Gå til innhold

Slik fungerer duellering i Diablo III (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det fortsatt folk som spiller Diablo 3?

Noen millioner. Mange ga seg da de ikke var fornøyd til å begynne med, og det er forståelig. Men mange spiller fortsatt fordi de vet at Blizz kommer til å levere etterhvert, og er av dem som vil ha vært med fra starten. Det går seg jo til litt etter litt, og spillet er mye bedre nå enn det det var ved launch. Litt kjipt at det skal ta så lang tid, men det er jo så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dermed er ikke balanse noe Blizzard fokuserer på."

Hehe no shit =P Om det ikke er Starcraft seff.

 

Men har et spørsmål til de som fortsatt spiller..

Etter du har slaktet deg vei til 60 uten og ofre en tanke, så kjøper/skaffer/grinder bra gear, er det noe som helst annet å gjøre?

Jeg mener, er det noe som er vanskelig etter dette?

 

Jeg mener da at endgame burde være noe annet enn faceroll selv med det beste utstyret *shurg*.

Lenke til kommentar

@ rattjamann:

 

Best du leser litt selv om hva som har endret seg siden i sommer. Blant annet 100 Paragon levels etter 60, Monster Power 1-10, andre justeringer.. en god del har forandret seg faktisk, men det er ikke helt 'der' enda. Det snegler seg fremover, Blizz har i alle fall vist at de har intensjoner. Dem som har spilt andre Blizzard-spill lenge, vet at de leverer etter hvert. Kjedelig at de leverte et halvferdig produkt den 15. mai 2012, men det er så. Du får vurdere selv.

Lenke til kommentar

@ rattjamann:Best du leser litt selv om hva som har endret seg siden i sommer. Blant annet 100 Paragon levels etter 60, Monster Power 1-10, andre justeringer.. en god del har forandret seg faktisk, men det er ikke helt 'der' enda. Det snegler seg fremover, Blizz har i alle fall vist at de har intensjoner. Dem som har spilt andre Blizzard-spill lenge, vet at de leverer etter hvert. Kjedelig at de leverte et halvferdig produkt den 15. mai 2012, men det er så. Du får vurdere selv.

 

Mulig det, men fra hva jeg har fått ut av de jeg har snakket med som fortsatt spiller, så har disse paragon levelene ikke noe å si annet en "skryterett"?

 

Må si jeg ikke har hørt om Monster Power før nå, kanskje lese meg opp litt.

 

Men du svarte fortsatt ikke på hva jeg spurte om, hva er det å gjøre?

Si du har nok gull, du kommer til 60 og kjøper noe av det beste eller bra nok til å pløye igjennom det meste, hva kan du bruke det til?

Fra hva jeg har sett på youtube osv så er det bare å drepe ting fortere. Ting som 400k barb build. (som et eksempel)

 

Og som et ekstra spørsmål, vil jeg fremdeles gå igjennom 1-60 uten å se et eneste set item?

 

Jeg vet godt hvordan Blizzard pleier å være med spillene sine, men jeg forventet bedre her.

Jeg vet godt spillet har forandret seg.

 

Lenke til kommentar

Men du svarte fortsatt ikke på hva jeg spurte om, hva er det å gjøre?

Si du har nok gull, du kommer til 60 og kjøper noe av det beste eller bra nok til å pløye igjennom det meste, hva kan du bruke det til?

Fra hva jeg har sett på youtube osv så er det bare å drepe ting fortere. Ting som 400k barb build. (som et eksempel)

Nå vet jeg ikke om du spillte Diablo 2, men høres ikke sånn ut. Akkurat som i Diablo 2 er det ikke noe poeng å farme det beste gearet utover det at folk syntes det er kult og det gir mye "epeen". Samt at du farmer ting lettere.

 

Jeg aner ikke hvor mange "baal" runs jeg gjorde i Diablo 2, men det var i hvertfall flere hundre. Kun for å få et par items. Disse itemene kunne jeg så bruke til å drepe baal enda fortere. Det var ikke akkurat som om det var noe mer i spillet etter man drepte baal på hell.

 

Lenke til kommentar

Etse, nå vet jeg ikke helt hvor du fikk Diablo 2 fra, når jeg aldri nevnte det.

Men ja, jeg spillte det, men kom aldri så langt. Vet det var ubers og noe greier...

Men hva jeg VET er at jeg så set items lenge før jeg var ferdig med normal.

 

Uansett, det er en vesentlig forskjell mellom og farme gull for å kjøpe utstyr, mot å gå ut for å finne det selv.

Selv om du fortsatt har muligheten til dette, så er drop rates basert rundt AH.

Var direkte depprimerende og høre kammeraten min over skype hver gang vi fant en rare, eller no. Like håpefull hver gang, skjeldent noe brukendes, og aldri bedre enn noe du kunne plukke opp på AH for en billig penge.

 

Men siden du trekker fram D2, så vil jeg nok si det skalerte bedre, der jeg møtte gradevis motstand lenge før hell. Sier ikke det er best, eller perfekt, men var mer jeg likte der vs D3. Som f.eks og få lov til å velge stats selv.

 

Poenget mitt er vel det at Diablo sitt endgame har vel alltid vært gear/character progresjon sant? Ta det vekk og hva sitter du igjen med?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det forkjell på å farme gull og drops, men slik har diablo-serien alltid vært. Det var aldri noe "poeng" i å farme det beste gearet. Utover det å bare ha det beste gearet. Og i stede for at man farmet gull i Diablo 2 farmet man "Stones of jordan" som man brukte som penger i spillet. Man byttet så bare til seg det utstyret man ønsket.

 

Men er fortsatt enig i at jeg føler det funket litt bedre i Diablo 2, enn diablo 3. Men føler fortsatt veldig masse er bare "same shit different wrapping". I stede for å leite gjennom en liste med games for å finne et game som heter "Selling [insert weapon] for X SOJs", kan man i stede heller gå på auksjonshuset og finne ting der. (men kunne klart meg uten real money AH).

 

Diablo var ikke så veldig vanskelig før man nærmet seg Hell i diablo 2 heller, etter min erfaring. Kun om man var underlevlet og hadde løpt fort gjennom de ulike aktene. Men minnes jeg alltid hadde problemer med duriel i akt 2 som plutselig gjorde mye mer skade enn alt annet i samme akt.

 

Og ja, diablo handler kun om gear og character progresjon - det har du helt rett i. Det er ene og alene det end-game handler om. Og om man skulle lage et diablo-spill er det akkurat det du må lage, for om det var noe annet ville det ikke lenger vært "Diablo".

Lenke til kommentar

Sier ikke det er best, eller perfekt, men var mer jeg likte der vs D3. Som f.eks og få lov til å velge stats selv.

 

Blizzard sin logikk er at om alle følger en cookie-cutter build uansett, så har du i realiteten ikke noe valg. Du gjør det enten "riktig" er "feil". Å gjøre feil leder ikke til noen god følelse, derfor har de fjernet muligheten til å gjøre det.

 

Jeg mener det viktige her ikke er om du har et valg eller ikke, men om du føler illusjonen av å ha et valg. Om du følger en guide på nettet og plasserer stat-points etter den, så føler du at du har et valg. Når poengene blir allokert for deg forsvinner denne illusjonen, og du sitter igjen med ei tvangstrøye av et spill.

 

Hmm, jeg husker enkelte argumenterte for at det ikke var noe særlig inflasjon i Diablo 3, virker som de tok feil

AtW

 

Kommer litt an på hvordan man ser på det. Et start-sett til å farme inferno med koster mye mindre nå enn det gjorde før. Jeg har ikke spilt på ei god stund, og utstyret mitt (som hadde en viss verdi da jeg slutta å spille) er ikke lenger verdt metallet det er smidd av. De virkelige gode tingene øker derimot i pris etterhvert som folk får mer og mer penger på hendene.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Blizzard sin logikk er at om alle følger en cookie-cutter build uansett, så har du i realiteten ikke noe valg. Du gjør det enten "riktig" er "feil". Å gjøre feil leder ikke til noen god følelse, derfor har de fjernet muligheten til å gjøre det. Jeg mener det viktige her ikke er om du har et valg eller ikke, men om du føler illusjonen av å ha et valg. Om du følger en guide på nettet og plasserer stat-points etter den, så føler du at du har et valg. Når poengene blir allokert for deg forsvinner denne illusjonen, og du sitter igjen med ei tvangstrøye av et spill. Kommer litt an på hvordan man ser på det. Et start-sett til å farme inferno med koster mye mindre nå enn det gjorde før. Jeg har ikke spilt på ei god stund, og utstyret mitt (som hadde en viss verdi da jeg slutta å spille) er ikke lenger verdt metallet det er smidd av. De virkelige gode tingene øker derimot i pris etterhvert som folk får mer og mer penger på hendene.

 

At utstyr endrer verdi har vel minst like mye med regelendringer i spillet å gjøre? Det "sikreste" målet man har er hvor mye hard cash gull koster, og det er tilsynelatende mye mindre, altså er gull mindre verd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Etse, nå vet jeg ikke helt hvor du fikk Diablo 2 fra, når jeg aldri nevnte det.Men ja, jeg spillte det, men kom aldri så langt. Vet det var ubers og noe greier...Men hva jeg VET er at jeg så set items lenge før jeg var ferdig med normal.Uansett, det er en vesentlig forskjell mellom og farme gull for å kjøpe utstyr, mot å gå ut for å finne det selv. Selv om du fortsatt har muligheten til dette, så er drop rates basert rundt AH.Var direkte depprimerende og høre kammeraten min over skype hver gang vi fant en rare, eller no. Like håpefull hver gang, skjeldent noe brukendes, og aldri bedre enn noe du kunne plukke opp på AH for en billig penge.Men siden du trekker fram D2, så vil jeg nok si det skalerte bedre, der jeg møtte gradevis motstand lenge før hell. Sier ikke det er best, eller perfekt, men var mer jeg likte der vs D3. Som f.eks og få lov til å velge stats selv.Poenget mitt er vel det at Diablo sitt endgame har vel alltid vært gear/character progresjon sant? Ta det vekk og hva sitter du igjen med?

 

Var ikke mange som farmet selv i Diablo2. Man levlet opp en karakter til riktig level, satte stats sånn at man akkurat kunne bruke items og resten i mana/hp. Items fikk man tradet/kjøpt på d2jsp.org(D2's svartemarked). SÅ begynte man å farme selv/PvPe.

Det fungerte på akkurat samme måte, men i Diablo 3 tok Blizzard over for d2jsp.

 

Men det som var med på å holde Diablo2 i live var ladder-resets. Du hadde non-ladder og ladder characters. Da ladder resatte ble karakterene dine overført til non-ladder og alle måtte begynne fresh på ladder.

Endret av Uthaugsing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...