Gå til innhold

Test: Logitech G710+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vurdert å bytte ut mitt Corsair Vengeance K90 med dette en stund nå, men ikke kommet til noen konklusjon. Skriver mye mer enn jeg spiller, og vil derfor gjerne ha noe annet enn røde brytere.

 

Jeg bytta over fra k90(som jeg personlig mener var noe forbanna møkk) til CMSTORM Quickfire med black switches ganske nylig. Det var definitivt flere steg opp ifra hva corsair greide å produsere.

Var klar til å legge inn bestilling på et annet keyboard siden jeg ikke forventet så mye fra CMstorm, men ble veldig imponert :)

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Kan noen prøve å fortelle meg hvorfor alle tastaturer (og egentlig alt annet av PC-accessories) i dag er svarte?

Hadde dette tastaturet vært hvitt, så hadde jeg kjøpt ett. MX Brown er min desiderte favoritt!

 

Eneste tastaturet som er tilgjengelig idag, såvidt jeg vet, med alle bokser haket av når det kommer til utføring, farge, funksjoner osv. for meg er Zowie Celeritas...men eneste norske forhandler jeg finner av det er CDon, og jeg er ikke fornøyd med deres support/returordning (og Celeritas har desverre bare påtrykte bokstaver...).

 

Jeg har både Steelseries 7G MX Black (selges! PM meg), og i bruk nå, Qpad MK80 MX Blue (MX Brown-varianten fra Sverige måtte desverre returneres pga. loddefeil i backlighten)...skjønner ikke hvorfor flere produsenter ikke velger MX Brown, da det er, som nevnt i artikkelen, et kompromiss mellom spilling og skriving. :/

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Bruker ett av disse nå og den blir, har vært gjennom 4-5 mekaniske tastaturer men dette er det med mest bra funksjoner og minst møkk(K90 ekstraknappene var ikke mekaniske.. BOOOO). Digger lyden det lager og det fungerer helt knall til spilling og skriving.

 

synes de kunne klaske på en lcd skjerm, utrolig kjekt å kunne se hvem som snakker i mumble/teamspeak og annet der...

 

bruk 2 skjermer. eller 3..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har lenge hatt lyst på eit mekanisk tastatur, men vil hovudsakleg bruka det til skriving, ikkje speling. Og må også ha medietastar (iallfall volumkontroll). Er dette det perfekte tastaturet for dette, eller finst det (eller kjem det i nær framtid) betre alternativ? Etter det eg forstår er Cherry MX Blue betre til skriving, så dette tataturet er kanskje ikkje ideelt?

Lenke til kommentar

Hva utseende angår, så synes jeg svært lite godt om dette tastaturet. Kunne like så godt ha vært et 50kr-tastatur fra lefdal.

 

Går heller for et Qpad-50/85 som ser langt bedre ut. Makrotaster på tastatur er jo ganske vanskelig å nå uansett, da velger man heller en mus med mange knapper hvis det er flerspillerrollespill man benytter tiden sin til.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke vente på K95?

Lakkerer jeg bakplata på K90-et svart er jo tastaturene identiske, med unntak av at rubber dome-tastene er byttet til mekaniske. Men de brukes ikke så ofte at jeg bryr meg.

 

Som sagt skriver jeg mer enn jeg spiller, og vil derfor gjerne ha brune, blanke, eller blå brytere.

 

EDIT: Dessuten har Vengeance-tastaturene en irriterende feil i maskivare eller programvare. Se http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=102612&page=18 for mer info.

Endret av medlem-68510
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...