Gå til innhold

No kan du spele Half-Life på Mac og Linux (Linux, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay, fleire spill på Linux. Dere glemte å nevne at Counter-Strike 1.6 også er tilgjengelig! Er ikkje klar til å ta hoppet over enda, men venter spent på hva Blizzard pønsker på og håper at Dota2/LoL blir porta. :)

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder å styre med Linux eller Mac. Er det bare for å være "spesiell" eller sær? Har en nyhet til dere: Saueflokkene dere er i er såpass store nå at det er ikke spesielt lenger.

Men det som fortsatt er intakt er at har du en Mac så kan det hende at det tar noen år eller 10 før du får spilt yndlings spillet ditt.

Og tenk alle perlene dere har gått glipp av inne i bobla deres.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder å styre med Linux eller Mac. Er det bare for å være "spesiell" eller sær? Har en nyhet til dere: Saueflokkene dere er i er såpass store nå at det er ikke spesielt lenger.Men det som fortsatt er intakt er at har du en Mac så kan det hende at det tar noen år eller 10 før du får spilt yndlings spillet ditt. Og tenk alle perlene dere har gått glipp av inne i bobla deres.

 

Jeg vil tro mange (der i blant meg) bruker en Linux-distro eller Mac pga fordelene det har ovenfor Windows. Til nå har man som oftest måtte ha dualboot (eller VM) med Windows eller wine for å spille gode spill. Når Valve nå kommer med støtte for de platformene er det bra. Da kan Windows endelig tuppes på hue og ræva ut av laptopen :D Har en Windowsbasert spillmaskin også, men det er digg å kunne spille litt når man er på farta også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk gidder å styre med Linux eller Mac. Er det bare for å være "spesiell" eller sær? Har en nyhet til dere: Saueflokkene dere er i er såpass store nå at det er ikke spesielt lenger.Men det som fortsatt er intakt er at har du en Mac så kan det hende at det tar noen år eller 10 før du får spilt yndlings spillet ditt. Og tenk alle perlene dere har gått glipp av inne i bobla deres.

 

Alternativer, alternativer og alternativer! Større konkurranse fører bare til bedre produkter. Viss eg kan få gjort det samme som eg gjør i Windows gratis, og bedre ytelse sier eg ikkje neitakk. :) Det er derfor routere, android telefoner, tver, og dei fleste servere bruker ein form for linux / unix.

Endret av Eslu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil tro mange (der i blant meg) bruker en Linux-distro eller Mac pga fordelene det har ovenfor Windows. Til nå har man som oftest måtte ha dualboot (eller VM) med Windows eller wine for å spille gode spill. Når Valve nå kommer med støtte for de platformene er det bra. Da kan Windows endelig tuppes på hue og ræva ut av laptopen :D Har en Windowsbasert spillmaskin også, men det er digg å kunne spille litt når man er på farta også.

 

Hvilke fordeler har linux og mac over pc? Hadde en leieboer her som styrte med Linux. Husker vi skulle se en film via Linux OS'et hans. Var bare rot, codecs som ikke funka osv... endte opp med at vi kobla tv'en til min windows baserte pc. Smooth sailing.

Og virtuelle pc'er på Mac er ikke veien å gå hvis du skal spille moderne spill. Men hvis du liker å kjøre f.eks Battlefield 3 med forferdelig dårlig FPS, værså¨god.

Konklusjon: Windows all the way.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk gidder å styre med Linux eller Mac. Er det bare for å være "spesiell" eller sær? Har en nyhet til dere: Saueflokkene dere er i er såpass store nå at det er ikke spesielt lenger.Men det som fortsatt er intakt er at har du en Mac så kan det hende at det tar noen år eller 10 før du får spilt yndlings spillet ditt. Og tenk alle perlene dere har gått glipp av inne i bobla deres.
Alternativer, alternativer og alternativer! Større konkurranse fører bare til bedre produkter. Viss eg kan få gjort det samme som eg gjør i Windows gratis, og bedre ytelse sier eg ikkje neitakk. :) Det er derfor routere, android telefoner, tver, og dei fleste servere bruker ein form for linux / unix.

 

Bedre produkter? HahaHAHA! Se på spill som er laget til "pc" men bare er porta ifra konsoller. Kommer sikkert til å bli her å, lage at det passer bra til Windows eller konsoll dermed porte det over til Linux eller Apple sin OS.

 

De fleste kommer til å bli dårlige porta, det er sikkert og man har jo sett hvor fort og dårligere spill de har laget i det siste. Må fokusere på mye mer konsoller fremover og operativsystemer og OS'r blir det vel bare verre.

 

For det FØRSTE SÅ ER DET IKKE MAC OG EN J'VLIG PC!! Det HETER WINDOWS OG OS X Mountain Lion og Linux(Ubuntu)

 

EN PC ER EN PC OG KAN HA ALT!!! Er så Irriterende å se MAC fans kalle windows for en PC når de selv sitter på en PC! MAC ER EN PC OG OMVENDT! Ingen av de er bedre bortsett ifra HARDWAREN som SITTER INNI datamaskinen din som har et OPERATIV SYSTEM!

Lenke til kommentar

Bedre produkter? HahaHAHA! Se på spill som er laget til "pc" men bare er porta ifra konsoller. Kommer sikkert til å bli her å, lage at det passer bra til Windows eller konsoll dermed porte det over til Linux eller Apple sin OS.

 

De fleste kommer til å bli dårlige porta, det er sikkert og man har jo sett hvor fort og dårligere spill de har laget i det siste. Må fokusere på mye mer konsoller fremover og operativsystemer og OS'r blir det vel bare verre.

 

For det FØRSTE SÅ ER DET IKKE MAC OG EN J'VLIG PC!! Det HETER WINDOWS OG OS X Mountain Lion og Linux(Ubuntu)

 

EN PC ER EN PC OG KAN HA ALT!!! Er så Irriterende å se MAC fans kalle windows for en PC når de selv sitter på en PC! MAC ER EN PC OG OMVENDT! Ingen av de er bedre bortsett ifra HARDWAREN som SITTER INNI datamaskinen din som har et OPERATIV SYSTEM!

 

Tror ikke du trenger å forklare oss hva hardware, software og OS er. I en prat er det lettere å si PC og MAC. Og det er ganske stor forskjell på PC og MAC. Du får f.eks ikke tilsendt en MAC hjem i deler slik man kan med PC hvor man kan bygge den slik man vil.

Du snakker om porting, du vet at spillet først ble bygget på en PC? At det sler slurv i portingen kommer helt an på utgiver og utviklere. Alan Wake funker perfekt til PC. Dead Space som hadde dårlig muse-bevegelser fra porten løste jeg ved å spille det med 360 kontrolleren i pc'en min.

Men de fleste spillene som er dårlig portet er også heldigvis oftest dårlige spill også. For selskap som Remedy f.eks som virkelig bryr seg om å lage bra spill ville aldri gitt ut en slurvete port. Andre selskaper som f.eks Ubisoft som bare tenker kvantitet fremfor kvalitet kunne ikke gi mer blaffen. Dem ødela tross alt Il2 Cliffs of dover.

Lenke til kommentar

Bedre produkter? HahaHAHA! Se på spill som er laget til "pc" men bare er porta ifra konsoller. Kommer sikkert til å bli her å, lage at det passer bra til Windows eller konsoll dermed porte det over til Linux eller Apple sin OS.

 

Korfor blander du inn spill? Dersom skaparane bak Call of Duty lager ein dårlig port til Windows gjør jo ikkje det at ein Windows-PC er eit dårligere produkt enn f.eks Xbox? Det er jo spillskaparen sin feil, og ikkje utviklaren bak Windows? Fins haugevis av alternativer til Call of Duty osv.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Call of Duty er dårlig serie uansett, alt for mye feil og diverse. Det er min smak, de funker jo bedre på Xbox 360 enn Windows selv om de er laget på PC. Derfor jeg sier det er helt aburd at ting blir dårligere på datamaskiner enn på konsoller.

 

Når jeg snakker om PC til folk sier jeg Windows og IOS og sånt, sier bare de jeg snakker med har peiling på hva de har og diverse. Sier alltid datamaskin og spør hva de har hvis jeg veit de ikke har så mye peiling. Har fått overtalt flere til å i Apple datamaskin eller IOS osv.

 

Er bare mangel på kunnskap som gjør at folk kaller det for MAC og PC sier jeg.

Lenke til kommentar

Call of Duty er dårlig serie uansett, alt for mye feil og diverse. Det er min smak, de funker jo bedre på Xbox 360 enn Windows selv om de er laget på PC. Derfor jeg sier det er helt aburd at ting blir dårligere på datamaskiner enn på konsoller.

 

Når jeg snakker om PC til folk sier jeg Windows og IOS og sånt, sier bare de jeg snakker med har peiling på hva de har og diverse. Sier alltid datamaskin og spør hva de har hvis jeg veit de ikke har så mye peiling. Har fått overtalt flere til å i Apple datamaskin eller IOS osv.

 

Er bare mangel på kunnskap som gjør at folk kaller det for MAC og PC sier jeg.

 

Kjenner meg ikke igjen i det du sier at ting blir dårligere på datamaskiner. Kommer jo så mye bra til PC for tiden at jeg vet jo ikke hvor jeg skal begynne :) Igjen kommer det an på utvikler. Og COD holder jeg meg langt unna. BF3 er overlegent på PC f.eks. Bedre kontroll, 64 spillere pr kart, bedre grafikk, høyere fps osv osv...

Jeg har jobbet i IT bransjen i over 4 år. Alle der brukte begrepet MAC og PC. Operativsystemet definerer ikke hva slags hardware du bruker. MAC = Apple. PC = "Alt mulig" (merk gåsetegnene).

Du høres ut som en bedreviter, og vi vet alle at bedrevitere....vet svært lite :)

Og bruk et retteprogram (det er ganske slitsomt å lese innleggene dine).

Og hva mente du med denne setningen her?: "Har fått overtalt flere til å i Apple datamaskin eller IOS osv."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...