Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Farmor är helt förkrossad över mitt drickande.


Anbefalte innlegg

Hej. Igår kom min 84-åriga farmor och hälsade på mig hemma i min lägenhet, men av någon anledning öppnade hon en av skåpdörrarna i hallen. När skåpdörren öppnades rasade tomma ölburkar, vodkaflaskor och vindunkar ner över henne. Och hon är nykterist, hon dricker inte alkohol...

 

"VARFÖR dricker du så här mycket sprit?!" frågade hon.

 

Skyllde ifrån mig och sa att mina kompisar hade druckit det mesta, men det trodde hon inte på. Nu sitter den gamla damen hemma, gråter och tror att jag dricker ihjäl mig.

 

Jag har alkoholproblem, men jag ville inte att det skulle komma fram. Och nu misstänker jag att min farmor vet det.

 

Till frågan, hur ska jag få henne att tro en annan sak? Vill inte att någon i min familj ska veta att jag har alkoholproblem. Och hur ska jag bemöta henne i framtiden, ska jag låtsas som ingenting?

 

Jag är 23 år om det är av betydelse.

 

Anonym poster: 4e6a47e199f06a8e6afc28081ae838f8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

23 år och alkoholiker. Det är ganska illa, ja!

 

Jag ville provat att få bort problemet, jag har haft vänner med lika tendänser, men inte ett riktigt problem dog. Kan det vara att du dricker mer.. Socialt, eller kanske bara en drink eller tre om kvälden, inte mer?

 

Mängden per dag säger mer om hur mycket du igäntligen dricker, inte hur många flaskor och burkar du har i skåpet, iallafall. Jag har haft typ 500 burkar cola hemma. Men det betyder inte att jag dricker jävligt mycket Cola dog.

 

Men ändå, få hjälp, eller prova sluta själv, eller come clean.

 

Bara så du vet, det kommer at mörda dig innan du är 60 antagligen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...