Gå til innhold

Nekter å si hvordan du kan unngå svindyre numre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigere

Nei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette viser at disse 5-sifrede numrene burde vært avskaffa. Alle lagrer da nummer de skal bruke på mobilen likevel? Bruk tlfnr.com for alt det er verdt! Hvis Telenor har sperret muligheten for f.eks. 91504800 så burde DNB kreve at det blir satt tilbake, eller kutte ut sitt 5-sifra nummer! Nå som flere og flere har mobil så burde firmaer som en kundeservice kutte ut alle 5 sifra nummer og også 8xx xx xxx-nummer. 800 xx xxx koster fort masse de også fra mobil, for ikke å snakke om 815 xx xxx.

 

Komplett.no ble lurt til å kjøpe 815 xx xxx nummer, men fant ut at kundene måtte betale mer for å ringe det nye nummeret og byttet etter noen måneder igjen! Veldig bra kundeservice :-D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det kommer en kommentar til dette, på min uoffisielle jubileumsbok for NetCom, trolig på onsdag eller torsdag. Trykk på "Blogger" i øvre venstre hjørne.Stay tuned!

Lenke til kommentar

Telenor mener den høyere prisen på denne typen nummer forsvares av en bedre kundeopplevelse.

– Når det gjelder pris, så forutsetter femsifrede nummer en høyere sluttbrukerpris for å dekke kostnadene for rutingsløsningene som gir en mer effektiv trafikkhåndtering, med køstyring og trafikkfordeling, og derigjennom bedre kundeopplevelse – blant annet gjennom at man kommer til rett person med kortere ventetid.

 

Jeg betaler ekstra for å sitte i menyer å trykke istedet for å snakke med en person, fantastisk deal. "Bedre kundeopplevelse" my ass.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigere
Nei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det...

 

og? hvem bryr seg

de får ansette flere folk og/eller de får sette over samtaler

Lenke til kommentar
Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigere
Nei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det...
og? hvem bryr segde får ansette flere folk og/eller de får sette over samtaler

Jeg tror den som ikke kommer gjennom til politiet på grunn av opptatte linjer når han er i livsfare bryr seg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kostet meg over 150 kroner å ringe til Canal Digital med et spørsmål om kabelmodemet jeg leide. INGEN der kunne svare meg, og jeg snakket vel med 5-6 personer. Ethundreogfemti kroner!

 

Jeg ringte i dag til forbrukerådet sitt sentralbord for å slippe det femsifrede nummeret. Jeg spurte den hyggelige damen om hun kunne sette meg over til forbrukerådet og da svarte hun konsekvent at jeg måtte ringe 03737. Da svarte jeg det at det koster meg nesten 5 kroner minuttet å ringe det nummeret. Hun meg over med en gang :)

Lenke til kommentar
Så, når du skal ha tak i polit, ring 112, uansett om det ikke haster, fordi det er billigere
Nei, ikke gjør det. Ikke spøk med det heller. Noen kommer til å ta det seriøst. I værst tenkelig tilfelle kan det koste liv at noen lurer på hva slags henger man kan trekke... ...ja, noen ringer faktisk til politiet for det...

Har en kompis som er politi og som jobber på operasjonssentralen. 99% av alle samtalene er i følge han tullesamtaler eller feil. Hvor "seriøst" og alvorlig tror du det egentlig er å ringe 112?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

"Til Side3 sier han (Øyvind Vederhus i NetCom) rett ut at det har vært så lite fokus på disse numrene, at en ikke har vært bevisst på dette når prisnedsettelser har vært gjennomført de siste årene."

 

Cut the crap, Øyvind. Dere satte opp prisene for disse nummerne fra 2,49 til 2,99 i fjor sommer.

Lenke til kommentar

Har en kompis som er politi og som jobber på operasjonssentralen. 99% av alle samtalene er i følge han tullesamtaler eller feil. Hvor "seriøst" og alvorlig tror du det egentlig er å ringe 112?

Spørs om du missforstår hva jeg mener her. Tror du ikke kompisen din hadde hatt det litt mer ålreit på jobb om han slapp alle de 99% tull og feil?

 

Hvor seriøst/alvorlig jeg tror det er? Dødsalvorlig! Er en operatør opptatt med å tolke en som raper alfabetet, når jeg ligger med rift i pulsåre og blør ut...

 

Synes de som sitter på nødsentralen skulle fått en knapp. For hver eneste tulletelefon trykker de på en knapp - og vips donerer innringeren 200,- til et valgfritt veldedig formål!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...