Gå til innhold

Test: Intel Core i5 3570K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+152

Ganske fornøyd med at jeg kjøpte denne for et halvt år siden til samme pris den ligger til nå :p

 

Er meget fornøyd med den, uten om at jeg har noe grunnlag for sammenligning forøvrig.

Lenke til kommentar

Speccsa på 3570k er lista feil.

Den har ikke hyperthreading og den er ikke 32 nm.

 

Takk for tips, er rettet nå.

 

Simen: Enig i at det kan være relevant med et par eldre referanseprodukter, skal ta dette til etterretning. Jeg er usikker på om vi har noen relevante produkter liggende nå, men dette kan være interessant å tenke på neste gang testrutinene oppdateres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ba testen kommer, når jeg skulle se på ny PC lette jeg og så i alle guider og tester som hadde noe med de produktene jeg ville ha. Husker ikke om det var her eller en annen side som sa at i5-3570K var mye for pengene. Bra dere har kommet med en test av den nå, selv om det kanskje var litt sent. Alltid kjekkest når komponentene til PCen du kjøper er testen av sider du stoler skikkelig på.

 

Blir gøy å se om det blir som Intel lover med integrert grafikk i Haswell da. Hvis den kommer på Gt 650m nivå, så kan du faktisk spille spill på den. Kjøper du gaming bærbar må du bla opp 8000 for å få Gt 650m. Gøy å se hvor mye de nyeste integrerte løsningene til AMD vil yte også.

 

Jeg vil forresten anbefale dere å teste CPU på Borderlands 2 om det er mulig. Det må være et ganske intenst sted de har testet, men intels beste prossesor capper på 74 fps i Borderlands 2, som gjør at fps vil variere veldig etter hvilken CPU du har, så godt spill å teste i. FX-serien gjør det forresten veldig dårlig der, blir slått av et par Phenom-prossesorer, så sikkert ikke det beste spillet for AMD prossesorer.

Lenke til kommentar

Ba testen kommer, når jeg skulle se på ny PC lette jeg og så i alle guider og tester som hadde noe med de produktene jeg ville ha. Husker ikke om det var her eller en annen side som sa at i5-3570K var mye for pengene. Bra dere har kommet med en test av den nå, selv om det kanskje var litt sent. Alltid kjekkest når komponentene til PCen du kjøper er testen av sider du stoler skikkelig på.

 

Blir gøy å se om det blir som Intel lover med integrert grafikk i Haswell da. Hvis den kommer på Gt 650m nivå, så kan du faktisk spille spill på den. Kjøper du gaming bærbar må du bla opp 8000 for å få Gt 650m. Gøy å se hvor mye de nyeste integrerte løsningene til AMD vil yte også.

 

Jeg vil forresten anbefale dere å teste CPU på Borderlands 2 om det er mulig. Det må være et ganske intenst sted de har testet, men intels beste prossesor capper på 74 fps i Borderlands 2, som gjør at fps vil variere veldig etter hvilken CPU du har, så godt spill å teste i. FX-serien gjør det forresten veldig dårlig der, blir slått av et par Phenom-prossesorer, så sikkert ikke det beste spillet for AMD prossesorer.

 

Mulig du har lest Anandtech-artikkelen? Bare husk at her sammenliknes Haswell på desktop med 650m i en laptop, så Haswell-prosessor med IGP har en ganske grov termisk fordel. I tillegg kommer forskjell i CPU: Haswell i desktop er nok raskere enn hva som er i laptopen. Men for all del - det ser veldig spennende ut. Min neste laptop kommer nok ikke til å ha dedikert grafikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Imponert av temperaturene hw.no oppnår ved luftkjøling her, 43c load på stock og 70c ved load @ 1.35v er bedre enn det meste jeg har sett på vann. Denne brikka er ikke kjent for å være snill på varmen.

Lenke til kommentar

Imponert av temperaturene hw.no oppnår ved luftkjøling her, 43c load på stock og 70c ved load @ 1.35v er bedre enn det meste jeg har sett på vann. Denne brikka er ikke kjent for å være snill på varmen.

Helt enig, kjører på 1,30V ved 4,6 og har da temp på vann på ca 65 etter 1 time med prime.

Er ikke stock kjøler, det er denne:

http://www.hardware....rsair_a70/77954

Brukte samme kjøler før vann og hadde da 75-80 grader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er ikke stock kjøler..

Jeg mente stock settinger, ikke kjøleren.

 

Testa nå temps på en vannkjølt maskin (Apogee HD, 5x120mm rad) jeg har stående her:

rundt 30c idle, når akkurat 61c på en av kjernene ved ca 1.2v (4.2Ghz) under prime95. Den har Z77M-D3H hk så en får ikke styrt vcore/pll (kortet gjør det selv) så det hele blir noe unøyaktig. hw.no's temps er altså antagelig bedre og da på luft. Hmm...

 

Maskinen er forøvrig et litt artig bygg, 5x120mm radiator (1+2+2) i en Define R4... (trangt!)

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til å være noen grunn til å oppgradere fra i5 2500k for spilling... Begynner Moores lov å svikte også for prosessorer?

Totalt mangel på konkurranse fra AMD på spillfronten gjør at ytelsen står bom stille for Intel. Angrer på at jeg ikke kjøpte en i5 750 i 2009, den hadde fungert like bra i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...