Gå til innhold

Spennende apper til Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er mine favorittapplikasjoner og spill:

 

Amazing Weather HD - Flott værapplikasjon, stilig livetile.

Baconit - Reddit for Windows Phone

Calculator² - God kalkulator

CameraPro - Kamera applikasjon med masse instillinger

CheckNumber - Samme som 1881

CNN - Greit med litt nyheter fra CNN iblant

ConnectivityShortcuts - Legge til snarveier som WIFI, Bluetooth osv på skjermen

Face Swap - Blir aldri lei denne, bytter ansikter på folk. Garantert en vinner på fest!

Facebook - Det er ikke noen overlegen applikasjon, men den fungerer helt ok og er kjekk å ha om man henger på Facebok

Fhotoroom - Noe alla Instagram, men jeg bruker den til å redigere bilder

Filmweb - Kjekt å se hva den lokale kinoen viser

Flashlight XT - Lommelykt er obligatorisk

IMDB - Selvforklarende

LastPass - Passordgenerator og lagring av alle mine passord

Metrotube - Kanskje den beste Youtube applikasjon uansett OS

Mobilbank - For Sparebank1. Uunnværlig for min del

MyBattery - Viser status og graf

Paper Shuffle - Skifter jevnlig bilder på låseskjermen etter eget valg

PC Remote Pro - Koble seg til datamaskinen, finnes vel ikke en ting denne applikasjonen ikke kan!

PDF Reader - Noen sier den er dårlig, men den har fungert så langt for meg og mine PDF filer

ProShot - Nok en kamera applikasjon

SoundHound - Kjenner igjen sanger som spilles, det samme som Shazam

Speedtest.net - En god test av ping, opp og ned hastighet av nettet

Timer Beta - Tidtaker og nedteller

TVGuiden Norge - Nesten som se.no, fungerer utmerket. Lagring av favorittprogrammer

TVShow - Uunnværlig når man følger med på TV serier. Ser fantastisk ut og fungerer med Norske programmer også

WPCentral - Obligatorisk om man liker å følge med på nyheter om Windows Phone. Er også utrolig mange gode tips til applikasjoner

Translator - Oversetter lyd, tekst osv på en genial måte

Onenote - Fungerer utmerket til notater, tekst, huskelister, gjøremål etc.

Skydrive - Supplement til lagringsplassen og generelt velfungerende ekstern lagrinsplass

Trine's Hangman PRO - Knallkult hangmanspill, morsomt å spille alene, men også knall å spille mot en venn

geoDefense - Et spill jeg anbefaler på det varmeste, har brukt mye tid på det! Utfordrende og gøy

 

Så har man alle disse fra Nokia (kun for Nokiatelefoner) som også er helt knall. Kreativt Studio, Byblikk, Levende bilde, Panorama, Trailers, Smartfoto, Musikk osv.

 

Spotify for WP8 arbeides med og kommer snart. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

På denne listen burde dere også fått med disse glimrende appene :)

 

Twitter: Rowi

Google Reader: NextGen Reader

Bildebehandling: Pictures Lab og Thumba Photo Editor

Skanning: Handyscan

Fotball Live: Soccer Livescores

Oversetting: Microsoft Translator

Wikipedia: Wikipedia (fra Rudy Huyn)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digg å se en artikkel om apps til WP :) .

 

Nå vil jeg si at Netflixappen med fordel trenger en oppdatering til WP8, da oppløsningen er veldig laber i forhold til skjermen på toppmodellene som kjører WP8.

 

Håper det ikke er lenge til den kommer.

 

Her er noen av mine favoritter.

 

spill

 

Snes8x - Super Nintendo emulator. Spiller gjennom Final Fantasy 3 (VI) nå selv :) .

 

Doom & Destiny - RPG i stil med Final Fantasy osv. Last ned mens det er gratis, det varer ikke så lenge. krasjer endel på wp8, men fiksen kommer hvert øyeblikk og spillet er ganske awesome

 

Contre Jour - Puzzle-spill med veldig Limbo-aktig grafikk/atmosfære.

 

ilomilo - Veldig søtt puzzlespill hvor du styrer to karakterer vekselvis for å bringe dem sammen.

 

Final Fantasy - Fordi "yay retro".

 

Dragon's Blade - Oldschool RPG lik Final Fantasy. De som har spilt lenge mener det er sykt bra, og at historien blir sykt nice etterhvert.

 

Apps

 

Amazon Kindle - Ebøker

 

Battery Status - Viser mer detaljert batteribruk med grafer osv.

 

Custom Tiles Maker - Lar deg lage tiles med bilder, á la dette:

 

mjv7mp.png

 

 

Telenor Faktura - Fin om du har Telenor/Djuice, oversikt over bruken din.

 

Free Recorder - Diktafon

 

Human Japanese - Hvis du vil lære deg grunnlegende japansk (går ikke inn på Kanji)

 

IMDb - IMDb :p

 

Metrotube - Youtube app

 

PC Remote - Styre pcn din fra mobilen

 

Photobeamer - Lar deg vise bilder til enhver skjerm som har nettleser, uansett hvor. Veldig fin app, digger den.

 

Rowi - Twitter-app

 

Thumba Photo Editor - Bilderedigeringsprogram

 

TileHeader2 - Lar deg lage tiles med tekst, som feks "Media" "Spill" osv på hjemmeskjermen, gir også et utvalg maler som er litt mer snasne enn "firkantet"

 

Timer Beta - Ta tiden på pizzaen i ovnen og slikt

 

TVShow - Nydelig app som lar deg holde deg oppdatert på når neste episode av favorittseriene dine kommer på luften (*hytter med neven til Breaking Bad*)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min startskjerm for øyeblikket:

 

wpss2013011800021.jpg

 

 

App-situasjonen på Windows Phone er ganske tragisk, og det eneste som kan hjelpe ordentlig er nok høyere markedsandel. Heldigvis selger WP godt om dagen, og har visst allerede 5% av flere viktige markeder.

Endret av hamenglum
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg syntes dette var en sørgelig artikkel. Når en (rotete) app med fakta fra olje- og energidepartementet kommer inn på listen over "spennende apper", så sier det sitt om utvalget på Windows Store.

 

Jeg har heiet på Microsoft en god stund nå, og håpet at de skulle komme feiende inn og kapre markedsandeler med et mobilt OS som var verken iOS eller Android, men det går *veldig* tregt. De kommer nok frem til slutt, men jeg er glad for at jeg ikke sitter med en Surface RT akkurat nå. Det er tynt med apps på startskjermen til PCen min, men det spiller det heldigvis ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar

Forstår ikke at noen vil ha surface RT.

 

Men denne listen over apper er langt i fra de spennende appene som finnes til WP, Erik, så ikke sku hund på hår og bok ved omslag osv :)

 

Og det sier ikke noe om WP, men mer om artikkelforfatter.

Wizards Choice, feks, er på listen. Og det er absolutt en morsom greie, men...

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, regner med at det er litt mer der ute enn hva som er nevnt her, men jeg hadde trodd at de største aktørene ville storme til etter WP ble lansert. Syntes det er litt merkelig at f.eks ikke Instagram har kommet med en egen app enda. Lyset i enden av tunnellen er at jeg tror MS har nok penger til å holde på helt til resten av verden endrer seg etter dem, og ikke omvendt. ;)

Lenke til kommentar

Her er mine favorittapplikasjoner og spill:Amazing Weather HD - Flott værapplikasjon, stilig livetile.Baconit - Reddit for Windows PhoneCalculator² - God kalkulatorCameraPro - Kamera applikasjon med masse instillingerCheckNumber - Samme som 1881CNN - Greit med litt nyheter fra CNN iblantConnectivityShortcuts - Legge til snarveier som WIFI, Bluetooth osv på skjermenFace Swap - Blir aldri lei denne, bytter ansikter på folk. Garantert en vinner på fest!Facebook - Det er ikke noen overlegen applikasjon, men den fungerer helt ok og er kjekk å ha om man henger på FacebokFhotoroom - Noe alla Instagram, men jeg bruker den til å redigere bilderFilmweb - Kjekt å se hva den lokale kinoen viserFlashlight XT - Lommelykt er obligatoriskIMDB - SelvforklarendeLastPass - Passordgenerator og lagring av alle mine passordMetrotube - Kanskje den beste Youtube applikasjon uansett OSMobilbank - For Sparebank1. Uunnværlig for min delMyBattery - Viser status og grafPaper Shuffle - Skifter jevnlig bilder på låseskjermen etter eget valgPC Remote Pro - Koble seg til datamaskinen, finnes vel ikke en ting denne applikasjonen ikke kan!PDF Reader - Noen sier den er dårlig, men den har fungert så langt for meg og mine PDF filerProShot - Nok en kamera applikasjonSoundHound - Kjenner igjen sanger som spilles, det samme som ShazamSpeedtest.net - En god test av ping, opp og ned hastighet av nettetTimer Beta - Tidtaker og nedtellerTVGuiden Norge - Nesten som se.no, fungerer utmerket. Lagring av favorittprogrammerTVShow - Uunnværlig når man følger med på TV serier. Ser fantastisk ut og fungerer med Norske programmer ogsåWPCentral - Obligatorisk om man liker å følge med på nyheter om Windows Phone. Er også utrolig mange gode tips til applikasjonerTranslator - Oversetter lyd, tekst osv på en genial måteOnenote - Fungerer utmerket til notater, tekst, huskelister, gjøremål etc.Skydrive - Supplement til lagringsplassen og generelt velfungerende ekstern lagrinsplassTrine's Hangman PRO - Knallkult hangmanspill, morsomt å spille alene, men også knall å spille mot en venngeoDefense - Et spill jeg anbefaler på det varmeste, har brukt mye tid på det! Utfordrende og gøySå har man alle disse fra Nokia (kun for Nokiatelefoner) som også er helt knall. Kreativt Studio, Byblikk, Levende bilde, Panorama, Trailers, Smartfoto, Musikk osv. Spotify for WP8 arbeides med og kommer snart. :)

 

Dersom du vil ha en fin Spotify erstatter så er Deezer å anbefale. Den støtter samtlige plattformer. Men personlig håper jeg at Spotify får ut fingeren.

Lenke til kommentar

Oii, mange bra tips. Denne må jeg studere nærmere :)

 

Siden jeg er Canal Digital kunde så bruker jeg Wimp Family som gir meg 3 stk premium til 129,- pr mnd. Mer enn nok musikk for min del :)

 

 

Men det jeg skulle ønsket meg er ett program som kan kartlegge og måle styrke på trådløse nettverkspunkt rundt meg. Viser seg oftere og oftere i hverdagen at man har behov for å gjøre mini-analyser av wifi nett rundtom av både den ene og andre grunnen :)

Lenke til kommentar

Min startskjerm for øyeblikket. App-situasjonen på Windows Phone er ganske tragisk, og det eneste som kan hjelpe ordentlig er nok høyere markedsandel. Heldigvis selger WP godt om dagen, og har visst allerede 5% av flere viktige markeder.

Hva er appen du har helt på toppen med klokke og vær? Er det Amazing Weather HD?

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...