"Tjenesten tilhører ikke Mega selv, men er utviklet av en ukjent tredjepart. Toppnivådomenet .me er montenegrinsk, Facebook-siden til tjenesten er på fransk, og siden er registrert gjennom et amerikansk selskap som spesialiserer seg på anonymisering av nettsteds-eiere."

 

Det er i hvertfall slik jeg oppfatter overskriften, og jeg synes det er en uting at nettaviser til stadighet bruker sånne sensasjonsoverskrifter for å generere trafikk eller klikk på artiklene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...