Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bruktbil


Labelle

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

For denne prisen så får du en meget kompetent og sikker bil. Uten å virke for entusiatisk for VAG, så kan jeg si at disse holder veldig lenge, mange går langt over 200k og til og med 300k.

Så lenge den er velholdt, periodiske oljskifter, ingen råkjøring osv.

 

Det du burde passe på er forstillingslitasjer og elektronikk feil. Sjekk at alle knapper og funksjoner virker som det skal.

Kjenn på girspaken om den vibrer unormalt mye, kan tyde på slitasje i girkassen.

Som nevnt av noen andre, kan regne med at det blir bytte på venstre hjullager ganske snart.

 

Burde ikke bekymre deg for at det er skiftet clutch og svinghjul, bare positivt.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Han har nå tatt en tilstandskontroll på bilen..

 

Han skrev:

Hei, har tatt en tilstandskontroll på bilen. send meg e-post så kan jeg sende deg den. men enkelte ting må du se bort ifra. bla. at nøkkel, sommerhjul og jekk mangler. dette ligger hjemme oss meg. videre står det feilkode på gløder. det er ikke dette, bare at de ikke har riktig verktøy for å lese av. dette fikk jeg bekretet av Møller.

 

Hva tror dere? Jeg sa hvis tilstandskontrollen var tatt og ble gokjent kunne jeg legge et bud på 174 000,- + omrg

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Er det du, eller selger som har fått bekreftet av Møller at gløder ikke er feil på og at testerne bare har feil utstyr?

 

Syns det virker merklig at de som tester ikke har riktig verktøy til det, de fleste biler har vel OBDII kontakt man bruker for å lese av feilkoder.

 

Men er uansett ikke værre enn å få tlf nummer til Møller og ringe å få en bekreftelse på det selger sier.

 

Bilen har jo gått langt, men om den har vært godt fulgt opp så trenger ikke nødvendigvis det ha så mye og si.

 

Personlig så syns jeg den er for dyr. Det er og en ulempe at bilen står langt unna, da blir man egentlig avhengig av å besteme seg på forhånd. Og det er ikke alltid lurt.

 

Uansett hva du bestemmer deg for å gjøre, så får du ha lykke til med bilkjøp :)

Lenke til kommentar

Stor tung slådde av en Audi som er inne i sitt tiende år på veien med en kilometerstand som indikerer stor sannsynlighet for verkstedbesøk i nærmeste fremtid. Audi er ikke kjent for sine rimelige vedlikeholdskostnader.

 

Ikke akkurat et fornuftig/økonomisk bilkjøp.

 

Men bilen var kjempefin den.

 

PS: sjekk om bilen har hatt flere eiere, eventuelt om den er bruktimportert. Kilometerstanden er mistenkelig lav

Endret av ClintE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...