Gå til innhold

Denne NAS-en ler av både flammer og kjeltringpakk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Likevel, kundene våre har beholdt dataene sine i 99,9904 prosent av tilfellene, så dette gir en relativt god beskyttelse, avslutter Wilson"

 

99,9904% av kundene har fått dataen tilbake

det betyr 0,0096% av kundene har ikke fått dataen tilbake.

 

100% = minst 31250 kunder (minste tallet som gir "hele" kunder basert på 0,0096%)

 

Er det virkelig så mange kunder som har dette produktet, og som har vært utsatt for akuell ulykke?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Likevel, kundene våre har beholdt dataene sine i 99,9904 prosent av tilfellene, så dette gir en relativt god beskyttelse, avslutter Wilson"99,9904% av kundene har fått dataen tilbakedet betyr 0,0096% av kundene har ikke fått dataen tilbake.100% = minst 31250 kunder (minste tallet som gir "hele" kunder basert på 0,0096%)Er det virkelig så mange kunder som har dette produktet, og som har vært utsatt for akuell ulykke?

 

De har vell ikke hatt noen kunder enda, men heller personer eller firma som skal teste for dem. Og da gjør dem det nok i ekstreme forhold.

 

"N2 er på vei mot markedet, og sjefen selv regner med at den er på plass i løpet av første kvartal"

 

Lenke til kommentar

"Likevel, kundene våre har beholdt dataene sine i 99,9904 prosent av tilfellene, så dette gir en relativt god beskyttelse, avslutter Wilson"99,9904% av kundene har fått dataen tilbakedet betyr 0,0096% av kundene har ikke fått dataen tilbake.100% = minst 31250 kunder (minste tallet som gir "hele" kunder basert på 0,0096%)Er det virkelig så mange kunder som har dette produktet, og som har vært utsatt for akuell ulykke?

Det står ikke 99,9904% av kundene, men 99,9904% av tilfellene. Jeg tipper det betyr at de kundene som har blitt utsatt for f.eks brann har berget 99,9904% av sine data, ikke at det er over 30.000 kunder hittil. Det er jo meningsløst å skryte over at 99+% av kundene har berget sine data når de ikke har blitt utsatt for verken brann, flom eller tyveri.

Lenke til kommentar

Selskapet har flere produkter enn det som nevnes i denne artikkelen, så de har sikkert kunder fra før, men jeg må si meg enig i at det var en merkelig måte å fremlegge tall med mindre deres produkter har vært involverte i 31050 tilfeller av brann, oversvømmelse eller tyveriforsøk og at det bare har vært tap av data i et av disse.

 

Hvilket igjen må bety at det hviler en slags forbannelse over selskapet og at alle deres kunder vil bli rammet av både skogbrann, syndeflod og tyveriraid. De får beholde alle sine data, men ingenting annet. :)

Lenke til kommentar
Virket jo forsåvidt som ett fint produkt, men nå har vi jo "skyen" også da, sp da blir sånne løsninger mindre verdt

"Skyen" har mange sikkerhetsproblemer: Usikker overføring av data, man vet ikke hvor godt skyleverandøren skjermer dataene internt og treg overføring. Jeg kan tenke meg at denne er fin for forsvaret og bedrifter som har hele bedriften sin i étt bygg.

 

Hvis avlyttbarhet er mindre kritisk og bedriften er plassert i flere bygg så bør de nok heller lage sin egen "sky" med gjensidig off-site backup.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det med strøm og nett?Blir ikke det potensielle hull som både ild, varme og vann kan komme inn gjennom?

 

"Du kan også putten NAS-en i badekaret for noen dager, om det høres spennende ut. Bor du i et flomutsatt område er du også på trygg grunn, for N2 tåler å være helt under vann i opptil tre døgn. Om det er saltvann eller ferskvann spiller ingen rolle."

 

Leste du artikkelen? Tror du ikke de som har designet denne vanntette, flammesikre, robuste saken har tenkt på det?

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer det med strøm og nett?Blir ikke det potensielle hull som både ild, varme og vann kan komme inn gjennom?
"Du kan også putten NAS-en i badekaret for noen dager, om det høres spennende ut. Bor du i et flomutsatt område er du også på trygg grunn, for N2 tåler å være helt under vann i opptil tre døgn. Om det er saltvann eller ferskvann spiller ingen rolle."Leste du artikkelen? Tror du ikke de som har designet denne vanntette, flammesikre, robuste saken har tenkt på det?

 

Selvfølgelig leste jeg artikkelen.

 

Spørsmålet mitt står fremdeles, hvordan får de strøm og nett til komponentene inne i denne safen uten å lage potensielle hull i den? Kabler må gjennom noe, og isolasjonen på disse kablene vil smelte ved brann. Eller har de en lur løsning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig leste jeg artikkelen.

 

Spørsmålet mitt står fremdeles, hvordan får de strøm og nett til komponentene inne i denne safen uten å lage potensielle hull i den? Kabler må gjennom noe, og isolasjonen på disse kablene vil smelte ved brann. Eller har de en lur løsning?

 

Selvfølgelig har de en lur løsning.

 

Når man setter seg ned for å designe et vanntett og brannsikkert skap, tror du ikke at "hva gjør vi med kablene?" vil være blant de tre første spørsmålene de stiller seg?

 

De hevder at de har testet skapet i brann, og at diskene har tålt dette fint. Mener du de lyver? Tror du at de har helt oversett kablene og at det er rene tilfeldigheter som har gjort at svakheten ved kablingen ikke har fått fatale konsekvenser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Likevel, kundene våre har beholdt dataene sine i 99,9904 prosent av tilfellene, så dette gir en relativt god beskyttelse, avslutter Wilson"99,9904% av kundene har fått dataen tilbakedet betyr 0,0096% av kundene har ikke fått dataen tilbake.100% = minst 31250 kunder (minste tallet som gir "hele" kunder basert på 0,0096%)Er det virkelig så mange kunder som har dette produktet, og som har vært utsatt for akuell ulykke?

 

Math, it's a bitch! :)

Lenke til kommentar

Har selv vurdert å støpe en liten kum utenfor huset med plastrør inn for Ethernet og 12V til å drive en NAS. Også og bygge noe i uthuset har vært vurdert. Men skal dette bli tilstrekkelig sikkert og bra må det legges ned ganske mye arbeid. Så foreløpig har jeg heller satset på tilstrekkelig antall backuper ved hjelp av en Icy Box og en antall "gamle" HDDer og en manuell profil i Second Copy som tar alt viktig slik at jeg ikke glemmer å ta backup av noe.

HDDene plasseres på sikre plasser, blant annet på jobben i et brannskap.

Jeg tror jeg har rimelig kontroll :)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Selvfølgelig har de en lur løsning.

 

Når man setter seg ned for å designe et vanntett og brannsikkert skap, tror du ikke at "hva gjør vi med kablene?" vil være blant de tre første spørsmålene de stiller seg?

 

De hevder at de har testet skapet i brann, og at diskene har tålt dette fint. Mener du de lyver? Tror du at de har helt oversett kablene og at det er rene tilfeldigheter som har gjort at svakheten ved kablingen ikke har fått fatale konsekvenser?

 

Det finnes mye forskjellig materialer i markedet allerede, som beskytter mot gasseksplosjoner i soner hvor EX-sertifisert utstyr er nødvendig, samt en del forskjellige brannhemmende materialer. Det å få det vanntett innenfor branntettningen ser jeg ikke på som noe kjempestort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...