Gå til innhold

Årets fotoprodukt 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk flott artikkel. Jeg håper virkelig dere kommer til å fortsette med dette sålenge Tek.no eksisterer.

 

Årets produkt artikler er alltid gøye og veldig greit for kjøpere å forholde seg til.

 

Ikke nok med det, altfor mange tidsskrifter har for lite kompetanse i mange tilfeller til å rettferdiggjøre "årets produkt"-kåringer etter min mening, men ikke i dette tilfellet.

 

Akams redaksjon virker meget kompetente og entusiastiske for hva de driver med og jeg får dermed følelsen av at dette var en gjennomført og troverdig artikkel som var spennende å lese!

 

Kudos! Og selve årets produkt logoen syntes jeg var knallflott :)

 

EDIT: Syntes nok at GH3 skulle fått litt oppmerksomhet, om så på andreplass av speilløse systemer, men det er da bare min mening :p

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GH3 ble såklart vurdert, men nådde til slutt ikke helt opp. Hovedsaklig fordi konkurransen var så hard, men også fordi GH3 i større grad konkurrerer mot speilreflekser enn andre speilløse. Men det er klart, GH3 er et SVÆRT godt kamera - det nådde bare ikke toppen etter de kriteriene vi hadde satt her.

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må være en feil i artikkelen at RX100 har "en noe svak batteri- og ladeløsning".

Jeg har brukt dette kameraet daglig i noen måneder nå, og min erfaring er at noe av det beste med dette kameraet er netopp ladeløsningen. Dette kameraet kan lades fra PCen, fra bilen eller med hvilken som helst mobiltelefon-lader. Man trenger heller ikke ta ut batteriet for å lade det. Her trenger man ingen dedikert Sony lader. Kameraet kan også lades imens det er i bruk. Jeg har faktisk aldri sett en bedre lade-løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må være en feil i artikkelen at RX100 har "en noe svak batteri- og ladeløsning".

Jeg har brukt dette kameraet daglig i noen måneder nå, og min erfaring er at noe av det beste med dette kameraet er netopp ladeløsningen. Dette kameraet kan lades fra PCen, fra bilen eller med hvilken som helst mobiltelefon-lader. Man trenger heller ikke ta ut batteriet for å lade det. Her trenger man ingen dedikert Sony lader. Kameraet kan også lades imens det er i bruk. Jeg har faktisk aldri sett en bedre lade-løsning.

 

Wow, det hørtes faktisk veldig digg ut :)

 

Er så lei av å plukke ut batteriet fra kamera og stappe det ned i en plastikkboks for å få strøm på det. Er også kjipt at batteriet utlades når jeg kopierer bilder til pc rett fra kamera med kabel.

 

Bruker minnekortleser men alikevel, er vel ikke rocket science å få til bedre ladeløsninger :)

Lenke til kommentar

Batterikapasiteten på RX100 er ikke så aller verst (CIPA = 330), men det er som folk påpeker upraktisk å lade batteriet i kamera dersom man ha flere batterier. Da kan man ikke bruke kameraet mens ekstrabatteriet ligger igjen hjemme og lader. Vel, med mindre man kjøper en ekstra lader da.

 

I tillegg er batteriluken på RX100 en smule svakt konstruert. På vårt testeksemplarer det f.eks noen som har prestert å sette batteriet inn feil vei og deretter tvunget luken igjen, med det som resultat at luken er bøyd og ikke går skikkelig i lås når den lukkes.

 

Dette er i de fleste tilfeller ikke dealbreakere, og vi kaller fremdeles RX100 for et av de beste kompaktene som er å få kjøpt, som dere ser, men det bør likevel påpekes at batteriløsningen ikke er dets sterkeste side.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...