Gå til innhold

Finalistene er offentliggjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Det hjelper godt å være en kjent fotograf.

 

Det er faktisk et veldig godt svar!! :)

 

Jeg er en glad amatør når det kommer til foto, og jeg er nok på den flate delen av læringskurven ennå. Men når jeg ser på anerkjente fotografer som holder workshops eller seminarer som blir lagt ut på youtube. Er det mye rart å se. Mye dårlig komposisjon, fokusplanet sitter ikke, og slett bildebehandling går ofte igjen i portefolioen som de viser frem. Og de får «WoW» og halleluja stemning for middelmådige bilder.. Hvorfor..? Jo, for de er en oppkomling på vei opp på stjernehimmelen, eller de allerede er ei «stjerne». Og uansett hva du da gjør vil bli «WoooooW».

 

Og jeg vil faktisk påstå at mine bilder, ofte er like så gode, eller bedre. Enn hva disse stjernene presterer å vise frem for allmuen. :) Men hadde jeg kommet med mine bilder, eller noen andre her inne på Akam har kommet med sine.. hadde vi alle sammen blitt slått til bakken.. og folk hadde heller sagt «neeeeesj», «jeg vet ikke» osv.. Hvorfor..? Vi har ikke noe navn.. men vi har gode bilder, men det hjelper lite.. :) Dessverre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Selvtillit er fint å ha.

 

Hadde jeg vært en kjent fotograf nå.. så har du nikket anerkjennende og sagt «hør.. hør». ;) Men i at jeg er en «nobody», tar du automatisk den litt «neeeeeesj» holdningen som jeg skrev tidligere. :) På den måten bekrefter du min påstand.. :) Noe som er helt greit for meg.. :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært en kjent fotograf nå.. så har du nikket anerkjennende og sagt «hør.. hør». ;) Men i at jeg er en «nobody», tar du automatisk den litt «neeeeeesj» holdningen som jeg skrev tidligere. :) På den måten bekrefter du min påstand.. :) Noe som er helt greit for meg.. :)

 

tror de fleste fattet poenget, men det jeg vil tro "selvtillitsutagnet" viser til er din påstand om egen ferdighet. Når du skriver dette går man selvsasgt inn og ser på bildene du har lagt ut her, og med bakgrunn i det må jeg si selvtillitsutsagnet er helt på sin plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

tror de fleste fattet poenget, men det jeg vil tro "selvtillitsutagnet" viser til er din påstand om egen ferdighet. Når du skriver dette går man selvsasgt inn og ser på bildene du har lagt ut her, og med bakgrunn i det må jeg si selvtillitsutsagnet er helt på sin plass.

 

Illustrerer poenget mitt godt.. «let's burn you to the ground». :) Nuff said..

 

Jeg liker det bildet med dua, og det brudeparet i skogen absolutt best i denne artikkelen! Resten av bildene synes jeg har lavere kvalitet enn hva enkelte her inne i månedstrådene publiserer hver måned.. :) Det er ikke akkurat mye inspirasjon å hente blandt disse finalistene.. Men har du et navn i fotoverden så kommer man unna med det meste man gjør. Bommer du på fokus; så er det med vilje må vite.. da konverterer man bildet til sorthvitt, legger på støy, og lager ei ramme rundt motivet.. så er bomskuddet plutselig blitt til kunst.. :)

 

EDIT: typo

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Jeg liker det bildet med dua, og det brudeparet i skogen absolutt best i denne artikkelen! Resten av bildene synes jeg har lavere kvalitet enn hva enkelte her inne i månedstrådene publiserer hver måned.. :) Det er ikke akkurat mye inspirasjon å hente blandt disse finalistene.. Men har du et navn i fotoverden så kommer man unna med det meste man gjør. Bommer du på fokus; så er det med vilje må vite.. da konverterer man bildet til sorthvitt, legger på støy, og lager ei ramme rundt motivet.. så er bomskuddet plutselig blitt til kunst.. :)

Jeg synes at det er litt for mye fokus på teknisk perfeksjon om dagen; flotte glatte bilder som sier overhode ingenting. Finnes mange bilder med "feil", som allikevel er meget bra fordi de utrykker noe og forteller en historie.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er litt for mye fokus på teknisk perfeksjon om dagen; flotte glatte bilder som sier overhode ingenting. Finnes mange bilder med "feil", som allikevel er meget bra fordi de utrykker noe og forteller en historie.

Kanskje har du rett, men dette skal vel være bilder som representerer den absolutte elite, ikke bare være meget bra?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...