Gå til innhold

Guide: Streaming på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere i det minste være konsekvente i bruken av uttrykk? Er det "streaming" eller "strømmning"?

Forøvrig er det feil lenke under avsnittet om Viaplay. Den fører tilbake til artikkelen lenken er i.

 

Er det noen som har testet hvordan er Altibox Chill i forhold til Canal Digital Go?

En ting som skuffer meg litt med vanlig Altibox er at Viaplay tilbyr de samme filmene for en fast pris pr. mnd. som jeg må betale pr. stykk for hos Altibox. Nå har jeg ikke sjekket om det er nyere utvalg på Altibox sin utleietjeneste men ser at innholdet er forholdsvis likt.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt overrasket over at dere ikke nevner Altibox Chill, som er inkludert i Altibox' tv-pakke. Det minner litt om "Go", og er tilgjengelig på de fleste iOS enheter.

Liten presisjon: Chill er IKKE inkludert i tv-pakken. Det koster 79,- pr. mnd. ekstra. Du MÅ derimot ha grunnpakken for TV for å kunne kjøpe tjenesten for 79,- pr. mnd.

Lenke til kommentar

NRK nett TV er IKKE gratis...I mine øyne koster det ca 1400kr i halv året...

 

Er det tv-lisensen du tenker på når du slenger ut denne påstanden?

Den prisen forutsetter at du eier en tv. Er ikke alle i dag som gjør det, meg inkludert. Så kan en jo diskutere hvorvidt det å velge bort tv-en er å snylte på andre eller ei, men det blir en annen diskusjon.

 

Hvis det ikke var tv-lisensen du siktet til, vær vennlig å utdype utsagnet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at Viaplay ikke har bedre utvalg enn Netflix vil jeg si er ganske misvisende.

 

Særlig har Viaplay mange flere nye filmer. Sist jeg var innom hadde de lagt ut John Carter og den er jo nettopp kommet på bluray.

 

Netflix har fler utenlandske serier, men de ligger langt etter på nyere filmer, som jeg tror er det viktigste for folk. Er i alle fall det jeg ser Netflix abbonenter klage mest på.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Om en ikke har startet et abonnement hos Netflix så anbefaler jeg å abonnere på unblock-us og starte et abonnement via den amerikanske siden til Netflix.

 

Prisen blir den samme men en får da tilgang til den Norske og den Amerikanske utgaven av Netflix.

 

Og, The Pirate Bay er #1

HBO fortjener ikke å bli nevnt engang.. ops..

 

TPB er for tyver, derfor nevnes det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NRK nett TV er IKKE gratis...I mine øyne koster det ca 1400kr i halv året...
Er det tv-lisensen du tenker på når du slenger ut denne påstanden?Den prisen forutsetter at du eier en tv. Er ikke alle i dag som gjør det, meg inkludert. Så kan en jo diskutere hvorvidt det å velge bort tv-en er å snylte på andre eller ei, men det blir en annen diskusjon.Hvis det ikke var tv-lisensen du siktet til, vær vennlig å utdype utsagnet ditt.

 

Herregud da mann må du ha det inn med spade eller???

Selvfølgelig er det lisensen han tenker på.

Så NRK er slett ikke gratis. Forb..... dyrt er det

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Litt overrasket over at dere ikke nevner Altibox Chill, som er inkludert i Altibox' tv-pakke. Det minner litt om "Go", og er tilgjengelig på de fleste iOS enheter.
Liten presisjon: Chill er IKKE inkludert i tv-pakken. Det koster 79,- pr. mnd. ekstra. Du MÅ derimot ha grunnpakken for TV for å kunne kjøpe tjenesten for 79,- pr. mnd.

 

Chill utenfor Altibox nettet du har hjemme koster 79.- pr. mnd. Du kan derimot bruke Chill i nettet hjemme gratis (Og da selvfølgelig sette opp en VPN hjemme og få tilgang til Chill gratis hvor som helst).

Lenke til kommentar

Om en ikke har startet et abonnement hos Netflix så anbefaler jeg å abonnere på unblock-us og starte et abonnement via den amerikanske siden til Netflix.

 

Prisen blir den samme men en får da tilgang til den Norske og den Amerikanske utgaven av Netflix.

Det er ikke noe problem å lage en "norsk konto", da netflix ikke har en egen versjon av nettstedet for oss nordmenn. Det er bare innholdet som tilpasser seg etter hvor vi befinner oss eller hvor netflix tror vi befinner oss.

Lag en konto på den norske netflix siden, installer Hola Unblocker eller Media Hint exstensions til nettleseren, som begge er gratis, og stream i vei. Fungerer helt greit, ihvertfall så lenge det går greit å bruke pcen ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å lage en "norsk konto", da netflix ikke har en egen versjon av nettstedet for oss nordmenn. Det er bare innholdet som tilpasser seg etter hvor vi befinner oss eller hvor netflix tror vi befinner oss.

Lag en konto på den norske netflix siden, installer Hola Unblocker eller Media Hint exstensions til nettleseren, som begge er gratis, og stream i vei. Fungerer helt greit, ihvertfall så lenge det går greit å bruke pcen ;)

 

Ah ok, leste en plass at det var kun US Netflix konto som ville skifte innhold ette hvor i verden en var. Men da er det jo bare å kjøre på! :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Om en ikke har startet et abonnement hos Netflix så anbefaler jeg å abonnere på unblock-us og starte et abonnement via den amerikanske siden til Netflix.

 

Prisen blir den samme men en får da tilgang til den Norske og den Amerikanske utgaven av Netflix.

 

TPB er for tyver, derfor nevnes det ikke.

 

Den samme gjengen som fant på å bruke tyveri som synonym for opphavsrettsbrudd vil nok også beskrive din oppfordring til å bryte Netflix' og filmselskapenes EULA gjennom unblock-us i lignende ordelag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Den samme gjengen som fant på å bruke tyveri som synonym for opphavsrettsbrudd vil nok også beskrive din oppfordring til å bryte Netflix' og filmselskapenes EULA gjennom unblock-us i lignende ordelag.

 

Jeg og andre som gjør dette legger i hvert fall igjen penger for brukte tjenester i motsetning til snyltere på bukta.

 

Og brudd på opphavsrett ved å kopiere ER tyveri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...