Gå til innhold

Her er Asus' kinderegg av en datamaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom ide. Litt uventet og et interessant valg at den kjører Android som nettbrett. 1 Gb RAM er erfaringsmessig i minste laget på Android, og tipper det nok blir litt knapt når man skal begynne med fjernstyring av PC...

Ellers støtter jeg meg til 13"-ønsket. Likevel forfriskende at noen våger seg over 10,1"...

 

Lenke til kommentar

Et spennende konsept, dog ser jeg ikke helt nytten utover å ta med seg den "stasjonære" over til sofaen. Den blir for stor til å drasse med seg andre plasser, og der ville jeg heller ha valgt en bærbar maskin.

 

13" ville for meg blitt for lite for en stasjonær maskin, men kunne fungert som en ekstra skjerm ved siden av normalt oppsett.

 

Uansett er det alltid morsomt med nye idéer.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Hadde de klart å holde vekten nede så kunne de godt vært mye større enn i dag. Jeg kunne godt tenkt meg et i størrelseorden 11-14 tommer, men helst ikke over 1 kg. Jeg kunne godt klart meg med 3 timer batteritid for å holde nede vekta på den måten.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Dette er vel noe Ubuntu kommer til å gjøre mye smidigere når de er klare med nettbrettgrensesnittet sitt til neste år. Da kjører du det samme OS-et hele tiden. Ikke noe Windows her og Android der, eller Windows 8 her og RT der. Ubuntu, årntli saker, hele veien! Se for deg Ubuntu for phones, Ubuntu for Android og vanlig Ubuntu smeltet sammen i ett og samme produkt! *Sikle*

 

Innen den tid er vel Tegra 4 (5?) eller Intels x86-alternativ såpass modnet for denne type plattform at det neppe spiller noen rolle om du kjører ARM eller x86 heller.

 

 

Lenke til kommentar

Dette er vel noe Ubuntu kommer til å gjøre mye smidigere når de er klare med nettbrettgrensesnittet sitt til neste år. Da kjører du det samme OS-et hele tiden. Ikke noe Windows her og Android der, eller Windows 8 her og RT der. Ubuntu, årntli saker, hele veien! Se for deg Ubuntu for phones, Ubuntu for Android og vanlig Ubuntu smeltet sammen i ett og samme produkt! *Sikle*Innen den tid er vel Tegra 4 (5?) eller Intels x86-alternativ såpass modnet for denne type plattform at det neppe spiller noen rolle om du kjører ARM eller x86 heller.

 

Et fryktelig skremmende fremtidsbilde du maler der gett...

 

Ubuntu overalt er jo værre enn døden! Spar meg...

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Vet ikke om dette går under trådkapring, men er det noen som vet om det finnes 13" (eller større) nettbrett/e-book/ whatevs skjerm på markedet som kan bestilles NÅ? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jupp! Glemte å nevne at jeg hadde sett den allerede. Frister veldig, men er ute etter noe enklere (billigere). Rett og slett en med stor skjerm til en billig pris. Får vel bare innse at det ikke har kommet ennå. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...