Gå til innhold

Saksøkes for populær hormonsjekk-app


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naturlig Valg virker svært lite pålitelige, akkurat som andre tilhengere av "alternative behandlinger". Det grenser mot svindel:

 

http://www.naturligvalg.no/?PageID=200&ItemID=121

 

Her kommer de med så sterke påstander de bare kan:

 

Mot lett astma, lette allergier, lett slimløsende, mot snorking, lett hoste, lett høysnue. Ypperlig produkt for røykere. (Grunnet norsk lovgivning må vi skrive "lette" plager.)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Naturmedisin fantaster og tildels skjønnhets armeén er merkelige grupper. Det virker ofte som om de selv tror på skrønene de serverer. Fantastiske resultater tilskrives ikke eksisterende stoffer og alt er bare så himla ekstatisk.

 

Følelseskarneval for folk med et panikkartet håp. Hvem som burde saksøke hvem er vel heller et åpent spørsmål.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Kosmetikk, og velværeprodukter har alltid vært en scam

 

Spesielt siden 95% av kremer tilgjengelig i Norge inneholder over 50% vann. Fuktighetskremer, og lebepomader inneholder så mye vann at man tørker ut huden mer enn om man ikke brukte produktene. Det er som "mineralvann"-produsenter som har tilsatt salt eller bruker saltrike kilder for å få deg til å drikke mer.

 

Anti-aldringskrem er samme som veldedige formål: de selger deg bedre selvbilde, (Den ene gjør at du føler deg vakrere/sunnere, den andre gir deg bedre samvittighet).

Lenke til kommentar

Uten at jeg ville stille meg på Naturlig Valgs "side" i saken håper jeg Forbrukerombudet får en smekk for denne appen.

 

De har etter min mening gått langt utenfor sitt ansvarsområde. Jeg stoler mer på at Folkehelseinstituttet er i stand til å ivareta min helse, enn at Forbrukerrådet skal gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg stoler mer på at Folkehelseinstituttet er i stand til å ivareta min helse, enn at Forbrukerrådet skal gjøre det.

Den beste til å ivareta din egen helse er nok deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva slags dokumentasjon sitter han på, som kan gjøre han så sikker og som strider med hva EU tror og mener?

Disse gutta sitter på tro, håp og kjærlighet. Hvilket, i deres øyne, er mer pålitelig enn forskningsresultater.

Lenke til kommentar

Problemet her er vel at Forbrukerrådet har tatt litt hardt i i appen sin. Er det noen som burde ha klare linjer mellom dokumentert og ikke dokumentert er det Forbrukerrådet. Hadde de lagt til "potensielt" i advarselen sin for tvilstilfeller hadde de sannsynligvis oppnådd samme effekt og samtidig sikret seg mot slike saker.

Endret av se#
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har ingen problem med dette, folk som tjener penger på andres uvitenhet har jeg ingen sympati med.

oi! Da trur jeg du har få igjen å dele ut sympati til...

Lenke til kommentar

Uten at jeg ville stille meg på Naturlig Valgs "side" i saken håper jeg Forbrukerombudet får en smekk for denne appen. De har etter min mening gått langt utenfor sitt ansvarsområde. Jeg stoler mer på at Folkehelseinstituttet er i stand til å ivareta min helse, enn at Forbrukerrådet skal gjøre det.

 

Kunne ikke vært mer enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan det være så forbanna vanskelig da? De som lager disse produktene vet at de står på lista til EU over mulig skadelige stoffer, ihvertfall bør de vite det. Det er tydelig at parabener ikke er essentielle for hudkremer siden de fleste andre produsentene greier seg fint uten, og jeg tviler på at kvaliteten faller i særlig grad om man tar de bort. Seriøsiteten deres er særdeles lav jmf flere av deltakerne her i tråden påpeker om ymse helsepåstander...

 

Parabenerer organiske forbindelser som fremstilles syntetisk fra benzosyre. Er virkelig syntetiske derivater naturlig valg? Det blir like naturlig som å si at platikk er naturprodukter av ypperste klasse siden de vitterlig stammer fra ren, naturlig olje som har fått godgjort seg inne i moder jord gjennom millioner av år. Bedrifta kan like godt begynne å kalle seg selv Unaturlige valg. Parabener er neppe det eneste unaturlige stoffet du finner i deres produkter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wiki:

Usage of methylparaben is toxic at higher concentrations, has a estrogenic effect and slow Drosophila growth rate in the larval and pupal stages at a lower concentrations.

 

Hvis stoffet hindrer vekst hos larver og lignende så er det nå tydeligvis et eller annet mindre bra med dette stoffet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ikke nevne Concap Sport: http://www.naturligv...=222&ItemID=134

 

"Hva er hematokrit?" tenkte eg da. Store Norske Leksikon har svaret.

 

Svindlere leser visst forumet. Nå er produktet fjernet?

 

Uten at jeg ville stille meg på Naturlig Valgs "side" i saken håper jeg Forbrukerombudet får en smekk for denne appen.

 

De har etter min mening gått langt utenfor sitt ansvarsområde. Jeg stoler mer på at Folkehelseinstituttet er i stand til å ivareta min helse, enn at Forbrukerrådet skal gjøre det.

 

Problemet er at stoffet kan være skadelig. Det er ting som tilsier at dette er en mulighet.

 

Det er ikke akseptabelt at selskaper bruker oss som forsøkskaniner.

 

Forbrukerombudet beskytter oss mot kyniske svindlere som prøver å bruke oss som forsøkskaniner. Hvis det viser seg at stoffet ikke er farlig likevel, etter grundig forskning, så hadde Forbrukerombudet likevel rett.

 

Problemet her er vel at Forbrukerrådet har tatt litt hardt i i appen sin. Er det noen som burde ha klare linjer mellom dokumentert og ikke dokumentert er det Forbrukerrådet. Hadde de lagt til "potensielt" i advarselen sin for tvilstilfeller hadde de sannsynligvis oppnådd samme effekt og samtidig sikret seg mot slike saker.

 

Du skjønner ikke hvordan alternativsvindlere holder på. Når man bruker et forsiktig språk så vil svindlerne misbruke dette for alt det er verdt. "Se, de sier ikke at det helt sikkert er skadelig så det er helt trygt altså."

 

Og naive nordmenn går fem på. Hver gang.

 

Wiki:

Usage of methylparaben is toxic at higher concentrations, has a estrogenic effect and slow Drosophila growth rate in the larval and pupal stages at a lower concentrations.

 

Hvis stoffet hindrer vekst hos larver og lignende så er det nå tydeligvis et eller annet mindre bra med dette stoffet

 

Det kommer an på mengden. Også det livsviktige stoffet dihydrogenmonoksid er skadelig i for store mengder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...