Gå til innhold

Test: RuterBillett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra testen:

Dessverre koster en enkeltbillett mer med denne appen mer enn om du bruker reisekort, noe som er nokså uforståelig for oss.

 

Denne prisforskjellen varer bare ut januar:

Vi endrer dagens Smartbillett, slik at ved kjøp av enkeltbillett med bruk av reisepenger i sone 1, vil en enkeltbillett fra 1. februar koste kroner 30,-. Det tilsvarer dagens pris på forhåndskjøpt enkeltbillett.

Fra http://ruter.no/no/b...er/prisendring/

Lenke til kommentar

Med APP burde man få billigere pris, det fører jo til mindre kø på automater, på rutebilstasjoner,m.m og derfor mindre behov for bemanning "ute". Man får jo heller ei utskriftskvittering, som betyr at de slipper å fylle papir og blekk på automater, de sparer på vedlikeholdsutgifter,m.m.

 

Greit nok at det kostre å ha servere og slikt på plass, men det bør ikke gå ut over det å kjøpe billetter. Man bør jo prøve å effektivisere hele driften sin, slenge opp noen store QR-koder som kundene kan skanne, slenge noen NFC-brikker ved stasjonene,m.m.

Lenke til kommentar

Håper bussjåførene også har fått denne informasjonen nå da. Jeg har benyttet NSB sin app for å betale bussbillett siden det var mulig. 4 ganger har jeg måtte krangle med sjåfører som mener jeg mangler billett.

Ikke så lett å forklare til en sjåfør som ikke snakker et felles språk som meg (svært gebrokkent engelsk != engelsk). Tok opp saken med både Ruter og NSB. Kun NSB svarte på min henvendelse.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er helt håpløst med denne appen er at man kun kan kjøpe en enkeltbillett av gangen, og denne aktiveres med en gang (dvs, etter to minutter). Det er ingen måte å kunne ha flere billetter liggende på. Man burde absolutt kunne ha så mange billetter man måtte ønske, og aktivere så mange man trenger (til familie, sykkel, etc.) når man trenger de....

 

Nei, jeg ville aldri gitt mer enn terningkast 3 slik appen er nå. At appen fungerer bør man kunne forvente, og ikke gi høyere terningkast av den grunn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg synes er helt håpløst med denne appen er at man kun kan kjøpe en enkeltbillett av gangen, og denne aktiveres med en gang (dvs, etter to minutter). Det er ingen måte å kunne ha flere billetter liggende på. Man burde absolutt kunne ha så mange billetter man måtte ønske, og aktivere så mange man trenger (til familie, sykkel, etc.) når man trenger de....

Alt dette fungerer, også med Ruter-billetter på NSB sin app.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...