Gå til innhold

Liste over feminister


Anbefalte innlegg

Hei, driver og lager en list over feminister til bloggen. Er det noen som vet om noen flere enn de under?

 

Jens Stoltenberg, statsminister

Dronning Sonja, dronning

Siv Jensen, politiker FrP

Erna Solberg, partileder H

Audun Lysbakken, partileder SV

Trine Skei Grande, partileder V

Marte Michelet, journalist

Martine Aurdal, journalist

Fredrik Skavlan, programleder

Helle Vaagland, journalist

Jon Hustad, journalist

Inga Marte Thorkildsen, politiker SV

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer ikke umiddelbart på enkeltpersoner som burde føres opp på lista, men det mest nærliggende er kanskje å ta en titt på medlemmene i Kvinnegruppa Ottar.

 

Jeg er forresten litt tvilende til noen av dem på lista di. Kan du gi en kort begrunnelse for hvorfor du mener at de personene er feminister?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg! (Etter enkelte forummedlemmers mening.) :wee:

 

Mer alvorlig: Om du ikke vet hvem "feministene" er, er det kanskje litt i tidligste laget å skrive blogg om dem?

 

Geir :)

Jeg skal ikke lage en blogg om feminister, jeg skal lage en liste over feminister til en blogg :)

 

Jeg kommer ikke umiddelbart på enkeltpersoner som burde føres opp på lista, men det mest nærliggende er kanskje å ta en titt på medlemmene i Kvinnegruppa Ottar.

 

Jeg er forresten litt tvilende til noen av dem på lista di. Kan du gi en kort begrunnelse for hvorfor du mener at de personene er feminister?

 

Hvem er du tvilende til?

 

Hva jeg mener er åpenbart irrelevant, den listen der er over personer som selv har erklært seg som feminister. Det føler jeg er grunnlag nok :-)

Lenke til kommentar

Tja, jeg ville nok trenge å vite hvem som skulle definere dem som feminister. Det er mange som blir kalt det, ikke fullt så mange som faktisk er det, og enda færre som kaller seg selv det.

 

Og så er det mye kjekkere å hjelpe noen når man vet hva det skal brukes til. Du sier at du ikke skal lage en blogg om feminister, men en lister over dem til en blogg. Hva er da bloggens tema, og hva skal listen illustrere?

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva jeg mener er åpenbart irrelevant, den listen der er over personer som selv har erklært seg som feminister. Det føler jeg er grunnlag nok :-)

 

Da kan du vel inkludere mesteparten av Norges befolkning, medmindre du tror at man må være som ekstremistene i Ottar for å kalle seg feminist. Der har du nok stoff til en lang blogg.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Jeg lurer også litt på hva denne listen skal brukes til. Fordumsfull som jeg er tenkte jeg umiddelbart det var en slags fiendeliste, men det kan da ikke stemme? :p

 

Hehe, med en gang du hørte liste over feminister tenkte du det? Er bare en generell liste over feminister. Er ikke en "hit list", nei. Da kan folk se hvor mange femnister det virkelig er.

 

Morsomt at det ikke er kommet et eneste forslag ennå, men hva kan en forvente på et forum på en side som heter diskusjon.no :p

Lenke til kommentar

Hehe, med en gang du hørte liste over feminister tenkte du det? Er bare en generell liste over feminister. Er ikke en "hit list", nei. Da kan folk se hvor mange femnister det virkelig er.

 

Morsomt at det ikke er kommet et eneste forslag ennå, men hva kan en forvente på et forum på en side som heter diskusjon.no :p

 

Som et par allerede har påpekt er de aller fleste feminister. Det blir litt som å etterlyse folk som liker demokrati eller synes menneskerettigheter er ålreit. Å liste opp slike enkeltpersoner virker litt fåfengt. Det er også derfor det hadde vært nyttig å vite hva listen skal brukes til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som et par allerede har påpekt er de aller fleste feminister. Det blir litt som å etterlyse folk som liker demokrati eller synes menneskerettigheter er ålreit. Å liste opp slike enkeltpersoner virker litt fåfengt. Det er også derfor det hadde vært nyttig å vite hva listen skal brukes til.

 

Helt enig i at de aller fleste er feminister, men det er en antakelse, ikke en statistikk eller et uangripelig faktum. Du kommer ikke langt i en diskusjon med en feminist eller en "ikke-feminist", ved å si "de aller fleste er feminister". Så vidt jeg har klart å få med meg, så er ingen av landets avisredaktører feminister, for eksempel. Ingen av lederne for store norske selskaper er feminister. Osv. Osv.

Lenke til kommentar

Helt enig i at de aller fleste er feminister, men det er en antakelse, ikke en statistikk eller et uangripelig faktum. Du kommer ikke langt i en diskusjon med en feminist eller en "ikke-feminist", ved å si "de aller fleste er feminister". Så vidt jeg har klart å få med meg, så er ingen av landets avisredaktører feminister, for eksempel. Ingen av lederne for store norske selskaper er feminister. Osv. Osv.

 

Om de ikke har uttalt noe spesifikt om saken er det rimelig å tro at de er som folk flest. Er vel ikke mange av dem som har sagt noe konkret om demokrati heller, men det er da ikke dermed sagt at det er rimelig å påstå at "ingen av lederne for store norske selskaper er tilhengere av demokrati", eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om de ikke har uttalt noe spesifikt om saken er det rimelig å tro at de er som folk flest. Er vel ikke mange av dem som har sagt noe konkret om demokrati heller, men det er da ikke dermed sagt at det er rimelig å påstå at "ingen av lederne for store norske selskaper er tilhengere av demokrati", eller noe slikt.

 

Haha, skjønner hva du mener. Er likevel av den oppfatning om at du ikke kan gå ut i fra at alle er feminister, folk flest er ikke feminister. De fleste vil vel ikke sette noen merkelapp på seg selv, så det er derfor jeg finner det interessant at det er en så stor andel av feminister blant politikere og journalister.

 

Hvis en bruker din retorikk er det jo også sånn at "ingen av lederne for store norske selskaper er i mot bruk av kjernefysiske våpen til bekjempelse av ulv i Nordmarka".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...