Gå til innhold

Er dette spesifikasjonene til neste Xbox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende dersom ryktet/lekkasjen stemmer. Jeg er ingen grafikkhore, men blir Orbis 10+ % sterkere så skal jeg seriøst vurdere å kjøpe den fremfor Durango. Spesielt dersom de blir solgt til samme pris.

 

Jeg kommer iallefall til å stille skyhøye krav til de andre aspektene ved Durango(spillutvalg, operativsystem, bakoverkompabilitet) dersom disse spesifikasjonene er riktige.

 

Når det er sagt så er det fortsatt et par brikker som mangler fra puslespillet. Det sies at Durango har en "special sauce" hva nå enn det måtte bety. Får håpe MS letter på sløret snart. Hvis ikke kommer ventetiden til E3 til å bli uutholdelig.

Lenke til kommentar

Ingen av AMDs prosessorer har RAM tilkoblet northbridge på denne måten lenger. Diagrammet er åpenbart en forfalskning.

 

Å bruke Bulldozer-aktige moduler vil uansett være en stor tabbe, siden designet gjør at til spillbruk vil hver modul oppføre seg som en enkelt kjerne, siden hver modul deler én FPU.

Endret av efikkan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gleder meg til den kommer ut. Var veldig sent ute med Xbox 360, og kjenner så som spiller, så kom aldri "inn" i det.

 

Får se om det blir bedre med 720. Lurer på om man kan importere konto, eller hvordan det blir. Selv om achievements er "tullete", er det gøy å ha mange av dem.

 

Men, om det ikke blir noe bruktspill, blir det kjipt. Liker å ha muligheten til å selge spill.

Lenke til kommentar

Jeg ser det svært sannsynlig at denne blir sluppet med Windows 9 (eller håper iallfall det). Dette ville vert en logisk utvikling for Microsoft da de kan fremme det ikke bare som en spill maskin men en fullverdig pc. Microsoft har også sakt at de ønsker å forene software på alle sine platformer (hvor win 8 var det første steget).

Lenke til kommentar

Gledelig å lese at begge ser ut til å velge AMD, det unner jeg dem. Vil ikke ha Intel monopol. Ellers bryr jeg meg ikke så mye om specs, disse konsollene kommer til å gruse forrige generasjon uansett, og bli bedre og bedre utnyttet over de neste årene uansett. Håper virkelig på bakoverkompatibel Xbox :)

 

Det har vel noe med prisen å gjøre også tenker jeg, Intel ville nok tatt mye mer per løsning levert fra dem enn hva AMD ville tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen av AMDs prosessorer har RAM tilkoblet northbridge på denne måten lenger. Diagrammet er åpenbart en forfalskning.Å bruke Bulldozer-aktige moduler vil uansett være en stor tabbe, siden designet gjør at til spillbruk vil hver modul oppføre seg som en enkelt kjerne, siden hver modul deler én FPU.

Godt oppservert det med ram, en annen mulighet er at det ikke er northbridge men en intern kobling i cpu, alle kjernene, de 32mb med gpu cache, gpu og de ekstra gpu funkjonene er i en cpu/ gpu slik rykter sier at PS4 også får.

 

Ser imidlertid ikke noe problem å bruke en 8 core, ja spill i dag suger på en buldoser med 8 relativt svake kjerner, men dette kommer vel like mye av at de ikke har giddet å tenke mye på flertråding i spill siden xbox360 kun har 3 kjerner.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pjassop, har mye å si for at konsollene klarer å holde seg oppdatert. Slik det er nå, så taper nok konsollene mye på grunn av svake spesifikasjoner kontra en "vanlig" spill-PC. Bare tenk deg hvor mye morsommere BF3 er på PC, kontra konsoll, på grunn av bedre spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Jeg ser det svært sannsynlig at denne blir sluppet med Windows 9 (eller håper iallfall det). Dette ville vert en logisk utvikling for Microsoft da de kan fremme det ikke bare som en spill maskin men en fullverdig pc. Microsoft har også sakt at de ønsker å forene software på alle sine platformer (hvor win 8 var det første steget).

 

Vær så snill Microsoft, ikke gjør det om til en PC. Da kommer jeg garantert ikke til å kjøpe den! PC trenger oppgradering, installering av programmer og er veldig tungvindt. Jeg vil ha en konsol! Jeg vil sette i en disk, trykke play og that's it. Det er allerede blitt verre mtp at man ofte må innstallere en del av noen spill og oppdatere spillene. Det er det eneste jeg er okey med. Noe mer lignende en PC og jeg stikker.

Lenke til kommentar

Godt oppservert det med ram, en annen mulighet er at det ikke er northbridge men en intern kobling i cpu, alle kjernene, de 32mb med gpu cache, gpu og de ekstra gpu funkjonene er i en cpu/ gpu slik rykter sier at PS4 også får.

 

Ser imidlertid ikke noe problem å bruke en 8 core, ja spill i dag suger på en buldoser med 8 relativt svake kjerner, men dette kommer vel like mye av at de ikke har giddet å tenke mye på flertråding i spill siden xbox360 kun har 3 kjerner.

Det er ikke første gang konsoller får en slik løsning, men det innebærer at AMD må designe en totalt annerledes CPU til konsollen. Delt minne mellom CPU og GPU over northbridge vil gi vesentlig høyere latency.

 

Problemet med Bulldozer-moduler er at de svir av unødvendig med effekt (som er begrensningen i en slik boks). Spill vil ha store mengder med flyttalsoperasjoner, derfor vil CPUen oppføre seg som en firekjerne.

Lenke til kommentar

Pjassop, har mye å si for at konsollene klarer å holde seg oppdatert. Slik det er nå, så taper nok konsollene mye på grunn av svake spesifikasjoner kontra en "vanlig" spill-PC. Bare tenk deg hvor mye morsommere BF3 er på PC, kontra konsoll, på grunn av bedre spesifikasjoner.

For min del betyr det lite i forhold til grafikk. Ytelse nok til å drive dei tyngste spela er viktigare. Den store forskjellen er kontroll vs mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Hos meg er det ikke kraften det står på, spillutvalget er det viktigiste. Blir det noe nytt Kameo eller Banjo Kazooie så blir Xbox Next kjøpt :p

Jeg sier alltid hver eneste "ny" generasjon jeg skal kun ha 1 konsoll på lansering.

 

Har endet opp med samtlige hver eneste generasjon på lanseringsdagen.

Viss både Xbox Next og PS Orbis kommer ut i 2013, da skal jeg også kjøpe en next-gen PC. Blir et rådyrt år for min del da!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt oppservert det med ram, en annen mulighet er at det ikke er northbridge men en intern kobling i cpu, alle kjernene, de 32mb med gpu cache, gpu og de ekstra gpu funkjonene er i en cpu/ gpu slik rykter sier at PS4 også får.

Hvis dette diagrammet stemmer nå er nok "northbridge" integrert som en del av CPU.

 

Ser imidlertid ikke noe problem å bruke en 8 core, ja spill i dag suger på en buldoser med 8 relativt svake kjerner, men dette kommer vel like mye av at de ikke har giddet å tenke mye på flertråding i spill siden xbox360 kun har 3 kjerner.

En av Bulldozer sine mange svakheter er at to og to kjerner deler FPU-enheter. I en slik arkitektur så kan man tilpasse brikken og OS slik at GPU som er veldig god på FP operasjoner gjør flere av disse operasjonene.

Lenke til kommentar

Derfor kom jeg med et eksempel med BF3, hvor spillet er "downsized" ift PC. Det er for eksempel ikke mulig med 64 spillere på konsoll, på grunn av spesifikasjonene. Grafikk er en smakssak.

Sant det. Sånn sett vil nok aldri ein konsoll kunne tilby det same som ein PC. Difor er det plass til begge på markedet. RTS er heller ikkje noko som fungerer på konsoll.

 

Det geniale med konsoll er at det alltid fungerer. 8 år etter lansering treng du ikkje oppgradere noko.

 

Gode spel maskiner går for over 10k. Ein pris konsollane aldri vil nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...