Gå til innhold

World of Tanks-utvikler satser på konsoll (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Day 1 Studios er mest kjent for å ha laget skrekkspillet F.E.A.R. og oppfølgeren F.E.A.R. 3 i nyere tider. F.E.A.R. 2 ble derimot laget av Monolith Games.

 

Uhm, nei. Monolith utviklet F.E.A.R. 1 (og 2), mens Day 1 Studios portet det til konsoll i ettertid. De heter også Monolith Productions, ikke Monolith Games.

Lenke til kommentar

World of Tanks må være det dyreste gratisspillet ever.

 

Det er faktisk det.

 

Bra spill som man blir hekta på dersom man er glad i tanks...men fy faen så dyrt.

 

Selvsagt, i teorien kan man spille gratis. Men har du først bruk penger på "premium" tjenester så blir du fort blakk.

Lenke til kommentar

Hvor kom wargaming.net fra? Jeg vet de har World of Tanks og det andre flyvespillet, men har de tjent såpass godt på kun disse spillene til å kjøpe F.E.A.R-utvikleren?

 

Ja...

 

De kjøpte også Bigworld engine:

 

http://www.vg247.com/2012/08/07/wargaming-acquires-australian-middleware-company-bigworld-for-45-million/

 

"Free2play" er den største trusselen mot gaming, det er nemlig slett ikke gratis...

 

 

Lenke til kommentar
Hvor kom wargaming.net fra? Jeg vet de har World of Tanks og det andre flyvespillet, men har de tjent såpass godt på kun disse spillene til å kjøpe F.E.A.R-utvikleren?
Ja...De kjøpte også Bigworld engine:http://www.vg247.com/2012/08/07/wargaming-acquires-australian-middleware-company-bigworld-for-45-million/"Free2play" er den største trusselen mot gaming, det er nemlig slett ikke gratis...

 

Fordi store spillselskap skal tilby spill og innhold helt gratis?

Lenke til kommentar

Fordi store spillselskap skal tilby spill og innhold helt gratis?

 

Slett ikke. Det jeg mener er at F2P modellen er mer forbrukerfiendtlig enn den gamle modellen.

 

Jeg kjøper heller et spill til 500kr (eller betaler 100kr i mnd) og får med alt spillet har å by på, enn å spille det "gratis" med store begrensninger. Skal man spille World of Tanks over laveste nivå, så må man punge ut. Folk bruker tusenvis på dette spillet.

Lenke til kommentar

Slett ikke. Det jeg mener er at F2P modellen er mer forbrukerfiendtlig enn den gamle modellen.

 

Jeg kjøper heller et spill til 500kr (eller betaler 100kr i mnd) og får med alt spillet har å by på, enn å spille det "gratis" med store begrensninger. Skal man spille World of Tanks over laveste nivå, så må man punge ut. Folk bruker tusenvis på dette spillet.

Det kommer jo helt an på hvordan det er gjort. Jeg spiller WoT uten premium når jeg tar noen runder nå, fordi det egentlig ikke spiller så stor rolle per runde. Unntaket er gullammo (eller hva det nå kalles), som jeg mener de burde fjernet for balansen sin del. Ellers er det jo bare slik at ting tar lenger tid om man ikke vil betale.

 

Jeg har og betalt litt for WoT, men ikke de store beløp. Jeg har fortsatt mye moro med spillet. Månedsprisen tror jeg vil forsvinne fra spill fremover, av flere grunner. En av grunnene er en stadig større andel causals, som slett ikke føler det er verdt 100 kroner mnd for spill de bare spiller noen timer iblant.

F2P modellen har endret seg ganske mye siden de første forsøkene, og det til det bedre. Men det er ikke alltid den beste modellen. Og alle varianter av P2W (som WoT har et lite element av via nevnte gullammo) er jeg lite glad i.

Lenke til kommentar

Jeg kjønner ikke hva folk baler med når de skal gå rundt å si at WoT er det dyreste gratisspillet.

Jeg har spillt WoT mer en jeg selv kansje hadde ønsket, og kommet til det stadiet hvor jeg har teknisk sett sluttet.

Men det er et av de spillene jeg alltid faller tilbake til etter en viss tid.

 

Uansett, Prisen på WoT er hva du selv er villig til å betale for. WoT var på et punkt dyrt når premium ammo kun var tilgjengelig med gull og det ikke fantest Tier 8 Premium tankser.

Mangen går rundt og baler med Premium account.

Men det er ikke nødvendig, du -må- ikke ha premium account for å spille spillet. Ja det gjør ting litt enklere.

Men det er en annen vei rundt det som sparer deg for mye penger kastet bort på premium account.

Kjøp deg en Tier 8 premium tank.

Jagdtiger 8.8, Löwe eller den som jeg har, T59 medium tank, eller super pershing.

 

De tanksene tjener såpass mye at man dekker all behov for "grinding" med de andre tanksene, eneste du trenger å måtte gjør er å grinde-experience med de tanksene du har behov for å komme deg igjennom for å få din ønske-tanks.

Credits er ikke noe å beskymre seg over når du har en Tier 8 Premium tanks.

Et par runder med tier 8 premium tanks og du har tjent lett et par 100'000, avhengig av hvor mye talent for spillet du har.

 

Og har man obsolut behov for Gold, så er det andre gratis metoder man kan skaffe det seg på.

Via konkurranser eller klan.

Jeg har selv tjent et par tusen Gold via Konkurranser som dreier seg rundt tegning.

Jeg har også tjent et par tusen Gold via Klanen.

Er du med i en bra Klan så får du tjent et par 100 gold her og der, nok til å ihvertfall skaffe seg premium account når du skulle ha behov for det. (spille med venner).

 

Så jeg ser ikke poenget med sytingen at det er det dyreste gratis spillet.

 

Ja, jeg har brukt en del penger på det selv, men det var ut av egen vilje, og fordi jeg syntes at spillet var værdt det.

Folk bruker mye mer penger på andre spill som er langt værre og dyrere enn WoT.

Man kan ihvertfall SPARE penger på WoT hvis du bruker hodet litt.

 

Sry for lang post, men jeg blir litt frustrert over folk som går rundt å klager på at WoT er for "Dyrt".

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hvordan det er gjort. Jeg spiller WoT uten premium når jeg tar noen runder nå, fordi det egentlig ikke spiller så stor rolle per runde. Unntaket er gullammo (eller hva det nå kalles), som jeg mener de burde fjernet for balansen sin del. Ellers er det jo bare slik at ting tar lenger tid om man ikke vil betale.

 

Jeg har og betalt litt for WoT, men ikke de store beløp. Jeg har fortsatt mye moro med spillet. Månedsprisen tror jeg vil forsvinne fra spill fremover, av flere grunner. En av grunnene er en stadig større andel causals, som slett ikke føler det er verdt 100 kroner mnd for spill de bare spiller noen timer iblant.

F2P modellen har endret seg ganske mye siden de første forsøkene, og det til det bedre. Men det er ikke alltid den beste modellen. Og alle varianter av P2W (som WoT har et lite element av via nevnte gullammo) er jeg lite glad i.

 

Gullammo er latterlig ja, og hovedgrunnen til at jeg sluttet med spillet (sluttet etter at man kunne kjøpe det for credits, armor ble jo useless).

 

Du har rett i at ting "bare" tar lengre tid, problemet er at det tar for jævlig lang tid. Etter at jeg hadde prøvd premium account så var det for jævlig å spille uten. På høye tiers går man i minus ved repairs, og XP progress går smertefullt sakte.

 

I tillegg har man ting som free xp converting, som er svært fristende dersom man har litt gull på kontoen. Det er sykt dyrt. Spillet er jo lagt opp slik at "stock" tanks er jævlige å kjøre, slik at man bruker free xp til å unlocke modules. Men det tar lang tid å samle free xp uten gull...

 

Jeg regner med at mange nye spillere (inkl. meg i sin tid), ser en høy tier tanks og tenker, DEN vil jeg ha!

Så begynner grindingen, og det tar tid. Dersom du ikke betaler noe, så kaster man i teorien bort tiden sin (fordi det går mye saktere enn dersom man punger ut...). Unntaket blir jo dersom man faktisk nyter low tier stock tanks...

 

En som betaler for å spille vil jo også ha råd til saker som equipment og consumables. Som gir en klar fordel i spillet. En gratisspiller må spare leeeeeenge for å kjøpe høy lvl equipment.

 

Det komiske med disse casuals er at de synes 100kr i mnd er for mye. Begynner man å kjøpe saker i WoT, så snakker vi fort flere hundre kroner i mnd.

Lenke til kommentar

Jeg kjønner ikke hva folk baler med når de skal gå rundt å si at WoT er det dyreste gratisspillet.

Jeg har spillt WoT mer en jeg selv kansje hadde ønsket, og kommet til det stadiet hvor jeg har teknisk sett sluttet.

Men det er et av de spillene jeg alltid faller tilbake til etter en viss tid.

 

Uansett, Prisen på WoT er hva du selv er villig til å betale for. WoT var på et punkt dyrt når premium ammo kun var tilgjengelig med gull og det ikke fantest Tier 8 Premium tankser.

Mangen går rundt og baler med Premium account.

Men det er ikke nødvendig, du -må- ikke ha premium account for å spille spillet. Ja det gjør ting litt enklere.

Men det er en annen vei rundt det som sparer deg for mye penger kastet bort på premium account.

Kjøp deg en Tier 8 premium tank.

Jagdtiger 8.8, Löwe eller den som jeg har, T59 medium tank, eller super pershing.

 

De tanksene tjener såpass mye at man dekker all behov for "grinding" med de andre tanksene, eneste du trenger å måtte gjør er å grinde-experience med de tanksene du har behov for å komme deg igjennom for å få din ønske-tanks.

Credits er ikke noe å beskymre seg over når du har en Tier 8 Premium tanks.

Et par runder med tier 8 premium tanks og du har tjent lett et par 100'000, avhengig av hvor mye talent for spillet du har.

 

Og har man obsolut behov for Gold, så er det andre gratis metoder man kan skaffe det seg på.

Via konkurranser eller klan.

Jeg har selv tjent et par tusen Gold via Konkurranser som dreier seg rundt tegning.

Jeg har også tjent et par tusen Gold via Klanen.

Er du med i en bra Klan så får du tjent et par 100 gold her og der, nok til å ihvertfall skaffe seg premium account når du skulle ha behov for det. (spille med venner).

 

Så jeg ser ikke poenget med sytingen at det er det dyreste gratis spillet.

 

Ja, jeg har brukt en del penger på det selv, men det var ut av egen vilje, og fordi jeg syntes at spillet var værdt det.

Folk bruker mye mer penger på andre spill som er langt værre og dyrere enn WoT.

Man kan ihvertfall SPARE penger på WoT hvis du bruker hodet litt.

 

Sry for lang post, men jeg blir litt frustrert over folk som går rundt å klager på at WoT er for "Dyrt".

 

Så kan vi jo se på hvor mye en premium tier 8 tanks koster...

 

En Lowe koster vel 12500g, som tilsvarer flere hundre kroner. Og det er for en VIRTUELL tanks som ikke koster Wargraming en døyt å lage. Problemet er at folk villig betaler for slikt, WG har jo ved gjentatte tilfeller økt prisen på disse premium tanksene. Dette er fordi de ser at folk er villige til å betale nærmest grenseløse summer, ikke fordi det plutselig ble dyrere for dem å "lage" tanksene...

 

Selvsagt _MÅ_ du ikke ha premium account, men tenk hvor mye tid du sparer. Det er imponerende at du har tjent gull på slike konkurranser, men det er jo begrenset hvor mange som kan vinne. Skal man inn i en god clan så må man jo ha tier 10, og det tar latterlig lang tid uten å ha brukt penger på spillet.

 

Du må gjerne nevne disse spillene som er langt dyrere og "værre" enn WoT. Selvsagt kan man "spare" penger, man kan jo spille gratis. Men hvorfor? For hver kamp du spiller uten premium, så har du gått glipp av ekstra credits og XP. Kommer man til flere tusen kamper uten premium, så begynner det å bli mange timer ned i dass.

 

Dessverre finnes det ikke noe reelt alternativ til WoT, konseptet er unikt og flott. Men "F2P" modellen er grusom, så jeg får klare meg uten.

Lenke til kommentar

Jeg har selv spillt WoT veldig mye, og betalt en god del penger.

 

Er WoT et bra spill? Nei.

Men det gjør åpenbart noe riktig, siden jeg har lagt ned både tid og penger i det.

 

Hva jeg tror gjør at jeg liker spillet og har betalt så mye er at det har et genialt konsept. Balansen mellom "simulator" og forenkling og action gjør det moro å spille for de med litt mer is i magen enn en COD eller BF2 -spiller.

 

Hvorfor sier jeg alikevell at spillet ikke er bra?

Det lider av noen alvorlige feil og mangler, som gjør at jeg har sluttet å spille det.

 

1. Match-making systemet deres setter opp 15 vs 15 kamper, og spillet er lagt opp slik at du vil få omtrent 50% winrate om du spiller alene. Om du vinner eller taper er mer avhengig av om du har flaks med lagspillerne dine, enn dine egne ferdigheter, selv om du spiller i platoon(3 venner sammen). Fryktelig irriterende og ganske demotiverende å vite at hva du gjør egentlig ikke betyr noe, det viktige er at du ikke kommer på lag med tards.

 

2. Utviklerne er inkompetente. Spillet fungerer forsåvidt, men det kjører bare på 1 logisk CPU(ingen threads), og spillet bruker(eller brukte iallefall) sågar flash. Grafikken og spillet har blitt litt mer finpolert nå etter et par år, men fortsatt tror jeg jaggu det kjører på 1 tråd. Gode programmerere er de ikke.

 

3. Spillet er unbalanced. Tyske heavy-tanks er viden kjent for å være underpowered, spesielt Maus-tanksen. Utviklerne gjør lite med saken. Med premium-ammo og stadig kraftigere kanoner med mer penetration-verdier blir de tyske heavy tanksene som fokuserer på armor ubrukelige, da armor mister mye av sin verdi.

 

Jeg vil si at utviklerne og utførelsen av spillet er ganske så dårlig. Men det grunnleggende konseptet er så morsomt at det holdt meg engasjert en god stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...