Gå til innhold

Windows 8 blir fem ganger dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Med prisøkningene viser Microsoft at de ikke ønsker å følge Apples lave oppgraderingspriser, som har vært gjeldende de siste årene. Apples operativsystem OS X, også det nyeste OS X Mountain Lion, får man oppdatert for et par hundrelapper.

Det koster bare 140 kroner å kjøpe Mountain Lion fra Apples Mac App Store.

Dette er ikke sammenligbart all den tid MicroSoft ikke selger hardware. Det er nesten mer sammlignbart å nevne at Canon/Nikon gir ut ny firmware helt gratis, eller at Sony oppdaterer PS3'en uten omkostninger.

 

Så "bare" 140,- er egentlig dyrt. All honnør til Apple for det kunststykket de får til ved at folk går rundt tror det er billig.

 

Rett og slett elendig sammenligning av hw.no.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg har en lisens på oppgradering til Windows 8, men på grunn av masse problemer ved oppgradering endte jeg opp med å ikke bruke den (ikke mulig å installere fra usb, ikke mulig å installere 64-bit fra 32-bit). Nå har jeg ikke lenger Windows XP som jeg oppgraderte fra (tidligere pc fra arbeidsplass). Er det likevel mulig å benytte denne lisenskoden til å få Windows 8 på maskinen?

Lenke til kommentar

Betale for en ny desktop laget for Touch screen og litt kode optimalisering for Windows. Stygt design er det også. Her kunne de gitt oppdraget til et tredjeparts firma som f.eks. Stardock.

Dette er noe Microsoft burde distribuert gratis på linje med andre oppdateringer av Win7 mens de bruker litt ekstra tid på en fullstendig overhaling av Windows for Win9.

 

Er vel tre år siden Win7 ble utgitt, og Win8 er det de har klart å bruke tiden sin på i tre år.

Dyrt for et firma å sitte på så mye kompetanse som ikke blir effektivt brukt av en inkompetent ledelse.

På tide å overhale ledelsen, ikke bare Windows operativsystem, ellers blir det kroken på døra etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke sammenligbart all den tid MicroSoft ikke selger hardware. Det er nesten mer sammlignbart å nevne at Canon/Nikon gir ut ny firmware helt gratis, eller at Sony oppdaterer PS3'en uten omkostninger.

 

Så "bare" 140,- er egentlig dyrt. All honnør til Apple for det kunststykket de får til ved at folk går rundt tror det er billig.

 

Rett og slett elendig sammenligning av hw.no.

 

Hackintosh = vanlige pc komponenter + en minnepenn med OSX ML til 140 kroner (som forøvrig er for 5 maskiner, ikke 1 lisens slik W8 er)..

 

Helt fin sammenligning, man får et operativsystem for 140 kroner. Greit man må ha en Mac for å bruke det, men det må vel man med et Canon kamera eller en PS3 også :)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er ikke sammenligbart all den tid MicroSoft ikke selger hardware. Det er nesten mer sammlignbart å nevne at Canon/Nikon gir ut ny firmware helt gratis, eller at Sony oppdaterer PS3'en uten omkostninger.Så "bare" 140,- er egentlig dyrt. All honnør til Apple for det kunststykket de får til ved at folk går rundt tror det er billig.Rett og slett elendig sammenligning av hw.no.
Hackintosh = vanlige pc komponenter + en minnepenn med OSX ML til 140 kroner (som forøvrig er for 5 maskiner, ikke 1 lisens slik W8 er)..Helt fin sammenligning, man får et operativsystem for 140 kroner. Greit man må ha en Mac for å bruke det, men det må vel man med et Canon kamera eller en PS3 også :)?

 

I utgangspunktet bryter dette med lisensen du får til OS X (Du får bare bruke OS X på en Apple maskin). Apple har også en langt større historie for å gi blanke i bakoverkompatibilitet, så selv om du kanskje får Mac OS, er det ikke sikkert neste oppgraderingen vil fungere på maskinen din lenger.

 

Apple selger først og fremst datamaskiner, ikke operativsystem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og der forsvinner eneste grunnen jeg egentlig så til å velge W8 over 7 når jeg skal oppgradere maskina.

 

Hvorfor skal "#¤# du vente til prisen går opp med å kjøpe Win8 Pro lisensen?

Du kan kjøpe den nå og fortsette å bruke Win7 nå uten noe problemer..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I utgangspunktet bryter dette med lisensen du får til OS X (Du får bare bruke OS X på en Apple maskin). Apple har også en langt større historie for å gi blanke i bakoverkompatibilitet, så selv om du kanskje får Mac OS, er det ikke sikkert neste oppgraderingen vil fungere på maskinen din lenger.

 

Apple selger først og fremst datamaskiner, ikke operativsystem.

 

Feil, du kjøper gjennom App Store vha. din Apple ID, denne Apple ID kan man linke på opptil 5 mac'er. Dvs. Mountain Lion kan brukes på 5 mac'er med 1 lisens :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil kjøpe det men jeg er ikke aikker på om det er verdt det... Jeg er ganske fornøyd med win7 men jeg bør jo ha 8.

Tja. Hvis du er fornøyd med 7, hvorfor bør du ha 8? Ytelsen er den samme. Det eneste W8 har som ikke W7 har er DirectX 11.1, og det kommer til å gå mange år før det dukker opp spill som krever 11.1. Pokker heller, jeg er ikke sikker på om jeg trenger to hender for å telle antall spill som krever DirectX 10.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...